2008-12-20, 21:56
Medlem
927s avatar
det går ju scanna från felsäkert läge och sen går du tillbaka till normalläge och scannar lite då med. använd superantispyware och malwarebytes, jag tippar på att datorn iaf blir 98% ok efter det. sen kan du posta en hijackthis logg så man ser om det är något kvar
Citera
2008-12-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Får jag ödmjukt fråga varför inte lämna en så känslig sak till ett proffs?

Nej idiot, det behövs inget proffs för att göra det
Citera
2008-12-20, 23:48
Medlem
Wilks avatar
Citat:
Får jag ödmjukt fråga varför inte lämna en så känslig sak till ett proffs?

Jag, som är relativt dålig på dator kan t.o.m formatera en dator. Sätta in ett par skivor sen är det klart
Citera
2008-12-20, 23:52
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilk
Jag, som är relativt dålig på dator kan t.o.m formatera en dator. Sätta in ett par skivor sen är det klart

Pja, så usel på datorer är jag väl inte. Har byggt denna jag sitter och använder nu från scratch. Fast är alltid bra att kolla upp saker att tänka på. Som nu t.ex. Inte tänkte jag på drivrutinerna till nätverkskortet
Citera
2008-12-21, 09:54
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Pja, så usel på datorer är jag väl inte. Har byggt denna jag sitter och använder nu från scratch. Fast är alltid bra att kolla upp saker att tänka på. Som nu t.ex. Inte tänkte jag på drivrutinerna till nätverkskortet

Det var ungefär det jag tänkte på när jag nämde "proffs"

TS kommer garanterat komma tillbaka när någon miss gjordes.
Citera
2008-12-21, 14:23
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Passar på att fråga;

Har ni några tips på enkla antivirusprogram och brandvägg? Själv använder jag router men har tidigare använd Comodo firewall.

Nu är datorn till min mor som sagt, och därför behövs det enkla grejer.

Citat:
Det var ungefär det jag tänkte på när jag nämde "proffs"

TS kommer garanterat komma tillbaka när någon miss gjordes.

Klart som fan jag använder samma tråd om något fel uppstår...
Du verkar inte riktigt ha förstått poängen med forum där man kan ställa frågor...?
Citera
2008-12-21, 14:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Passar på att fråga;

Har ni några tips på enkla antivirusprogram och brandvägg?
Brandvägg har du inbyggd i XP ifall du installerat Sp2 eller nyare, duger gott åt din mor. Antivirusprogram finns gratis avira, avg eller avast brukar vara vanligast
Citera
2008-12-23, 18:42
Medlem
problem med att formatera c:

Okej nu är det så att jag har tröttnat på xp och valt att gå vidare helt enkelt, har försökt att formatera genom att stoppa in xpskivan för att sedan skriva in format c:, men saken är de att när jag ska skriva in administrationslösenordet så står det att de är fel... Jag kan logga in på datorn och eftersom jag är den ända användare så har jag såklart alla rättigheter men lösenordet till min användare verkar inte vara samma
Citera
2008-12-23, 18:52
Medlem
smurfenNs avatar
Hm, försöker du formatera din dator från en kommandoprompt? Bör du inte göra allting via boot-skivan istället?
Citera
2008-12-23, 19:03
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Okej nu är det så att jag har tröttnat på xp och valt att gå vidare helt enkelt, har försökt att formatera genom att stoppa in xpskivan för att sedan skriva in format c:, men saken är de att när jag ska skriva in administrationslösenordet så står det att de är fel... Jag kan logga in på datorn och eftersom jag är den ända användare så har jag såklart alla rättigheter men lösenordet till min användare verkar inte vara samma

Kolla så datorn (bios) är inställd att boota från skiva först och inte hårddisken
sätt sedan i skivan och välj att formatera.

Du kan inte formatera C: i windows om det är en windows partion.
Citera
2008-12-23, 20:43
Medlem
Formatera Vista

Jag har en HP Pavilon A6127.cs som morsan å farsan köpte på typ "Mediamarkt" Jag har en recovery partion och en "vanlig" partion på datorn. Vi fick inte med någon vista skiva å nu undrar jag hur tusan jag gör för att formatera den??!

Mycket tacksam för svar!

THX/VIC
Citera
2008-12-23, 20:46
Medlem
R0ses avatar
Har datorn krashat? Om inte, Start > Dator > högernapp på C: > Formatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in