Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag är typen av människa som tittar mer på hur det ser ut i verkligheten än vad folk (särskilt politiker) säger. Fakta är att hela flottan av bussar i göteborg *medvetet* missköts för att hålla ner kostnaden för underhåll. Jag tror på förändring den dag jag ser den...
Kul att maktfullkomliga politiker som vanligt gör halvmessyrer, hur vore det att ha startat en sådan utredning långt tidigare och *löst* en såpass viktig rättvisefråga *INNAN* man startar detta djupt orättvisa system för att dela staden?
Vägvalet 2014! Göteborgs politiker behöver en läxa i vad ordet demokrati innebär.
Kul att maktfullkomliga politiker som vanligt gör halvmessyrer, hur vore det att ha startat en sådan utredning långt tidigare och *löst* en såpass viktig rättvisefråga *INNAN* man startar detta djupt orättvisa system för att dela staden?
Vägvalet 2014! Göteborgs politiker behöver en läxa i vad ordet demokrati innebär.
Jaja vad skall man säga. Du tror förmodligen det du vill tro. Naturligtvis går det att underhålla alla bussar till den grad att det är omöjligt att hitta några fel på en slumpvis utvald buss. Eller så lägger man underhålls kostnaden på en nivå som är rimlig till vad slutkunden är villig att betala. Vilket då innebär att det går att hitta bussar med defekter. I Sverige kan du få underkänt på bilbesiktningen för något som besiktningsmannen enkelt kan åtgärda med en skruvmejsel. På samma sätt kan fel som var och varannan personbil har räcka för att ge en anmärkning åt en buss. Om du drar slutsatsen att det är farligt att åka buss då man toppat artikeln med en bild på en buss i en trafikolycka, ja vad skall man säga, grattis.
Alternativet -> inga vägtullar -> mer trafik -> Blir det mer eller mindre olyckor tro?