Citat:
Ursprungligen postat av viperino
Vägvalet har försökt att lägga fram alternativa lösningar. Deras förslag är inte mer tramsiga är dom andra partierna. Västlänken däremot är dömd att misslyckas. Hur dyrt blir det inte för Göteborg när betydande del av tunneln måste byggas i öppna schakt som leder till stora trafikproblem. Tågtrafiken är dessutom inte tillförlitlig under vinterhalvåret.
Hur menar du att det är dömt att misslyckas? Ja förmodligen blir det dyrare, vet dock inte om projekt av denna magnitud brukar klara budgetmålen. Det kanske du har koll på? Isåfall är detta argument inget som får mig att ändra uppfattning.
Jo vägvalets förslag är löjeväckande. Finns flertalet brister i den detaljplan som finns på deras hemsida. Har tagit upp några av bristerna tidigare i tråden.
Citat:
Bilister som kommer söderifrån på E6 skulle kunna välja ringleden i fall de skall norrut. Ser inte hur detta skall öka belastningen på Göteborgs vägar.
Om du läste ordentligt det jag skrev tidigare, samt länken jag postade så kanske du förstår.
Citat:
Älvsborgsbron skulle få ett visst utökad trafik, men den har utökats ändå sedan man byggt och bygger lagerbyggnader på Hisingssidan.
Ringleden skall lösa kö problematiken i Göteborg och du säger att Älvsborgsbron kommer att få
en viss utökning av trafiken
Trafiken till och från nybyggda lager känns ju verkligen som att det visar på ringledens fördelar och att den kommer funka.
Citat:
Nordkoreas vägar är väldigt tomma, men handeln blomstrar inte direkt där!