[quote=pfyfen]
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Oj. Funkar inte kollektivtrafiken om man måste åka rakt genom staden mitt i natten? Det var ju vääääldigt dåligt.
Alltså, Volvo är en ganska så stor arbetsplats i Göteborg, där många jobbar skift. Om många jobbar på natten och om det finns behov av bussar, varför är det så konstigt att bussarna går på natten?
För 7-8 år sedan (förhoppningsvis är det bättre idag) bodde jag i centrala Göteborg och jobbade på Volvo på vanlig kontorsarbetstid. Ändå tog bussarna väldigt mycket längre tid än att ta bilen, även om jag inkluderade tiden att hitta boendeparkering på gatan. Bussarna gick dessutom inte på kvällen, vilket funkade dåligt de dagar man oförutsett fick jobba över. Jag hade gärna sluppit ta bilen, just med tanke på problemet med boendeparkering varje dag, men kollektivtrafiken funkade för dåligt och var för dyr.
Borde inte kollektivtrafiken fungera bättre mellan centrum i en halvmiljon-stad och dess största arbetsplats? Jag tycker det!
Som sagt, förhoppningsvis funkar det bättre idag. Fast jag tvivlar...
Är inte bussarna till/från Volvo sedan flera år synkade med skiften?
Att de inte kör dygnet runt för att kunna hämta folk som jobbar över är väl inte så konstigt?* Eller att man inte kan åka från Volvo vid sena skiftets slut till valfri hållplats i Västtrafiks område?
* Om man är så viktig att man måste jobba över långt in på natten så kanske man kan förhandla fram betald taxi hem vid de tillfällena.