Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Du bara älskar att bestämma över oss andra va? Frihetshatare!
Som sagt, ser jag en fördel med något så är jag ju inte emot den förändringen. Restiderna om jag väljer bilen blir ju både förutsägbara samt kortare på ett helt annat sätt än det varit tidigare. Om det är att hata frihet så.
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Arbetsplats nära kollektivtrafik kan väl också ses som en förmån i så fall...beskattas.
Eller att den som har ett par minuters promenad till arbetsplatsen ska ses som en förmån? Att en arbetsgivare betalar privata utgifter ses ju som en förmån som ska beskattas, jfr "gratis" parkering. Sen att det är få arbetsgivare som gör detta är en helt separat fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Huruvida kranskommunerna betalar sin infrastruktur i egenskap av nyttjare eller skattebetalare är egalt. Kostnaden för att bygga upp infrastrukturen hamnar i kommunen i vartfall ändå och ingen utanför kommunen lär få en faktura....

Fast återigen, jobben finns inte i kranskommunerna generellt. Samma sak är det i Stockholm, en stark regional motor, där kranskommunerna bygger förorter och inte skapar ett hållbart samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Många som far omkring reser i tjänsten ska rimligen inte behöva betala detta privat eller anser du att rörmokaren/hantverkaren som far tll Ringön eller Bauhaus på Hisingen privat ska betala för "förmånen" att passera vägtullarna? Troligtvis uppmanar deras arbetsgivare att om möjligt inhandla prylar och reservdelar på ett annat ställe nu när det blir mer lönsamt att ha förråd och lager för reservdelar söder om staden.
Att ha bilverkstad kan inte vara kul med tanke på hur de får vara runt mellan lager för att fylla på med reservdelar. Rimligen ska inte föraren själv behöva betala för att reservdelslagret ligger på Hisingen. Flytta lagret till Sisjön/Högsbo och lagerarbetarna lär snart ha sina arbetsplater där istället.
Då lär de inom kort även efterfråga bostäder söder om Göteborg och förvandla övriga Hisingen och Angered till ghetton präglade av utanförskap och kriminalitet.
Det jag anser är ju att den som får t.ex. trängselskatten betald av arbetsgivaren ska ses som en skattepliktig förmån.
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Jag har bred erfarenhet och är dessutom kapabel att inhämta information från andra personer villet ingår i min ståndpunkt.
Men det spelar ingen roll om din åsikt är att du har rätt att avgöra folks rätt att förflytta sig genom att kleta epitetet nöjesbilister på dom. Den värsta formen av radikal kommunism.
Återigen, vilka styrmedel ska "någon" använda sig av för att styra transportefterfrågan? När vi ser hur ineffektivt vägnätet nyttjas så är det väl inte konstigt att man vill höja effektiviteten där?
"Biltullar" finns ju i även i liberalismens högborg USA.