2008-08-05, 13:03
Medlem
kimdah2002s avatar
<Ctrl><F11> när datorn startar har jag för mig...
Citera
2008-08-05, 13:09
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
<Ctrl><F11> när datorn startar har jag för mig...

nix
Citera
2008-08-05, 13:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Du kanske stängt av funktionen i BIOS, skrivit över Dell's MBR eller tagit bort recovery partionen ?

http://tp0x45.blogspot.com/2008/04/solved-system-restore-dsr-fix-dell.html
Citera
2008-08-29, 19:53
Medlem
*** Tråden om att formatera, installera och ominstallera Windows ***

Hej jag vill formatera vista men fick ingen cd till.
Kollade på "system" där står min produkt nyckel.
Om jag laddar hem vista eller lånar någon polares Vista skiva och installerar och matar in den koden kommer det att fungera då eller är det något nytt sätt att formatera ?

Fick höra av en polare att man kan formatera direkt igenom Vista..
Citera
2008-08-29, 20:00
Medlem
sparv3ns avatar
Det bör fungera med din nyckel på en annan version, om det inte mot förmodan skulle vara någon special release du laddar hem, eller att det är någon special key du har.
Citera
2008-08-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Det bör fungera med din nyckel på en annan version, om det inte mot förmodan skulle vara någon special release du laddar hem, eller att det är någon special key du har.
Okej vet du någon bra torrent med svensk vista ?
Citera
2008-08-29, 22:05
Medlem
Serienumret är knutet till vissa utgåvor av Vista så tankar du hem "fel version" av Vista kommer inte ditt serienummer att fungera. Men oftast är det ganska lätt att komma runt detta genom att ringa microsoft o knappa lite på telefonen så kan man lyckas aktivera datorn ändå.
Citera
2008-08-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momokebab
Kollade på "system" där står min produkt nyckel.
Det du ser under system är "Product ID", det är inte samma sak som nyckeln du ska ange vid installationen.

Förresten så formaterar man inte ett operativsystem, man installerar det.
Senast redigerad av DivisionByZero 2008-08-29 kl. 22:19.
Citera
2008-08-30, 12:51
Medlem
carbsons avatar
det finns ju systemåterställning i vista. förutsatt att du har en vista cd elle om du har en HP dator så har du en recovery-partition. då kan då blåsa rent datorn till fabriksinställningarna
Citera
2008-09-03, 09:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
det finns ju systemåterställning i vista. förutsatt att du har en vista cd elle om du har en HP dator så har du en recovery-partition. då kan då blåsa rent datorn till fabriksinställningarna

Min far lyckades fucka upp på något vänster när han skulle göra en återstälnings-skiva till sin nya dator i går.
Vet i fan vad han lyckades med men direkt man försöker öppna ett program kommer "det gick inte att initiera programmet korrekt (0x000033)".Försökte göra systemåterstälning i vista men samma felmedelande kommer upp då.
What to do?
Citera
2008-09-11, 10:47
Medlem
Ominstallera OS - Version på skivan äldre än installerad

När jag stoppar in skivan och ska ominstallera Windows XP HE kommer följande felmeddelande upp:

Installationen kan inte fortsätta eftersom versionen på CD-skivan är äldre än den Windows-version som är installerad på datorn.

Varning! Varken filerna eller inställningarna kan återställas om du väljer att ta bort den nyare versionen av Windows som är installerad på datorn.

Hur ska jag göra för att kunna ominstallera?

Väldigt tacksam om någon skulle kunna svara på detta, man känner sig lite dum
Citera
2008-09-11, 10:54
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Gör om, Gör rätt!

Det du bör göra för att allt skall gå rätt till från början till slutet, är att du:

Först ser till att spara undan de filer etc. som du vill ha kvar. (typ: Bränn till CD/DVD etc. eller spar till USB-minne!)

Passa även på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd-skiva!

Kör gärna "Kefinder" som plockar fram den regnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..
Vill du ha en enkelt steg för steg beskrivning så kommer det en här:

Ovan saxat ur installationsanvisningen för windows xp Pro som finns att ladda ner gratis från http://www.winguider.se
Guiderna förstärker datorns säkerhet radikalt, så att angrepp och smittor hindras!

PS! Du skall med andra ord STARTA DATORN MOT CD-skivan, inte köra skivan från en redan startad dator! DS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in