2013-01-22, 00:25
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Finns inget datum men det är sagt att vi kommer att få mer artwork, ett officiellt omslag och mer info därtill den här månaden, månaden är snart slut så det lär väl komma den här veckan om Rockstar håller sitt ord.

Var fick du 28:e Januari ifrån?

Var har du hört det?
2013-01-22, 00:46
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Var har du hört det?

http://m.rockstargames.com/newswire/article/47701/original-gtav-artwork-the-trunk-and-more-added-to-rockstar-downl.html
2013-01-22, 01:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jag vet inte vad du ville förmedla riktigt, om det var att det mest troligt kommer komma en PC version av GTA V så känns det ganska så självklart redan, fastän det inte är bekräftat officiellt, men vad har rockstar att förlora på att inte släppa det på PC? Samt vad har dom att vinna på att släppa det på PC? Ja en hel del cash om man vågar tro något.

Frågan är ju om inte typ 50% eller mer av "kunderna" tankar spelet istället för att köpa det om det släpps på PC, det lär ju vara därför dom drygar ut releasen av PC-versionen så länge de kan

Men nog om PC-versionen, det kommer när det kommer, kommer det inte till PC så får ni köpa er en konsol.

Släpp det nu

-----------------------------------------------------------------------------------------

Satt och kollade på gameplay från "Watch Dogs" som släpptes på E3 förra året

http://www.youtube.com/watch?v=FcMRkyoHKeA&feature=player_embedded

Om vi bortser från grafiken och koncentrerar oss på det som händer runtomkring:
*Kompisarna/paret som kramas vid 1:17
*Sättet som karaktärens rock rör sig på i vinden
*Hur personerna rör sig
*Halsdukarna som fladdrar 2:25
*Kvinnan som stannar en taxi 6:15

Finns det någon chans tror ni att världen/fysiken i Gta V kommer att bete sig på samma sätt eller se lika snyggt ut (inte grafikmässigt)?
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-22 kl. 01:48.
2013-01-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Ja RDR laggar MUPP på ps3. Och säg inte att det inte gör det. Har flera som kan intyga på att i större sammanhang laggar det sönder osv. PS3:an har för gammal hårdvara helt enkelt. Jag var blind och köpte en PS3:a men insåg aldrig riktigt att fpsen ligger ständigt på 20-30 fps.
Det är lugnt för många osv men seriöst, nej tack. Skulle vara bättre om GTA V släpptes på PS4 istället. Att dom inte kunde vänta..

KLART Det tar mer utrymme om du vill ha bättre fysik för bilarna osv.

Köp ett Xbox 360 så slipper du klaga, har aldrig varit med om lagg på GTA IV eller RDR.

Något jag störde mig på GTA IV var att man kunde skjuta hur många skott som helst på någon som satt i en bil, ändå klev personen ut ur bilen som att inget hade hänt, och sen faller han ner och dör.
Senast redigerad av Yesw 2013-01-22 kl. 10:06.
2013-01-22, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Ja RDR laggar MUPP på ps3. Och säg inte att det inte gör det. Har flera som kan intyga på att i större sammanhang laggar det sönder osv. PS3:an har för gammal hårdvara helt enkelt. Jag var blind och köpte en PS3:a men insåg aldrig riktigt att fpsen ligger ständigt på 20-30 fps.
Det är lugnt för många osv men seriöst, nej tack. Skulle vara bättre om GTA V släpptes på PS4 istället. Att dom inte kunde vänta..

KLART Det tar mer utrymme om du vill ha bättre fysik för bilarna osv.

Nej. Jag vet inte vad du har för modell av ps3:an men min har jag aldrig haft något "lagg" som du kallar det. Du kan inte säga lagg när det är "offline-mode" Lagg har med bredbandet att göra... Tänker tillbaka på gamla 56k-tiden.
2013-01-22, 10:29
Medlem
PixelPiratens avatar
Dom som inte säger att det laggar på PS3 eller Xbox 360 ljuger.
Har du spelat PC i ett år med 100+fps så känns IV segt på båda konsollerna.
2013-01-22, 10:54
Medlem
Pungkr0cks avatar
Spelet kommer bli hel grymt, äntligen har tekniken kommit så det blir mer åh mer realistiskt med mer små detaljer som gör hela speläventyret roligare.
Nåt jag har saknat i gta är lastbilssläp, husvagnar efter bil, små släp och liknande, bussar med massa folk, dragspelsbuss skulle vara kanon xD, sen permobil, rullatorer, rullstol. Massa små grejer som skulle göra sandlåde spelandet så förbaskat mycket roligare. Sen att kunna plocka upp lite vad som helst att slå eller slänga på folk och bilar. Råna folk, knivhota, kidnappa, dra in i gränd råna åh slå ihjäl hen. Fatta och plocka upp en soptunna åh slänga på.en kaxig ghettosnubbe eller på en bil. Skoj! Sen kunna slå sönder en bil totalt utan ett den sprängs.

Längtar!

