2013-01-21, 21:41
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Jag tror många kommer bli besvikna på motorn och fysiken i GTA V. Det kommer bli ungefär samma som GTA IV, ni vet, dom har inte så mycket att röra sig på när det kommer till PS3 & 360. Lite tappt om utrymme för att göra grym fysik osv.

Inte då mycket att röra sig på? Hur menar du då? Bara för att det är en annan fysik+motor betyder det ju inte att den kräver dubbelt så mycket utan snarare bara att den är på ett helt annat sätt, jag tror snarare att dom kommer lyckas att pussla ihop spelet på ett bra sätt som alltid. Se bara på RDR exempelvis
2013-01-21, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Inte då mycket att röra sig på? Hur menar du då? Bara för att det är en annan fysik+motor betyder det ju inte att den kräver dubbelt så mycket utan snarare bara att den är på ett helt annat sätt, jag tror snarare att dom kommer lyckas att pussla ihop spelet på ett bra sätt som alltid. Se bara på RDR exempelvis

Ja RDR laggar MUPP på ps3. Och säg inte att det inte gör det. Har flera som kan intyga på att i större sammanhang laggar det sönder osv. PS3:an har för gammal hårdvara helt enkelt. Jag var blind och köpte en PS3:a men insåg aldrig riktigt att fpsen ligger ständigt på 20-30 fps.
Det är lugnt för många osv men seriöst, nej tack. Skulle vara bättre om GTA V släpptes på PS4 istället. Att dom inte kunde vänta..

KLART Det tar mer utrymme om du vill ha bättre fysik för bilarna osv.
Senast redigerad av MuppPuffen 2013-01-21 kl. 21:47.
2013-01-21, 21:46
Medlem
MachoSites avatar
Citat:
Har ett vagt minne av att man kunde lira 2 players i SA? Tror ni det kommer att gå i Gta V? Känns väl inte direkt som att det är någon nödvändig funktion..

..Endast kul att lira 2 player om man är med någon som kanske vill göra något mer än att bara stirra på TVn när man själv har fullt upp.

Det kunde man men det var ganska värdelöst, det jag använde det till var att komma in i area 69
Jag tror inte det kommer finnas med, känns onödigt eftersom det går så lätt att spela online och så fanns det ju inte med på gta iv.
2013-01-21, 21:46
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Har ett vagt minne av att man kunde lira 2 players i SA? Tror ni det kommer att gå i Gta V? Känns väl inte direkt som att det är någon nödvändig funktion..

..Endast kul att lira 2 player om man är med någon som kanske vill göra något mer än att bara stirra på TVn när man själv har fullt upp.
Ja man kunde köra splitscreen om jag inte minns helt tokigt i GTA SA. Tycker det är ganska kul att köra det faktiskt. Speciellt när polarna över och man får typ en halvtimme eller så över med polarna. Sen finns det inget värre än att vara hemma hos någon annan och glo på den medan den spelar. Då har man tråkigt. Splitscreen är roligt. Splitscreen är ganska underskattat i min mening.

Sen så hoppas jag att man kan köpa kläder. Om jag inte kommer helt fel ståd det nånstans i Gameinformers artikel att man kunde göra det? men när jag scrollade igenom lite screenshots så märkte jag att Michael har iallafall haft på sig tre olika kavajer. Så det borde ju vara ett tecken på att man kan köpa och välja kläder själv.
2013-01-21, 21:50
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ja RDR laggar MUPP på ps3. Och säg inte att det inte gör det. Har flera som kan intyga på att i större sammanhang laggar det sönder osv. PS3:an har för gammal hårdvara helt enkelt. Jag var blind och köpte en PS3:a men insåg aldrig riktigt att fpsen ligger ständigt på 20-30 fps.
Det är lugnt för många osv men seriöst, nej tack. Skulle vara bättre om GTA V släpptes på PS4 istället. Att dom inte kunde vänta..

Det laggar inte i den grad att jag märker det i alla fall vilket för mig gör det omöjligt att påstå att det skulle lagga. Ja det skulle givetvis bli ett bättre spel om det hade släppts till PS4 fast jag ser det hellre som att vi ska vara glada att vi får ett GTA till på ps3 i väntan på ps4, vi kommer förmodligen att få se ett GTA 6 eller dylikt komma rätt så snabbt när det byts plattform.

Så man kan väl säga att det är mer som en bonus än ett idiotdrag från rockstar till oss
2013-01-21, 22:17
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Jag tror många kommer bli besvikna på motorn och fysiken i GTA V. Det kommer bli ungefär samma som GTA IV, ni vet, dom har inte så mycket att röra sig på när det kommer till PS3 & 360. Lite tappt om utrymme för att göra grym fysik osv.

