Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Golf, fiske, bowling, dart, biljard, boule, pingis, bungyjump, tennis, basket, mma/boxning, ja listan kan göras rätt lång. Har för mig att basket fanns med i SA, och flertalet av de grejer jag listade har ju gjorts förr. Tyckte även cagefightingen i tbogt var kul, även fast det spårade ur mot slutet.
1. Golf är väl bekräftat att man kommer att kunna spela, är rätt säker på att det stod i GI:s artikel att man kunde spela en hel golfrunda 18 hål om man ville, även tennis tror jag är bekräftat som minigame.
2. Bowling, dart, biljard och basket tror jag definitivt kommer att finnas med
3. Fiske, boule och pingis känns tveksamt för min del.
Boule känns inte riktigt som en sån "sport" som man håller på med i LA, men vad vet jag.
Fiske känns onödigt men skulle inte ha något emot om det fanns med, spelar ingen roll för min del.
Pingis känns bara som en konstig grej att ha med i Gta, vart skulle det finnas i så fall, sporthallar?
4. Boxning/mma känns även det tveksamt, kanske om det gör så att man kan utveckla sin fighting-stil men inte annars, dock fanns det ju med i Gta BOGT så kanske ändå.
5. I och med att det finns höga broar och höga berg så skulle det inte vara helt omöjligt att Bungyjump fanns med, dock tror jag att det är svårt att utveckla till något som fortfarande är roligt efter 5 gånger
Kanske ett slags "hidden package" extra där man ska hoppa från tex 50 olika platser?
Detta är bara mina egna åsikter
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Vad skulle ni tycka om detta fanns med? Svara gärna på alla om ni kan, vill veta vad folk tycker.
1. Om man kunde bestämma när man ville ta sig en cigarett. Du sitter på båten, fiskar och trycker på "B" och pil upp och får fram en cigg som du njuter medan du njuter av solen
2. Om man kunde koppla sitt Spotify-account till sitt GTA så man har en radiostation som heter "Pelle Hanssons lista" beroende på vad den heter på Spotify. Vore lite skoj att blanda gamla godingar från SA. Apropå låtar, bara jag som störde mig på den där The Beats kanalen tror jag det hette i IV? En låt som gick exakt såhär "Wherever you are *dj scratch* SWIZZY" och så höll den på så i en halvminut. Fyfan.
3. Vad jag vet kan man cykla eller hur? Om man cyklar någon gång och ramlar borde det vara realistiskt så hela cykelfan ramlar på dig. Gubben ska sedan stöna lite och kolla runt om sig så ingen såg och sen gråta lite i smyg. Nej, men ärligt talat så borde cykeln ramla på dig för det är så det brukar vara om du inte hoppar av i farten. Kanske att man får blodiga knän efteråt?
4. Nån butik man kan köpa varor i. Vore asballt att gå in i typ en kiosk eller ICA och köpa sig nån glass eller cola. Självklart ska man kunna köpa ett stycke fint kött med tillhörande bearnaisesås och det ska slukas i ett.
5. Att gå in i en bank och kunna ta fram sin pistol och råna hela banken. Larmet ska inte gå direkt och pengarna ska man få, men de går bort om man tar bort polisen efteråt via fusk eller dör under jakten (no shit)
1. Rätt onödig funktion men skulle inte ha något emot att det fanns med så länge det inte är sån grej man råkar trycka fram då och då.
Fanns inte den funktionen i typ Gta IV eller RDR, man tryckte på pilknappen ned när man stod still så började man röka en cigg?
2. Använder inte spotify så för mig är det skitsamma
3. Funkade väl rätt bra i San Andreas som det var?
Förstår dock inte vad du menar med att "cykeln ramlar på dig", ramlar du i verkligheten så ligger du väl inte
under cykeln varje gång...
4. Om man kan råna butiken så skulle det kunna vara en kul grej att lägga till men annars funkar det väl bra som det har vart innan att man har kunnat köpa en läsk i kiosk eller i en automat?
5. Råna banker är en kul grej och lär väl finnas med som det ser ut nu, dock hoppas jag på att det inte är något man kan göra hur som helst när som helst, det borde vara mer avancerat än så.
Citat:
Ursprungligen postat av kdhammar
Jag skulle vilja se några klassiker komma tillbaka. Och lite fantasinyheter, såklart.
1. Möjligheten att modifiera bilar, som i SA.
2. Bygga karaktärerna på eget vis (alltså byta frisyr osv osv)
3. Uppdaterat närstridssystem. Älskade fightingen i Sleeping Dogs, skulle mer än gärna ha något liknande. Någon mix mellan Batman: Arkham-spelen och Sleeping Dogs. Lite mer brawler-aktigt än kamposrtigt dock, mycket mer intressant med lite fulknepsfight.
4. Möjlighet att köpa fastigheter, affärer, bilar osv. Kanske kunna göra knarkdealer.
5. Vore sjukt intressant att kunna spela polis, eller om en karaktär var polis och göra typiska snutsaker. Typ stanna bilar, skingra bråk, tillslag etc.
1. Det är även något jag hoppas på, Rockstar har inte sagt ett knyst om den delen
2. Det är redan sagt att karaktärerna inte kommer att kunna ändras alltför mycket, byta kläder kommer du att kunna göra men det är allt som har sagts om den delen, du kommer inte att kunna göra karaktären tjockare/smalare eller ändra utseende osv.
Möjligtvis byta frisyr vilket det inte sagts något om.
3. Kan va en kul funktion så att man kan hitta sin egna favoritstil
4. Det är redan bekräftat att man inte kommer att kunna köpa fastigheter
5. Ingen av karaktärerna är polis, det vet vi redan
Dock är det väl sagt att polisuppdragen dvs sätta sig i bilen och köra polisuppdrag kommer att finnas med, kanske är det utvecklat till mer blandade uppdrag?