Skriverpå mobilen och är.trött, klaga inte.
2013-01-22, 15:12
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Hur mycket tror ni att man kommer att kunna interagera med Michaels familj?
Förmodligen som i AC serien när det kommer till Desmond. (Var det enda jag kunde komma på)
Citat:
* Kommer man att kunna träffa dem när som helst eller kommer de bara vara tillgängliga under uppdrag?
Snarare tvärtom skulle jag tro.
Citat:
* Kommer man att kunna ringa upp sina barn/fru och umgås?
Alltså han verkar inte ha den bästa kontakten med familjen så vi får se vilka man får "bjuda ut".
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Undra om det kommer att bli någon sjuk twist senare i spelet, att typ Trevor blir Michaels frus älskare och på så vis kommer Michael att få reda på det via Franklin eller på annat vis, till slut kanske man själv får välja vem som ska överleva, eftersom att Michael blir så fruktansvärt rasande och vill skjuta ihjäl dom båda.
Twisten kan man bara spekulera över men en tankekaramell är att det blir något med att någon vänds eller att hen kanske alltid varit undercover.

Dock så kan jag inte tänka mig att hon skulle ligga med honom så våldtäkt hade suttit bättre.
Citat:
Vill minnas att man spelade på samma skärm och det fanns en gräns för hur långt ifrån varandra man kunde vara, rätt värdelös multiplayer i sig men jävligt roligt när man är på flumhumör och ena personen flyger hydra medan den andra försöker hålla balansen ståendes på planet
I remember that
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkr0ck
Spelet kommer bli hel grymt, äntligen har tekniken kommit så det blir mer åh mer realistiskt med mer små detaljer som gör hela speläventyret roligare.
Och om ett par tiotal år som kommer GTA V framstå som Packman gör idag.
2013-01-22, 15:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Förmodligen som i AC serien när det kommer till Desmond. (Var det enda jag kunde komma på)

Lust att utveckla?

Har ingen jättekoll på AC och dess familjerelationer
2013-01-22, 15:42
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Lust att utveckla?

Har ingen jättekoll på AC och dess familjerelationer
Jag misstänkte detta men för att mirakulöst lägga ett komplicerat spel i ett par få ord så kan man i alla fall "besöka" folk från Desmonds perspektiv och att interagera och då höra vad som är läget med dom.

Så för att översätta det till GTA V så lär man komma hem (när man vill) och då t ex finna sin fru i köket och då kan man höra vad hon säger.
Och då kan det vara grejer som "It's cool. I'll make some turkey for dinner." Till "Damnit, Michael you have to draw back from what ever it is you're doing, it's getting way out of hands! Think of your family" etc.
Baserat på vart man är i storyn som Michaels liv då har påverkat familjen.
Same shit för Frank.
Treveor vettifan. Han kan nog interagera med en ekorre och prata om veckan som gått då han är så pass störd/instabil.
2013-01-22, 15:48
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag misstänkte detta men för att mirakulöst lägga ett komplicerat spel i ett par få ord så kan man i alla fall "besöka" folk från Desmonds perspektiv och att interagera och då höra vad som är läget med dom.

Så för att översätta det till GTA V så lär man komma hem (när man vill) och då t ex finna sin fru i köket och då kan man höra vad hon säger.
Och då kan det vara grejer som "It's cool. I'll make some turkey for dinner." Till "Damnit, Michael you have to draw back from what ever it is you're doing, it's getting way out of hands! Think of your family" etc.
Baserat på vart man är i storyn som Michaels liv då har påverkat familjen.
Same shit för Frank.
Treveor vettifan. Han kan nog interagera med en ekorre och prata om veckan som gått då han är så pass störd/instabil.

Aight, ja det är ju fullt möjligt att det kommer att fungera så, skulle som sagt vara riktigt tråkigt om familjen aldrig är tillgängliga men på det här sättet så skulle man ju slippa det.
2013-01-22, 17:33
Medlem
MortalDiseases avatar
Frågor angående husdjuren

1. Man kan ju ta med sig sin hund i sin bil, i alla fall om man tror på vad en artwork ville föreställa, tror ni man kan ta med sig sin hund på båtar/flygplan, kanske till och med på sin båge? Om den har sidovagn.

2. Om vi säger att vi kan ta med sig sin hund på flygplan och båtar vad händer då om vi hoppar ner i vattnet/luften? Hunden lär ju kunna simma i alla fall men tror ni att hunden får sin egna lilla fallskärm? Eller att man kanske håller i hunden medan man faller?

3. Om vi säger att hunden kan simma (vilket den bör kunna) tror ni då att den också kan anfallas av hajar? Och kanske till och med vara till hjälp om en haj skulle komma?

4. Tror ni att man kan ge hunden en order om att gräva i marken/spåra någon man är ute efter? Tex om man letar efter något/någon i ett uppdrag?

5. Tror ni att ens hund ska kunna dö? Det verkar ju mest logiskt så, om den dör kanske man får träna upp sin hund igen så den är kapabel till olika uppdrag.

6. Kommer vi kunna stjäla andras hundar? Rycka kopplet från någon annans händer? Vore rätt fräckt..

7. Det känns som om husdjuren kommer vara till stor hjälp, men hur mycket.. Det får vi väl se antar jag.
Senast redigerad av MortalDisease 2013-01-22 kl. 17:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in