2009-11-02, 02:08
Bannlyst
Har ens Rockstar nämnt något om nästa gta?
2009-11-02, 02:11
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337fille-biff
Två svenska låtar användes ju i trailers för BOGT, och Sverige har ju faktiskt mycket skog, men våra berg kanske inte passar in. Men ett GTA i Sverige hade synnerligen varit asballt.

Jaha. Jag har hört åtminstone tre nigerianska låtar på radion i GTA IV - så enligt den logiken borde det vara mer sannolikt att nästa version utspelar sig i t ex Biafra.
2009-11-02, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Har ens Rockstar nämnt något om nästa gta?
Läs första inlägget i tråden (Mitt inlägg blir det).
2009-11-02, 18:13
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snes
Jag skulle vilja se något i stil med typ "Falling Down". Nån random snubbe som spårar ur och så för man hans krig mot verkligheten, misshandlar gängmedlemmar osv.

EDIT: Ang. fortsättningar på IV så skulle jag vilja se något om Playboy och Dwayne, typ deras väg från ungdomsgangsters till toppen innan Dwayne åkte dit alt. hur Dwayne kämpar sig tillbaka mot toppen efter fängelset(de fittor som dödade Dwayne får inte köpa spelet). Hur han hanterar att ha blivit lämnad ensam kvar, utan pengar, vänner, flickvän. Först kanske en hel del irrationella hämnd uppdrag och sedan börjar han klättra upp inom LC:s kriminella värld.

Eller något om bröderna McReary alt. familjen McReary strax innan och under sin storhetstid.

Nästa GTA kommer inte att utspela sig i LC så det kommer alltså inte att ske.

Ser absolut inget skäl till att utveckla dessa två då båda känns fullt utnyttjade i fyran, deras karaktärer var knappast mångdimensionella om man så säger.
2009-11-02, 18:32
Medlem
MyBBes avatar
Det vore jävligt kul om det blir lite som ett uppgraderat SA, eftersom SA var ju lätt det roligaste spelet i serien enligt mig, med sin härliga miljö osv. Eller så kanske man ska spela någon knarkgud i någon tropisk miljö.
btw, som det kanske märks så är jag grym på att fantisera fram saker...
2009-11-02, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyBBe
Det vore jävligt kul om det blir lite som ett uppgraderat SA, eftersom SA var ju lätt det roligaste spelet i serien enligt mig, med sin härliga miljö osv. Eller så kanske man ska spela någon knarkgud i någon tropisk miljö.
btw, som det kanske märks så är jag grym på att fantisera fram saker...
SA var extremt mysigt, men tropisk miljö skulle inte alls passa, om du tänker på samma som i Just Cause.
2009-11-02, 18:55
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snes
Jag skulle vilja se något i stil med typ "Falling Down". Nån random snubbe som spårar ur och så för man hans krig mot verkligheten, misshandlar gängmedlemmar osv.

.

GTA Helsinki

"jorma Kulovaara är en utslagen alkis som får höra att hans bror pentti slängts av färjan, och han bestämmer sig för att ta sig i kragen och reda ut det hela och hämnas på illdådarna......"
2009-11-02, 18:58
Medlem
Alltså ärligt talat, jag kan inte ens tänka mig hur man kan göra ett bättre GTA, vad kan man liksom förbättra? Det går ju byta stad osv, men förbättra?
2009-11-02, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikata
Alltså ärligt talat, jag kan inte ens tänka mig hur man kan göra ett bättre GTA, vad kan man liksom förbättra? Det går ju byta stad osv, men förbättra?
Flygbara flygplan, mer jobb, mer tillgängliga hus, fler hus att välja mellan att bosätta sig i, handla öl och knark som man kan lämna i sitt hus, fler vapen, mer gore, verkligare, flyga mellan olika länder (stater då kanske), hemsidorna skall vara mer användbara än bara tittobjekt, som i SA så ska man bli hungrig igen samt gå upp och ner i vikt, välja vilket gäng man vill bli medlem i, man skall kunna gå från fattig till stenrik med vakter och brudar, bättre bromsar på fordonen, flyger du in i en byggnad så skulle det vara roligt om den rasar (WTC kopiering haha), nöjesparker, live spelningar som man kan massmörda på när man vill, mer realistisk vid omladdning, även biografer borde finnas och liknande fritidsaktiviteter så som wrestlingarenor och fotbollsarenor där det är full aktivitet så du kan förstöra allt, kropparna ligger kvar tills du har kommit en lång bit därifrån, djur borde finnas med (man behöver inte vara en djurplågare bara för att man tycker det), man skall kunna lära sig olika kunskaper på olika ställen, gymmet skall tillbaka genast (även muskelsystemet).

Säger mer när jag har kommit på mer
2009-11-02, 19:31
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikata

Finns ju massor att förbättra från IV som ju var en besvikelse för väldigt många. San Andreas är ju det spelet där det funnits mest att göra och som tog betydligt längre tid att nå 100% på och det är just det spelet som Rockstar måste sträva efter att förbättra, eller att återskapa
2009-11-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Flygbara flygplan, mer jobb, mer tillgängliga hus, fler hus att välja mellan att bosätta sig i, handla öl och knark som man kan lämna i sitt hus, fler vapen, mer gore, verkligare, flyga mellan olika länder (stater då kanske), hemsidorna skall vara mer användbara än bara tittobjekt, som i SA så ska man bli hungrig igen samt gå upp och ner i vikt, välja vilket gäng man vill bli medlem i, man skall kunna gå från fattig till stenrik med vakter och brudar, bättre bromsar på fordonen, flyger du in i en byggnad så skulle det vara roligt om den rasar (WTC kopiering haha), nöjesparker, live spelningar som man kan massmörda på när man vill, mer realistisk vid omladdning, även biografer borde finnas och liknande fritidsaktiviteter så som wrestlingarenor och fotbollsarenor där det är full aktivitet så du kan förstöra allt, kropparna ligger kvar tills du har kommit en lång bit därifrån, djur borde finnas med (man behöver inte vara en djurplågare bara för att man tycker det), man skall kunna lära sig olika kunskaper på olika ställen, gymmet skall tillbaka genast (även muskelsystemet).

Säger mer när jag har kommit på mer

Haha, vafan. När du nu säger det så
2009-11-02, 20:59
Medlem
Vuxenkos avatar
Jag vill typ ha att man redan från början är med i ett gäng. Men sedan jobbar man sig upp och det tar lång tid att nå högre status. inte typ 2 uppdrag. Utan kanske 10-15 uppdrag innan man får mer cred och respekt. Gärna medlem i Vercetti Gang i VC, men somsagt så har dom ju övergett GTA 3 eran och därför kommer inga mer karaktärer från den eran att vara med i IV eran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in