De etablerade partierna (med MP:s Kia Andreasson i spetsen) gör bort sig rejält då det finns ett enormt missnöje. Hur fan tänker man när utländskaåkare ska undantas men inte svenska?
Nu finns det visserligen en utredning om huruvida man kan ta ut denna skatt även för utländska fordon. Eller trodde du att det var ren goodwill från MP?
Många göteborgare lät väldigt positiva till trängselskatt när den infördes i Stockholm, så det är väl logiskt att de får en också nu, grattis Göteborg!
Helvete för detta jävla fitt land, blir så jävla lack när jag läser sånt här.
Hur fan kan det vara en bra ide att införa sånt här trams? Var fan är friheten!
Företag och människor som jobbar kommer att ha det mycket tuffare nu och bussar, tåg och mycket mer kommer kräva mer pengar från dig som människa.
Detta gör mig så förbannad att jag nästan inte bryr mig om Sverige längre, undrar ibland hur vi klarar oss med dessa idioter som styr detta land.
Nej men nu jävlar, blir det inte förändringar inom landet och om detta skit fortsätter så säger jag hejdå till Sverige och hej till alla somalier och smuts folk som passerar mig när jag lämnar mitt land.
Hoppas att ni inser hur mycket pengar vi spenderar på skatter och skit så att blattarna kan få 30k i månaden.
Med alla dessa jävla skatter och utan blattar, så hade vi haft ett mycket bättre liv i Sverige med bättre infrastruktur och m.m.!
Såg nyss anledningen till detta:
"BÄTTRE FÖR MILJÖN"
Jaha, vilket land kommer vi utvandra till då? Australien? Kanada? USA med knytnäven i fickan?
Senast redigerad av Qxxy 2013-01-03 kl. 22:10.
Orkar inte ens kommentera all din text men ang företagen. Du har inte tänkt på att ökad framkomlighet skapar mer effektivitet för företag?
Kommer bli så jävla kul för företag att pröjsa ut mer pengar för att kunna köra på gatan när de betalar tillräckligt med skatter, du vet inte hur det ligger till med skatter i Sverige va? Inom 10 år så kommer regeringen till knullade somalier att kräva 'skatter' för att äta mat, cykla, gå till skolan, läsa bok, vara på internet i vissa timmar och mycket mer.
Vänta du bara, detta kommer hända.
Glöm inte bort att regeringen spenderar pengar på mosker istället för skolor och bättre hushåll.
Idag är flexibel trafik, läs bil, alldeles för billigt och inte hållbart. Därav måste incitament skapas för att reducera mängden trafik. Då kommer tyvärr vissa grupper i kläm eftersom pengar är de starkaste incitamenten för att välja transportmetoder.
Har du andra förslag så lyft fram dessa.
Incitamentet ska naturligtvis vara att göra alternativen mer attraktiva. Stadsplanering som främjar kollektivtrafik och användning av den. Inte påtvingad nedifrån med inkomst som bas.
Att göra en sak attraktiv genom att försämre alternativen fungerar sällan eller aldrig. Metoden praktiseras över hela landet där stadskärnor konkurrerar med köpcentrum utanför stan...
Västlänken är ett skämt. Göteborgs station kommer fortsätta att vara en säckstation för vanlig tågtrafik. Det är endast lokaltrafiktåg som kommer åka i lertunnlarna.
Lokaltrafiktåg var ett nytt begrepp. Tunneln är till för pendeltågen, och dessa går i kvartstrafik på tre linjer i princip. Det är rätt mycket perronger som frigörs till vanlig trafik. Dessutom kommer tunneln k framtiden kunna användas till anslutningar mot landvetter/Borås och hisingen/Bohusbanan.
"lokaltrafiktågen" går till ale, alingsås och Kungsbacka. Alltså över flera kommungränser.
Senast redigerad av dudek 2013-01-03 kl. 22:25.
Många göteborgare lät väldigt positiva till trängselskatt när den infördes i Stockholm, så det är väl logiskt att de får en också nu, grattis Göteborg!
Kanske för att den i stockholm har som främsta syfte att begränsa antalet bilar i innerstan. Styra trafiken runt stan. I göteborg vill man åt pengarna.