2008-12-23, 20:48
Medlem
korspostning är inte uppskattat här ju
Citera
2008-12-23, 20:52
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0se
Har datorn krashat? Om inte, Start > Dator > högernapp på C: > Formatera.
Kanske fungerade på Windows 98 och under.

Du kan inte formatera systempartitionen ifrån Windows.

"And I am a PC".
Som jag skrev i andra tråden, kolla om det står något om återställning när du startar datorn.
Citera
2008-12-23, 21:11
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVictor
Jag har en HP Pavilon A6127.cs som morsan å farsan köpte på typ "Mediamarkt" Jag har en recovery partion och en "vanlig" partion på datorn. Vi fick inte med någon vista skiva å nu undrar jag hur tusan jag gör för att formatera den??!

Mycket tacksam för svar!

THX/VIC

Kolla efter HP:s återställningsprogram som heter nåt i stil med "HP PC systemåterställning" och jag tror den ligger under övriga verktyg som HP installerat på din pc.

Alternativt kan du också trycka på lämplig funktionstangent under uppstart, testa F10 och därifrån ska du också kunna starta denna process.

Kom bara ihåg att ta backup på all din personliga data innan du startar eftersom den försvinner under återställningen
Citera
2008-12-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Kolla så datorn (bios) är inställd att boota från skiva först och inte hårddisken
sätt sedan i skivan och välj att formatera.

Du kan inte formatera C: i windows om det är en windows partion.

allt gick vägen så fick bort allt
Citera
2008-12-23, 23:59
Medlem
carbsons avatar
äääh...det är så jävla enkelt!

start->program->recovery manager.

där kan du göra en återställningsskiva (kan vara bra att ha om det är svårt att starta datorn nån gång) och du kan göra systemåterställning. antingen till tidigare punkt eller till hur den var när du fick den.

det här är nog absolut den enkalste formatering jag varit med om. klicka på nästa o sen inte bry sig mer förrens allt är färdigt..bara att köra på som vanligt.

edit: man får inte med skivor längre när man köper datorer. man får göra sina egna nu (vilket jag tycker är jävulskt mycket bättre än att få med en massa skivor som försvinner)
Citera
2008-12-27, 16:44
Medlem
Formatera Acer Aspire One

tjo
jag ber direkt om ursäkt utifall tråden hammnat i fel forumdel.

Jag har tänkt formatera min laptop som är utan cd-station och jag undrar om någon här på forumet har någon erfarenhet av detta.
Citera
2008-12-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajpaj
tjo
jag ber direkt om ursäkt utifall tråden hammnat i fel forumdel.

Jag har tänkt formatera min laptop som är utan cd-station och jag undrar om någon här på forumet har någon erfarenhet av detta.

Du kan boota från ett USB-minne, hur enkelt som helst, gjorde jag med min Asus EEE.
Citera
2008-12-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kym
Du kan boota från ett USB-minne, hur enkelt som helst, gjorde jag med min Asus EEE.

jo jag misstänkte det men innebär det att jag måste ladda ner ett random windows home och använda min cd-key för att jag fick bara den ingen skiva.
Citera
2008-12-28, 15:03
Medlem
oftast så står cd-keyn på under datorn eller på den om du hade vista på datorn vid köp
Citera
2008-12-30, 17:01
Medlem
Problem med att formatera..

Jag ska berätta allt från början
Allt började med att jag fick ett virus som jag ej fick bort och fick formatera hela datorn och nu har jag fått igång den igen men nu har jag ett annat problem. När jag använder Deamon Tools för att mounta en CD/DVD så dyker detta meddelandet upp:
Disken är inte formaterad
Det går inte att läsa från disketten. Disketten kan vara skadad eller använder ett format som inte är kompatibelt med Windows.

Jag 100% säker på att den inte är skadad osv och jag har aldrig haft detta problemet innan jag fick viruset. Så jag tänkte eftersom jag är typ nub att man kanske ska formatera sin hårddisk C: Men då kommer ett problem till..

Formatera Lokal disk C:
Det gick inte att formatera den här enheten. Avsluta alla diskverktyg eller program som använder enheten och kontrollera att inget fönster visar enhetens innehåll. Försök igen senare.

Någon som vet vad man ska göra?
Tack på förhand // Streka
Citera
2008-12-30, 17:08
Medlem
Du ska boota från Windows CD'n/DVD'n, formatera och installere därifrån.
Citera
2008-12-30, 22:37
Medlem
jollabs avatar
Samma problem, Samt att jag inte har ngn skiva.

Vad ska jag ha för skiva? Vart hittar jag den skivan?

Hawlett Packard Company,

Amd Turion (tm) 64 mobile

Technology ML - 37

,
Så, hur gör jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in