Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Avstå bilen????
Det funkar säkert för latte-vänstern som bor inne i stan! Jag har barn är sportligt aktiva, dvs jag behöver köra barn 6 dagar i veckan till olika sportaktiviteter vilket skulle vara omöjligt utan bil!
Det funkar säkert för latte-vänstern som bor inne i stan! Jag har barn är sportligt aktiva, dvs jag behöver köra barn 6 dagar i veckan till olika sportaktiviteter vilket skulle vara omöjligt utan bil!
För det är ju stört omöjligt att aktiviteterna finns antingen inom promenad/cykelavstånd alternativt samkörning (eller enligt dig helt omöjligt, kollektivtrafik).
40-60 mil enkel väg för bortamatcher var ingen omöjlighet när jag växte upp. Det är självklart så att samhället blir bättre och barnen blir mer aktiva av att få skjuts till alla aktiviteter samt skola/förskola.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Du vet det får stå för dej med dina jävla egoistiska idéer! Vi är många som har barn med aktiviteter som är så illa tvugna att köra bil!
Men hoppas att det i alla fall glädjer dej att det är dom som inte har så mycket pengar och tufft i övrigt som drabbas av denna häxskatt!
Men hoppas att det i alla fall glädjer dej att det är dom som inte har så mycket pengar och tufft i övrigt som drabbas av denna häxskatt!
"Tvungna" att köra bil är väl ändå att ta i. Du och dina barn har ju flera alternativ, kanske dags för dig att börja arbeta istället för att posta inlägg på arbetstid?
De som drabbas utav denna hemska skatt och sedan tidigare ligger på marginalerna bör väl snarast fundera över sin situation i övrigt, inte just denna del specifikt.
Varför kan du inte en gång för alla presentera en enda källa som ger dig stöd i någon utav dina påståenden. Handeln, Restider, Ekonomi (finansieringsmetoder för infrastruktur).