2009-11-01, 17:21
Medlem
Duerfians avatar
Tänk om dom helt vrider på konceptet och du spelar polis av actionfilmsnitt, som skiter i reglerna.
2009-11-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Inte dags med en stad som börjar på "Los"?
Vice...
San...
Liberty... (eller snarare city)
Vad spelar det för roll? San Andreas skulle ju föreställa Los Angeles.

Ontopic: Självklart ska GTA V utspela sig i Liberty City, men mer som staden var i ettan än i GTA III och IV.
2009-11-01, 17:35
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Vet inte om jag vill se ett GTA i Europa, skulle säkert vara kul en stund men sen lär man tröttna. Och Tokyo eller Rio De Janeiro? Samma där..kul i början men sen? Tveksamt. Nån från Rockstar sa ju för några månader sedan att dom inte är klara med Liberty City utan vill göra New York så realistiskt som möjligt, dessbättre sa dom att det kommer dröja ett bra tag innan det blir verklighet så vi får nog uppleva ett antal andra städer innan dess. Men varför inte Los Angeles? Los Santos i San Andreas var ju extremt litet så man kan knappt påstå att dom försökt sig på den staden, men oj så mysig stämningen var där bland dom små kåkarna. Skulle bli riktigt bra tror jag

Men som sagt i första hand vill jag se en hel delstat ala San Andreas, det enda negativa är att städerna som ingår i delstaten blir för små
2009-11-01, 18:04
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nä blond behöver man inte va. Men en vanlig britt eller amerkian av nordeurpåeoslt ursprung vore ganska skoj. Samt det har inte gjorts.

GTA London finns.
2009-11-01, 18:55
Medlem
Dexxys avatar
En rödhårig skotte som åker till asien för att expandera familjeföretaget?
2009-11-01, 18:58
Medlem
sness avatar
Till femman hoppas jag att man är underhuggare längre, då jag gillar känslan att dra omkring i en halvrutten bil med en pistol och ett baseball trä och köra lite underhuggarjobb som att pressa folk på pengar, utföra skyddsjobb, slå sönder någon som hämnd, "tysta någon" etc etc. Jag tyckte att man blev "G" med rocketlauncher i bakfickan lite väl snabbt i 5:an.
Gärna ett spel som whitetrash gangster i Chicago som har utgifter för crystal meth som man behöver täcka, så börjar man sin kriminella bana för att råna ihop några 20tal dollar till meth.
2009-11-01, 20:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
GTA London finns.
Ja expansion till GTA ja, du väljer en snbue som ser likadan ut och säger ingenting etc...

Jag räknade ju mer eller minder bort GTa och GTA II av den anledningen.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19555397&postcount=67

Annars saknar jag uppdragen från ettan som gick ut på att förstöra förhandlingar mellan rivaliserande gäng, det stod ofta ett gäng limousiner och massa folk och man skulle in dit och slakta, tyckte alltid de var skoj.
2009-11-01, 22:03
Medlem
CCTVs avatar
Hoppas att spelet blir svårare än fyran. T.ex. i vanliga fighter ska det vara riktigt stor skillnad mellan att börja fightas med en gammal alkisgubbe eller en 25årig biff, och det ska vara riktigt svårt, ibland nästan omöjligt att vinna en fight om man går på fel snubbe. Hade varit grymt om man t.ex. började fightas, märkte att man höll på att förlora och springa därifrån och hoppa in i en bil å köra över motståndaren istället .

Vad är det som säger att karaktären man spelar ska vara grym på att fightas och vara expert på att hantera alla vapen, redan i början av sin kriminella karriär?

I fyran så var ju dock Nico gammal soldat så det förklarar ju att han kan slåss och hantera vapen.

Som någon nämnt tidigare så hade det också varit roligt ifall tiden spelade större roll. Att fler uppdrag var baserade på att möta folk vid olika klockslag, eller att snubben man ska döda slutar jobbet kl 17.00 så man ska vänta på han vid ett visst ställe osv.

Hade också varit skoj ifall man kunde ta olika droger som gav olika effekt, att han börjar prata slöddrigt eller blir odräglig mot folk, och att man orkar springa längre om man tar tjack osv, men det hade nog blivit för stort mediahysteri då...

