Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men blir inte detta något av ett logiskt självmål? Vad är din kostnad per mil för att framföra bilen?
Du har inte förstått att många protesterar mot denna häxskatt genom att aktivt motarbeta den genom att bojkotta innerstan samt bryr sig inte om att man personligen får köra längre sträckor utan huvudsaken är att sabotera denna skatt så att den slår tillbaka mot centrum . Du inser tydligen inte att folk i gemen är förbannade.
Detta så att de själva i innerstaden tillsammans med den alltmer påträngande kollektivburna mångkulturen själva får bära upp sin infrastruktur alternativt drabbas av den smygande butiksdöden.
Personligen far jag och min familj hellre till Kungsmässan i Kungsbacka och handlar sällanköpsvaror än åker till innerstaden eller t ex Ringön, Backaplan eller Bäckebol som jag gjorde förr. Detta gäller även under helger. Även Frölunda Torg undviker jag eftersom den ligger inom Göteborgs Kommun men det händer att vi stundtals åker dit.
Jag betalar hellre till bensinbolagen än till Kia Andreasson och undviker att mina barn ger en slant till Västtrafik för att ytterligare bidraga till att bilismen trängs undan. De får skjuts av mig för att de inte i onödan ska berikas av den mångkulturella gemenskapen på bussar och spårvagnar.
Jag har aktivt sett till att aktiviteter i innerstaden undviks. Det finns alltid alternativ utanför och jag uppmuntrar att andra föräldrar tänker likadant.
Det är faktiskt ni själva som åtar er att likt Nordkorea helt isolera er för att likt andra navelskådande ideologer leva efter era självspäkande dogmer. Folk i gemen är förbannade och det vet ni eftersom ni knappast lär vinna en folkomröstning. Ni kan inte vinna en sakdebatt och övertyga folkflertalet i regionen.
Förr tankade jag bilen och kunde handla på systemet inom straffområdet men nu har jag och min familj inte spenderat en krona där på flera månader. Vi struntar om vi får åka längre sträckor eftersom vi mår bra av tanken att vi därigenom genom helt marknadsmässiga metoder förflyttar den framtida efterfrågan av butiksetableringar ut ur staden....Innerstadsborna och den kollektivburna mångkulturen kan bära upp Nordstan och innerstaden själva.
Köpkraften är bilburen.