2011-06-25, 18:33
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Antar att han menade E3 men där visades inget nytt GTA upp. Dags att ge lite info nu, var ju länge sen IV släpptes och att de jobbar på V är ju ganska självklart med tanke på hur mycket pengar R* tjänar på serien.

Har dem inte gått ut med att de ska släppa V?
2011-06-25, 19:46
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Har dem inte gått ut med att de ska släppa V?
Nej det har de inte.
2011-07-04, 18:54
Medlem
Vad skulle du vilja se i Gta V ?

Tja, Jag har spelat GTA från när första GTA kom ut till ps1, och jag tycker helt ärligt att det är det bästa free-roam spelet som finns, jag brukar normalt spela spel som god of war, Dantes inferno final fantasy osv, fast jag älskar GTA och det är nog min favorit spel-serie,
Mina favoriter var San andreas och GTA IV, fast Tycker om San Andreas mycket mer än 4an

Så nu till min fråga, Vad skulle ni helst vilja se i femte gtan ?

- Inbrott / Minns att i SA kunde man göra ett par inbrott hos en gammal man för vapen
- Fria (Realistiska) bankrån / Mitt favorit uppdrag från 4an var ENKELT bankrånet
- Fria värdetransportrån / Skulle vara fett nice med det IMO
- Betong-känsla när man lirar, Vill helst att det är i förorten i USA som i SA
- Bättre organiserade gäng, När man ringer ska dem komma efter 2-3 minuter med bil och hjälpa dig
- Knark-lagning som dem hade i China town wars, Allt från gräs till heroin
- Bättre fysik motor, Den i GTA V var bra, fast tyckte den var buggig och lite orealistisk ibland
- Man ska kunna använda droger i spelet för att förbättra sin prestanda typ 15 minuter
- Missions man kommer ihåg,Bättre Story Normalt är det " Gå hit, Döda han, Klar "
- Personrån, Man ska sikta på en person, tvinga dem att ge dig pengar och hota osv
- Butiksrån, Gå in i en kines butik t.ex och råna han, med flyktbil och hela paketet
- Barn i spelet, Djur osv

Jag vet att vissa av sakerna kommer att skapa stora problem för Rockstar, fast åldergränsen ska vara på 21, och det ska klart och tydligt visa att det är på eget ansvar man spelar det
2011-07-04, 19:02
Medlem
TheGrims avatar
Fler transportmedel t.ex:

- Rullskridskor
- Skateboard
- Cykel
- Hängflygning
- Och att alla andra fordon är tillängliga, såsom moped, bil, motorcykel, flygplan, helikopter osv.

Fler vapen t.ex:

- Tazergun
- Lasso/piska
- Kastknivar
- Verktyg som i vice city
- Fler weapon-sets.

Mvh. ~TheGrim.
2011-07-04, 19:06
Medlem
Ettan^s avatar
Barn kommer nog aldrig vara med i spelet tyvärr(?), det skulle inte ens Rockstar få igenom.
2011-07-04, 19:08
Medlem
MAX.DA.MANs avatar
Flygplan
och någon typ av backup
Senast redigerad av MAX.DA.MAN 2011-07-04 kl. 19:10.
2011-07-04, 19:12
Bannlyst
Citat:
- Inbrott / Minns att i SA kunde man göra ett par inbrott hos en gammal man för vapen
- Fria (Realistiska) bankrån / Mitt favorit uppdrag från 4an var ENKELT bankrånet
- Fria värdetransportrån / Skulle vara fett nice med det IMO
- Betong-känsla när man lirar, Vill helst att det är i förorten i USA som i SA
- Bättre organiserade gäng, När man ringer ska dem komma efter 2-3 minuter med bil och hjälpa dig
- Knark-lagning som dem hade i China town wars, Allt från gräs till heroin
- Bättre fysik motor, Den i GTA V var bra, fast tyckte den var buggig och lite orealistisk ibland
- Man ska kunna använda droger i spelet för att förbättra sin prestanda typ 15 minuter
- Missions man kommer ihåg,Bättre Story Normalt är det " Gå hit, Döda han, Klar "
- Personrån, Man ska sikta på en person, tvinga dem att ge dig pengar och hota osv
- Butiksrån, Gå in i en kines butik t.ex och råna han, med flyktbil och hela paketet
- Barn i spelet, Djur osv

Riktigt fina idéer du postade. Jag själv tycker personligen om Vice City mer än San Andreas med tanke på musiken och känslan. Kartan i Vice City var enligt mig alldeles lagom stor, man hittade lätt och behövde inte spendera sju mansåldrar för att ta sig dit man ville.

Det jag vill se i det nya GTA är mer frihet. Spel tenderar till att bli så strukturerade, det vill säga att man måste ta sig till en viss punkt eller markering i spelet för att kunna utföra det man vill ha gjort, ungefär såhär:

. <-- Ställ dig på punkten för att kapa flygplanet, råna pensionären eller bryta dig in i kassaskåpet!

Det är en alltför strukturerad omgivning och man får känslan av att man inte gör det själv, utan att spelet gör det åt dig automatiskt. Mindre sådant i GTA V, så blir jag nöjd.

Dessutom hade jag velat att man kunde kapa passagerarflygplan och styra dem på egen hand!
Senast redigerad av 1st 2011-07-04 kl. 19:14.
2011-07-04, 19:17
Medlem
är det satt nåt ungefärligt releasedatum? har dom ens börjat planera för en femma?
2011-07-04, 19:19
Medlem
baconskates avatar
Los Santos delen från San Andreas
2011-07-04, 19:19
Medlem
Blaze.s avatar
Bra tråd. Håller med dig i dina punkter TS.

-Det som skulle locka mig mest är väll många öppna affärer som man kan köpa saker ur, klippa sig, osv osv. Realistiskt. Men man kan också råna dom genom att dra pistolen mot kassörskan eller något liknande.

-Sen skulle det även va roligare med lite andra slag med händerna, kniv, baseballträ. Att man kanske skulle kunna träna nya slag osv.

-Nya fordon osv.

-Behålla ragdollen och grafiken, det räcker för mig för att spelet ska bli perfekt!
2011-07-04, 19:23
Medlem
legopelles avatar
Det allra bästa vore ju många och varierade uppdrag. Fetch quests och assasinationer är ju bara roliga så långt.
2011-07-04, 19:27
Medlem
D-LAs avatar
Loss of limbs!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in