2012-11-21, 17:45
Medlem
Slipknotjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast man vill väl hellre ha många personer att döda i ett uppdrag (lätta som svåra) än typ tre jättesvåra personer (typ minibossar) i varje uppdrag för i och med det så blir ju de större "bossarna" väldigt tråkiga

Jag menar inte att det ska storma in 50 stycken gangstrar väpnade upp till tänderna varje gång man gör ett uppdrag men jag tror nog att jag skulle tröttna sjukt snabbt om man var tvungen att spara på kulor hela tiden och endast döda två-tre pers i varje uppdrag
Man kan kanske få styra lite själv hur man utför uppdragen på något vis? Eftersom man kan spela som 3 personer så skulle det vara möjligt att beroende på vilken av de man väljer att spela igenom uppdraget som så blir uppdraget annorlunda/man tacklar uppdraget på karaktärens egna sätt?

Exempel: Man ska råna en bank, väljer man Trevor så kör man in en van genom fönstret och mejar ner folk och är allmänt brutal.
Väljer man Michael så så blir rånet lite mer sofistikerat, slår ut kameror, försöker göra allt "clean"
Och väljer man Franklin så blir det på nått annat sätt (slut på kreativitet här från mig) men ni förstår principen.
2012-11-21, 18:16
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipknotjohan
Man kan kanske få styra lite själv hur man utför uppdragen på något vis? Eftersom man kan spela som 3 personer så skulle det vara möjligt att beroende på vilken av de man väljer att spela igenom uppdraget som så blir uppdraget annorlunda/man tacklar uppdraget på karaktärens egna sätt?

Exempel: Man ska råna en bank, väljer man Trevor så kör man in en van genom fönstret och mejar ner folk och är allmänt brutal.
Väljer man Michael så så blir rånet lite mer sofistikerat, slår ut kameror, försöker göra allt "clean"
Och väljer man Franklin så blir det på nått annat sätt (slut på kreativitet här från mig) men ni förstår principen.
Rockstar har iaf sagt att de vill att alla tänkbara lösningar ska vara genomförbara. Som exempel tog GameInformer (tror jag det var?) kuppen de fick se i demot där Michael hoppar in genom ett fönster för att kidnappa(?) en viss person.
I demot tog de sig in i helikoptern igen och flög vidare, men GameInformer(?) nämnde att det även var möjligt att hoppa ut från fönstret med fallskärm och landa nere på marken istället.
Sen huruvida detta faktiskt är möjligt eller inte vet jag inte, då det inte kom från Rockstar själva - men det är så jag tolkar att Rockstar menar att spelet fungerar.

Man kan alltid hålla tummarna.
2012-11-21, 19:40
Medlem
Slipknotjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Rockstar har iaf sagt att de vill att alla tänkbara lösningar ska vara genomförbara. Som exempel tog GameInformer (tror jag det var?) kuppen de fick se i demot där Michael hoppar in genom ett fönster för att kidnappa(?) en viss person.
I demot tog de sig in i helikoptern igen och flög vidare, men GameInformer(?) nämnde att det även var möjligt att hoppa ut från fönstret med fallskärm och landa nere på marken istället.
Sen huruvida detta faktiskt är möjligt eller inte vet jag inte, då det inte kom från Rockstar själva - men det är så jag tolkar att Rockstar menar att spelet fungerar.
Var det inte i det uppdraget som alla tre karaktärer var med i och man kunde byta runt? En lurade på ett annat tack med en sniper, en körde helin och den tredje hoppade in genom fönstret?

Citat:
Man kan alltid hålla tummarna.
Hålla tummarna we will!
Senast redigerad av Slipknotjohan 2012-11-21 kl. 19:43.
2012-11-21, 19:47
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipknotjohan
Var det inte i det uppdraget som alla tre karaktärer var med i och man kunde byta runt? En lurade på ett annat tack med en sniper, en körde helin och den tredje hoppade in genom fönstret?
Exakt.
2012-11-21, 20:05
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Finns nog ingen här som inte läst den... den har ju diskuterats tiotals sidor ju!

Haha fyfan, det är ju sanslöst att någon som har minsta intresse i Gta V har missat en sån grej
2012-11-21, 20:36
Medlem
Tycker de skulle vara skitkul om man fick spela som ett nazi-skinhead och kuta runt och spöa negrer och turkar! Och sen medverka i "demonstrationer" så kommer det massa AFA-folk man ska meja ner
2012-11-21, 20:41
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitarn
Tycker de skulle vara skitkul om man fick spela som ett nazi-skinhead och kuta runt och spöa negrer och turkar! Och sen medverka i "demonstrationer" så kommer det massa AFA-folk man ska meja ner
Då skulle nog Rockstar hamna i ganska direkt blåsväder.
2012-11-21, 21:43
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha fyfan, det är ju sanslöst att någon som har minsta intresse i Gta V har missat en sån grej
Otroligt!
2012-11-22, 09:16
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Hoppas de dyrare bilarna är lite extra sällsynta och att när man väl får en fin bil så skall inte alla komma med samma så som det var i Gta IV
2012-11-22, 10:02
Medlem
Leatherheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Hoppas de dyrare bilarna är lite extra sällsynta och att när man väl får en fin bil så skall inte alla komma med samma så som det var i Gta IV

En av sakerna som jag också eftersöker! Tråkigt i GTA IV när man såg dessa "grupperingar" av bilar.
Ena stunden så är det skitbilar (typ 7-8 olika modeller) som enbart syns till, medans 15 minuter senare kunde det vara en helt annan grupp av bilar som åkte runt.
Tycker det borde vara bättre spridning på olika typer av bilar som åker runt samtidigt och att dyrare bilar ska vara ovanliga att stöta på.
2012-11-22, 11:10
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
En av sakerna som jag också eftersöker! Tråkigt i GTA IV när man såg dessa "grupperingar" av bilar.
Ena stunden så är det skitbilar (typ 7-8 olika modeller) som enbart syns till, medans 15 minuter senare kunde det vara en helt annan grupp av bilar som åkte runt.
Tycker det borde vara bättre spridning på olika typer av bilar som åker runt samtidigt och att dyrare bilar ska vara ovanliga att stöta på.

Håller med. Sen det faktum att den bil man själv åker i dyker upp oftare gjorde ju upplevelsen sämre. Visst, jag fattar att det finns finare bilar i finare områden och mindre sköna fordon i slumkvarteren men bättre spridning vore helt klart uppskattat.
2012-11-22, 14:19
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Då skulle nog Rockstar hamna i ganska direkt blåsväder.

Fast i GTA IV kunde man ju köra över judar och då kom det en massa pengar ur dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in