Besluten man tar i fyran spelar inte så stor roll på handlingen överlag. Visst vissa grejer skiljde sig åt, men de borde lägga in så att de handlingar man gör spelar stor roll, så ifall man spelar igenom spelet flera gånger kan det ändå hända andra grejer beroende på hur man väljer att hantera olika situationer.
2009-11-01, 23:03
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCTV
Hoppas att spelet blir svårare än fyran. T.ex. i vanliga fighter ska det vara riktigt stor skillnad mellan att börja fightas med en gammal alkisgubbe eller en 25årig biff, och det ska vara riktigt svårt, ibland nästan omöjligt att vinna en fight om man går på fel snubbe. Hade varit grymt om man t.ex. började fightas, märkte att man höll på att förlora och springa därifrån och hoppa in i en bil å köra över motståndaren istället .

Vad är det som säger att karaktären man spelar ska vara grym på att fightas och vara expert på att hantera alla vapen, redan i början av sin kriminella karriär?

I fyran så var ju dock Nico gammal soldat så det förklarar ju att han kan slåss och hantera vapen.

Som någon nämnt tidigare så hade det också varit roligt ifall tiden spelade större roll. Att fler uppdrag var baserade på att möta folk vid olika klockslag, eller att snubben man ska döda slutar jobbet kl 17.00 så man ska vänta på han vid ett visst ställe osv.

Hade också varit skoj ifall man kunde ta olika droger som gav olika effekt, att han börjar prata slöddrigt eller blir odräglig mot folk, och att man orkar springa längre om man tar tjack osv, men det hade nog blivit för stort mediahysteri då...

Besluten man tar i fyran spelar inte så stor roll på handlingen överlag. Visst vissa grejer skiljde sig åt, men de borde lägga in så att de handlingar man gör spelar stor roll, så ifall man spelar igenom spelet flera gånger kan det ändå hända andra grejer beroende på hur man väljer att hantera olika situationer.

Vad är det för roligt med att spela Sven Svensson ekonomichef på den lokala korvfabriken?

Tycker nästan det borde vara en självklarhet att personen man spelar ska ha en bakgrund som har med vapen/fighting att göra, nu har det inte varit så i varje spel men man kan ju alltid fantisera att de var så..
2009-11-01, 23:10
Medlem
Farbror Fazers avatar
Gta great brittain!
2009-11-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCTV

Många utav de ideerna du pratar om låter och skulle säkert varit roliga i ett spel. Jag skulle också gärna vilja ha ett spel där om jag mördade fel personer (fick välja låta dem leva eller döda och ta mer pengar än vad jag skulle få annars) när jag sålde droger i side-missions påverkade min main-story.

Men i denna riksdals kåta värld där pengar alltid går framför "spelandets konst" så kommer det nog aldrig hända. Varför utveckla ett extremt igenom tänkt spel som tar 10 år att göra istället för att gör 3-5 mycket igenom tänkta spel under samma period och tjäna 5 ggr så mycket.

Men, fyfan vad bra det vore med ett spel som kunde sluta på 500 olika sätt och där allt man gör påverkar allting.

EDIT: Tror det blir Vice city..
2009-11-02, 02:01
Medlem
sness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Vad är det för roligt med att spela Sven Svensson ekonomichef på den lokala korvfabriken?

Tycker nästan det borde vara en självklarhet att personen man spelar ska ha en bakgrund som har med vapen/fighting att göra, nu har det inte varit så i varje spel men man kan ju alltid fantisera att de var så..

Jag skulle vilja se något i stil med typ "Falling Down". Nån random snubbe som spårar ur och så för man hans krig mot verkligheten, misshandlar gängmedlemmar osv.

EDIT: Ang. fortsättningar på IV så skulle jag vilja se något om Playboy och Dwayne, typ deras väg från ungdomsgangsters till toppen innan Dwayne åkte dit alt. hur Dwayne kämpar sig tillbaka mot toppen efter fängelset(de fittor som dödade Dwayne får inte köpa spelet). Hur han hanterar att ha blivit lämnad ensam kvar, utan pengar, vänner, flickvän. Först kanske en hel del irrationella hämnd uppdrag och sedan börjar han klättra upp inom LC:s kriminella värld.

Eller något om bröderna McReary alt. familjen McReary strax innan och under sin storhetstid.
Senast redigerad av snes 2009-11-02 kl. 02:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in