2013-01-21, 19:49
Medlem
Reggaemans avatar
Hur mycket tror ni att man kommer att kunna interagera med Michaels familj?

* Kommer man att kunna träffa dem när som helst eller kommer de bara vara tillgängliga under uppdrag?

* Kommer man att kunna ringa upp sina barn/fru och umgås?

*Kommer de att hålla sig till huset eller kommer de att röra sig fritt i världen vilket i sin tur leder till att man kommer att kunna stöta på dem på stan?

Fyll på med idéer ang detta!

Vad tror ni?
2013-01-21, 19:56
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

* Kommer man att kunna träffa dem när som helst eller kommer de bara vara tillgängliga under uppdrag?

*Kommer de att hålla sig till huset eller kommer de att röra sig fritt i världen vilket i sin tur leder till att man kommer att kunna stöta på dem på stan?

Vad tror ni?

Jag hoppas att ALLT blir mer levande, så att säga. Man ska kunna ringa upp folk när som helst och få random svar. Inte att telefonen är avstängd. Typ på natten, då nån sover ska det kanske vara 20 random svar osv. och man ska kunna välja bland 20 motsvar!

Alla karaktärer man snackar med ska givetvis kunna röra sig runt i stan bäst dom vill.
2013-01-21, 19:59
Medlem
albrt99s avatar
Citat:

Vad tror ni?

Men jag läste nånstans att man på morgonen träffar arbetare på bussen eller alternativ... Och senare på dagen träffar man samma person vid ett annat tillfälle tex. på deras jobb som trädgårdsmästare. Kommer bara inte ihåg vart jag läste de... kanske var FB :S
Senast redigerad av albrt99 2013-01-21 kl. 20:01. Anledning: Misstag..
2013-01-21, 20:04
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag vill ha San Andreas med fysikmotorn från fyran.
OFF-topic:
HEHEH troligen
2013-01-21, 20:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albrt99
Men jag läste nånstans att man på morgonen träffar arbetare på bussen eller alternativ... Och senare på dagen träffar man samma person vid ett annat tillfälle tex. på deras jobb som trädgårdsmästare. Kommer bara inte ihåg vart jag läste de... kanske var FB :S

Det stod i GI:s artikel ang detta, vad jag tror att dom menar är att det tex är större mängder människor stående vid tex busskurer på morgnarna och på kvällarna i motsats till resten av dygnet då det är då de flesta människor börjar/slutar jobbet, inte att man träffar exakt samma personer

Hursomhelst så är det ju sagt att världen kommer att vara mycket mer levande nu och att människorna kommer att vara mer "fria" och självständiga (så som jag förstod det) vilket bara låter positivt i mina öron, frågan är ju hur detta påverkar Michaels familjemedlemmar och deras interaktion då det är viktiga karaktärer
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-21 kl. 20:09.
2013-01-21, 20:13
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
Det stod i GI:s artikel ang detta, vad jag tror att dom menar är att det tex är större mängder människor stående vid tex busskurer på morgnarna och på kvällarna i motsats till resten av dygnet då det är då de flesta människor börjar/slutar jobbet, inte att man träffar exakt samma personer

Hursomhelst så är det ju sagt att världen kommer att vara mycket mer levande nu och att människorna kommer att vara mer "fria" och självständiga (så som jag förstod det) vilket bara låter positivt i mina öron, frågan är ju hur detta påverkar Michaels familjemedlemmar och deras interaktion då det är viktiga karaktärer
Man får hoppas på att det finns många olika karaktärer i spelet än i dem föregående spelen, för då såg man nån 4 gånger på samma gata ibland ...
2013-01-21, 20:16
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:

Vad tror ni?

Intressant frågeställning.

1. Jag tror att man har tillgång till familjen under alla omständigheter, möjligtvis inte under alla uppdrag?

2. Har aldrig tänkt på det innan, jag slutade nog att spekulera inom telefonsamtalen i gta v efter att dom sagt att man själv inte skulle behöva bli störd av andra som ringer för att umgås, men det säger ju absolut inte att man själv ska kunna ringa upp folk/familjen, jag hoppas att det kommer var en möjlighet! Fast Michael känns som en person som helst håller sig undan sin fru.. Haha!

3. Jag tror att dom kommer gå runt i staden, ha sina rutiner så att säga, hoppas bara inte att det kommer att bugga, att man exempelvis kanske kommer att stöta på Michaels fru på stranden och 2 minuter senare ser man henne i huset etc.

