2009-04-14, 18:22
Medlem
Troligen fungerer det inte, iallafall inte med din CD-key.
Ta kontakt med PB, så borde du kunna få köpa en skiva billigt av dom.

Det kan också vara så att du har en patrition på disken där du kan boota upp ifrån, och installera om allt.
Citera
2009-04-14, 18:51
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberZone
Troligen fungerer det inte, iallafall inte med din CD-key.
Ta kontakt med PB, så borde du kunna få köpa en skiva billigt av dom.

Det kan också vara så att du har en patrition på disken där du kan boota upp ifrån, och installera om allt.

Hatar Packard Bell, inte en ända mailadress på hela deras hemsida...

Btw, jag skapade en skiva efter att jag köpt datorn. Master DVD/CD heter den... vad gör den för någonting? Har den något med det här och göra?
Citera
2009-04-14, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon

Btw, jag skapade en skiva efter att jag köpt datorn. Master DVD/CD heter den... vad gör den för någonting? Har den något med det här och göra?

Ja den skivan kan du använda vid återställning. Datorn blir som när du köpte den.
Citera
2009-04-14, 19:39
Medlem
Citat:

Då är det inga problem, använd den!
Citera
2009-04-14, 20:16
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........

Ja den skivan kan du använda vid återställning. Datorn blir som när du köpte den.

Citat:
Då är det inga problem, använd den!

Där ser man, ska genast provas Tänkte väl att den var till för något

EDIT: Fast nu var det så att jag skapade den inte precis när datorn var ny... snarare 1-2 år sen... Alltså då datorn var något/några år gammal... Spelar det någon roll när man brände den? Återställs datorn till när man skapade just den skivan, eller återställs den till då datorn var helt oanvänd?
Senast redigerad av Naikon 2009-04-14 kl. 20:18.
Citera
2009-04-14, 20:21
Medlem
Ingen fara, den återställs precis så som när den var ny, inte när du brände skivan
Citera
2009-04-14, 21:47
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ingen fara, den återställs precis så som när den var ny, inte när du brände skivan

Härligt Ska prova imorgon, är det bara att starta om datorn och boota från DVDn?
Citera
2009-04-14, 21:48
Medlem
Kan inte formatera datorn!

Hej!
Jag har ett fruktansvärt ovanligt problem där jag inte kan formatera datorn även fast jag har skiva. Till en början så stod det att BOOT.INI - filen var felaktig men nu så kan jag inte börja om med formateringen för att jag inte har någon hårdisk inkopplad:S Har inte det inte framför mig nu men om jag kunde få några spontana förslag så kan jag posta alla siffror och skit som det står.

Det är en Dell dator och det är XP som i detta fall helt och hållet gått åt helvete. Och BOOT.INI felet står inte längre men nu så kör den om formateringen men när man trycker Enter "typ retur eller vad det är" så står det att det inte finns någon hårdisk att formatera som sagt!

/ / knos
Citera
2009-04-14, 21:49
Bannlyst
Citat:
Härligt Ska prova imorgon, är det bara att starta om datorn och boota från DVDn?

Först måste du in i bios och ändra så "First Boot Device" är satt till cd/dvd-läsaren. Sen är det bara slänga i cd/dvd-skivan.
Citera
2009-04-14, 21:57
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
Först måste du in i bios och ändra så "First Boot Device" är satt till cd/dvd-läsaren. Sen är det bara slänga i cd/dvd-skivan.

Okay, tack för alla svaren, det här ska nog gå fin fint
Citera
2009-04-14, 22:07
Medlem
Gondars avatar
Funkar datorn i övrigt? Kan du starta upp XP och komma till skrivbordet?

Annars verkar ju hårddisken söndrig. Kolla så SATA-kontakten sitter i (antar du har SATA, annars IDE-kontakten). Dock så tror jag att någon sektor är sönder, eller att hårddisken är gammal och gett upp. Dock bara en gissning på problemet.
Citera
2009-04-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Funkar datorn i övrigt? Kan du starta upp XP och komma till skrivbordet?

Annars verkar ju hårddisken söndrig. Kolla så SATA-kontakten sitter i (antar du har SATA, annars IDE-kontakten). Dock så tror jag att någon sektor är sönder, eller att hårddisken är gammal och gett upp. Dock bara en gissning på problemet.

Nej kommer inte in på skrivbordet och den funkade tidigare idag. Det som är så skumt! Men får testa. Kan skicka lite siffror och sånt skit sen för har inte datorn i närheten men när jag trycker på F8 och ska köra i felsäkert läge så står det att det misslyckas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in