Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Vad är det som bara blir fel???
Du får nog faan läsa på bättre innan du kräks ur dej en massa skit!
JAG bor i Mölndal, åker numera ALDRIG till GBG och konsumerar utan tar mej till Kållered eller Kungsbacka och handlar. Någon som är bosatt i Kungälv åker nog aldrig längre än till Bäckebol och handlar numera. Handlarna i Bäckebol saknar ju beviserligen oss andra från Gbg eller söder om Gbg eller det kanske du inte heller tror???
Det som blir fel är att ni bara slänger ur er argument istället för att driva en linje sakligt. Det enda ni vill är att få bort TS av sentimentala skäl och då slänger ni in argument som säger emot varadra.
Ena stunden är det ingen som handlar i bäckebol och näste sekund är det full.
Ena sekunden skall man göra kollektivtrafiken så billig att folk väljer att nyttja den och i nästa sekund så skall man belägga den med en avgift så att den liksom biltrafiken skall vara med som medfinansier till paketet.
Nej. Kom med ett rimligt förslag som tar hänsyn till följande så kan v se fram mot en givande diskussion:
-Trängsel
-Strategisk utbyggnad av infrastruktur för framtida behov
-Stärk infrastruktur för att göra näringsliv konkurranskraftigt.
-Miljö
-Trängsel
Jag undrar för övrigt när du brukade åka till bäckebol från mölndal. Fram till 6-7 är det tjockt i tingstadstunneln?? Nu med TS och minskade köer kan kanske handlarna i bäckebol sakna dig, men har nog glatt välkomnat andra köpare som gärna betalar 18 kr för att slippa sitta 40 min i bilkö. Har du tänkt på det?