Undra om det kommer att bli någon sjuk twist senare i spelet, att typ Trevor blir Michaels frus älskare och på så vis kommer Michael att få reda på det via Franklin eller på annat vis, till slut kanske man själv får välja vem som ska överleva, eftersom att Michael blir så fruktansvärt rasande och vill skjuta ihjäl dom båda.
2013-01-21, 20:20
Medlem
albrt99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease

1. Jag tror att man har tillgång till familjen under alla omständigheter, möjligtvis inte under alla uppdrag?

2. Har aldrig tänkt på det innan, jag slutade nog att spekulera inom telefonsamtalen i gta v efter att dom sagt att man själv inte skulle behöva bli störd av andra som ringer för att umgås, men det säger ju absolut inte att man själv ska kunna ringa upp folk/familjen, jag hoppas att det kommer var en möjlighet! Fast Michael känns som en person som helst håller sig undan sin fru.. Haha!

3. Jag tror att dom kommer gå runt i staden, ha sina rutiner så att säga, hoppas bara inte att det kommer att bugga, att man exempelvis kanske kommer att stöta på Michaels fru på stranden och 2 minuter senare ser man henne i huset etc.

Undra om det kommer att bli någon sjuk twist senare i spelet, att typ Trevor blir Michaels frus älskare och på så vis kommer Michael att få reda på det via Franklin eller på annat vis, till slut kanske man själv får välja vem som ska överleva, eftersom att Michael blir så fruktansvärt rasande och vill skjuta ihjäl dom båda.
Men det måste bli nån sorts "spänning" eftersom Michael är ju under vittnesskydd
2013-01-21, 20:23
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease

1. Hoppas på det också, skulle vara tråkigt om huset står tomt hela tiden och att man aldrig träffar familjen utanför uppdrag där de möjligtvis är inblandade (så som hans son i Trailer #2)

2. Jag var lite inne på samma spår men som du säger så finns det väl inget som hindrar en själv från att ringa andra personer, jag hoppas att det finns någon typ av vänner som man kommer att kunna ringa och hänga med (bowla, dart, supa etc), känns lite väl konstigt att man inte skulle ha en enda kompis utanför uppdragen med Trevor och Franklin, för det är väl bara sagt att vänner inte kommer att ringa så som i Gta IV, inte att man inte kommer att ha några vänner överhuvudtaget?
Kanske kommer man att kunna ringa och hänga med Franklin och Trevor när man inte gör uppdrag?

Haha jag kan säga redan nu att jag lätt hade dödat Michaels fru, Trevor är ju asskön och Michaels fru verkar bara vara en bitch
2013-01-21, 20:49
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
1. Hoppas på det också, skulle vara tråkigt om huset står tomt hela tiden och att man aldrig träffar familjen utanför uppdrag där de möjligtvis är inblandade (så som hans son i Trailer #2)

2. Jag var lite inne på samma spår men som du säger så finns det väl inget som hindrar en själv från att ringa andra personer, jag hoppas att det finns någon typ av vänner som man kommer att kunna ringa och hänga med (bowla, dart, supa etc), känns lite väl konstigt att man inte skulle ha en enda kompis utanför uppdragen med Trevor och Franklin, för det är väl bara sagt att vänner inte kommer att ringa så som i Gta IV, inte att man inte kommer att ha några vänner överhuvudtaget?
Kanske kommer man att kunna ringa och hänga med Franklin och Trevor när man inte gör uppdrag?

Haha jag kan säga redan nu att jag lätt hade dödat Michaels fru, Trevor är ju asskön och Michaels fru verkar bara vara en bitch

1. Ja det känns ju inte så "levande" om familjen aldrig är i huset så att säga, tror ni att dom kommer befinna sig där då & då, samlade eller bara någon familjemedlem.

2. Det känns som Franklin och Trevor kommer att kunna vara sådana som man kommer ha tillgång till att ringa när man free roamar, det känns även som att Franklin kommer kunna ringa sin vän "Lamar(?)" så det är nog inte helt uteslutet från spelet får man hoppas.

Haha ja det kanske inte är så svårt val, jag hade aldrig offrat Trevor för den bitchen svårare vore det om Trevor har en pistol under sin kudde om han skulle bli påkommen under akten, då kanske det skulle bli ett val mellan Michael och Trevor, vem som skjuter först. Moraliskt sett skulle man ju låta Michael vinna den kampen men Trevor känns så pass intressant så han skulle man ju inte vilja offra..
2013-01-21, 21:34
Bannlyst
Jag tror många kommer bli besvikna på motorn och fysiken i GTA V. Det kommer bli ungefär samma som GTA IV, ni vet, dom har inte så mycket att röra sig på när det kommer till PS3 & 360. Lite tappt om utrymme för att göra grym fysik osv.
2013-01-21, 21:36
Medlem
MortalDiseases avatar
Har ett vagt minne av att man kunde lira 2 players i SA? Tror ni det kommer att gå i Gta V? Känns väl inte direkt som att det är någon nödvändig funktion..

..Endast kul att lira 2 player om man är med någon som kanske vill göra något mer än att bara stirra på TVn när man själv har fullt upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in