Fysiken i Gta IV är ju helt underbar så jag förstår inte vad det är vi skulle bli besvikna på?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ja man kunde köra splitscreen om jag inte minns helt tokigt i GTA SA. Tycker det är ganska kul att köra det faktiskt. Speciellt när polarna över och man får typ en halvtimme eller så över med polarna. Sen finns det inget värre än att vara hemma hos någon annan och glo på den medan den spelar. Då har man tråkigt. Splitscreen är roligt. Splitscreen är ganska underskattat i min mening.

Sen så hoppas jag att man kan köpa kläder. Om jag inte kommer helt fel ståd det nånstans i Gameinformers artikel att man kunde göra det? men när jag scrollade igenom lite screenshots så märkte jag att Michael har iallafall haft på sig tre olika kavajer. Så det borde ju vara ett tecken på att man kan köpa och välja kläder själv.

Man kunde väl endast köra två player fast på samma skärm?
Vill minnas att man spelade på samma skärm och det fanns en gräns för hur långt ifrån varandra man kunde vara, rätt värdelös multiplayer i sig men jävligt roligt när man är på flumhumör och ena personen flyger hydra medan den andra försöker hålla balansen ståendes på planet

Det är bekräftat att man kommer att kunna köpa kläder till alla tre karaktärer men man kommer inte att kunna ändra karaktärerna fysiskt dvs dom kommer inte att kunna bli tjockare/smalare.

Citat:
Det laggar inte i den grad att jag märker det i alla fall vilket för mig gör det omöjligt att påstå att det skulle lagga. Ja det skulle givetvis bli ett bättre spel om det hade släppts till PS4 fast jag ser det hellre som att vi ska vara glada att vi får ett GTA till på ps3 i väntan på ps4, vi kommer förmodligen att få se ett GTA 6 eller dylikt komma rätt så snabbt när det byts plattform.

Så man kan väl säga att det är mer som en bonus än ett idiotdrag från rockstar till oss

Word.
2013-01-21, 23:26
Medlem
http://feber.se/spel/art/261889/gta_v_kan_vara_p_gng_till_pc/

Citat:
Misstag eller inte? På franska Amazon har möjligheten att förhandsboka PC-versionen av Grand Theft Auto V dykt upp. Frågan är nu alltså bara om informationen stämmer eftersom Rockstar själva inte har bekräftar något.

Det som gör det hela intressant är dock att franska Amazon tidigare har varit först med att lägga ut information om icke bekräftade spel och att de, enligt IGN, alltid har haft rätt.

Stämmer det hela finns det också mängder med fans som skulle bli överlyckliga. För ett tag sedan skrev över 144 000 av dem på en petition om krav på en PC-version.

http://www.ign.com/articles/2013/01/21/grand-theft-auto-v-listed-for-pc-on-amazon-france

Nu kanske mod blir grinig för att jag skriver om en eventuell PC-version, men det får bära eller brista.
2013-01-21, 23:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorrobatman

http://www.ign.com/articles/2013/01/21/grand-theft-auto-v-listed-for-pc-on-amazon-france

Nu kanske mod blir grinig för att jag skriver om en eventuell PC-version, men det får bära eller brista.

Det är ju inte den enda webshoppen som har Gta V PC som förhandsbokning, har för mig att CDON, Ginza och Webhallen har/hade förhandsbokning för just det, inget nytt direkt

Kanske gör mig dummare än vad jag är då jag inte alls orkade läsa något som du länkade
2013-01-21, 23:39
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Skulle vi få ny info dne 28e?
2013-01-21, 23:48
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Skulle vi få ny info dne 28e?

Finns inget datum men det är sagt att vi kommer att få mer artwork, ett officiellt omslag och mer info därtill den här månaden, månaden är snart slut så det lär väl komma den här veckan om Rockstar håller sitt ord.

Var fick du 28:e Januari ifrån?
2013-01-22, 00:06
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorrobatman

Jag vet inte vad du ville förmedla riktigt, om det var att det mest troligt kommer komma en PC version av GTA V så känns det ganska så självklart redan, fastän det inte är bekräftat officiellt, men vad har rockstar att förlora på att inte släppa det på PC? Samt vad har dom att vinna på att släppa det på PC? Ja en hel del cash om man vågar tro något.
2013-01-22, 00:18
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Finns inget datum men det är sagt att vi kommer att få mer artwork, ett officiellt omslag och mer info därtill den här månaden, månaden är snart slut så det lär väl komma den här veckan om Rockstar håller sitt ord.

Var fick du 28:e Januari ifrån?
Jaha då förstår jag!

Ingen aning faktiskt hade för mig att jag läst i denna tråden att Rockstar skulle komma ut med något saftigt den 28e.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in