Iförggår var jag inne på fb som vanligt samt kriminellt.com. Datorn funkade som vanligt sen helt plötsligt har den blivit skitseg. Det går knappt att ha flera program eller sidor igång. Varje knapptryckning tar flera minuter att verställas,sidorna liksom rullar långsamt ner när de öppnas, det går ej heller att se videos då det bara hackar när jag ska se dessa oavsett om det är filmer jag redan laddat ner eller ska se online. Datorn känns med andra ord som att den körs i seg cola.
Jag har gjort virusscan med nod32 och den hittade 10 filer som den tog bort men datorn är lika seg ändå. Jag testade systemåterställning men den funkade inte heller. Nu är jag inne på att formatera om skiten, dock har jag inga skivor till detta, fick inte med några och har heller inte gjort några backups.
Jag har läst runt i ämnet men behöver ändå ställa några frågor för säkerhetsskull innan detta görs. Som jag har förstått det kan jag ladda ner windows home edition på piratebay och bränna ut denna på en dvd, samt fixa min nyckel med keyfinder. Likaså ladda ner de drivrutiner på HP's hemsida som hör till detta OS och spara på usb minnet? (jag har en 2 år gammal hp nx6325 btw).`
Någon som gjort likadant och kan ge tips på saker som ska undvikas? Samt vet nån bra torrent med detta OS som fungerar?
Tänkte använda denna guide:
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=81935