2013-04-06, 07:53
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Stör mig som fan på den där jävla Audi R8-kopian. Den är ju överallt. Kommer det inte finnas några andra coola bilar eller? I de tidigare spelen finns det alldeles för många "dussinbilar"

På tal om PS4. GTA V som sista stora R* spelet denna konsolgeneration. RDR2 till PS4?

Stör mig mer på att Infernus versionen ser likadan ut som den gjorde i GTA IV.

http://www.gtawh.com/images/sa/car/zr350.jpg

Snälla kom tillbaks
Senast redigerad av Kaejko 2013-04-06 kl. 07:57.
2013-04-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Personligen hoppas jag på fler användningsområden för Fruit-telefonerna - förslagsvis via att skanna in QR-koder.
Extra roligt skulle det vara om de leder till olika hemsidor, platser, människor etc.

GTA SA hade ju nån jävla hästsko och nåt annat? Sedan hade väll nåt spel red ballons och kommer ihåg att VC hade nog något mer också. GTA IV hade "Birds" man kunde skjuta.
2013-04-06, 10:39
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
GTA SA hade ju nån jävla hästsko och nåt annat? Sedan hade väll nåt spel red ballons och kommer ihåg att VC hade nog något mer också. GTA IV hade "Birds" man kunde skjuta.
http://gta.wikia.com/Collectibles#Grand_Theft_Auto_2_Era
2013-04-06, 12:21
Medlem
Swe1227s avatar
Stunt jumps kommer säkert vara med, men en grej dom kan förbättra från IV är att när man klarat ett stunt jump så ska de inte bli den dryga slow motion vinkeln när man hoppar där nästa gång.
2013-04-06, 13:27
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Stör mig som fan på den där jävla Audi R8-kopian. Den är ju överallt. Kommer det inte finnas några andra coola bilar eller? I de tidigare spelen finns det alldeles för många "dussinbilar"

På tal om PS4. GTA V som sista stora R* spelet denna konsolgeneration. RDR2 till PS4?
JAg hoppas verkligen att de har lite mer variation i bilarna. I GTA IV så kunde det ju vara 5-10 bilar på samma ställe av samma modell. Ser bara fult ut. Mera olika slags fordon till folket!!
2013-04-06, 13:47
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
JAg hoppas verkligen att de har lite mer variation i bilarna. I GTA IV så kunde det ju vara 5-10 bilar på samma ställe av samma modell. Ser bara fult ut. Mera olika slags fordon till folket!!
Det beror på att spelkonsolen bara kan rendera ett särskilt antal objekt åt gången. För att kringgå detta låter man istället spelet måla upp samma objekt flera gånger. Samma princip gäller objekt som försvinner så fort du vänder ryggen till.
Vi kommer alltså med största sannolikhet få se detta upprepas i GTA V. (Jag tror t.o.m. jag läste någonstans att Dan Houser konstaterade att "problemet" inte kommer vara löst till uppföljaren)
2013-04-06, 14:08
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det beror på att spelkonsolen bara kan rendera ett särskilt antal objekt åt gången. För att kringgå detta låter man istället spelet måla upp samma objekt flera gånger. Samma princip gäller objekt som försvinner så fort du vänder ryggen till.
Vi kommer alltså med största sannolikhet få se detta upprepas i GTA V. (Jag tror t.o.m. jag läste någonstans att Dan Houser konstaterade att "problemet" inte kommer vara löst till uppföljaren)

I gta4 så fanns det mer bilar av samma sort som man åkte i. Körde man runt i en Infernus så stötte man på Infernus-bilar överallt. Tror det berodde på att man inte skulle bli så ledsen om man förstörde sin dyra sportbil. Tror det kommer vara likadant i GTA 5.

Fast mer typer av fordon hade ju inte skadat och det är jag helt säker på att vi kommer att se.
2013-04-06, 16:15
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
I gta4 så fanns det mer bilar av samma sort som man åkte i. Körde man runt i en Infernus så stötte man på Infernus-bilar överallt. Tror det berodde på att man inte skulle bli så ledsen om man förstörde sin dyra sportbil. Tror det kommer vara likadant i GTA 5.

Fast mer typer av fordon hade ju inte skadat och det är jag helt säker på att vi kommer att se.

Det berodde väl mer på att det var lättare att rendera samma bil istället för en massa olika hela tiden.
2013-04-06, 16:18
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det berodde väl mer på att det var lättare att rendera samma bil istället för en massa olika hela tiden.

Anledningen bakom är jag inte hundra på men det spelar egentligen ingen roll. Faktum kvarstår att åker du i en viss bil så är det större chans att stöta på en likadan bil. Om jag minns det rätt såg man fler olika sorters bilar när man gick till fots än om man körde.
2013-04-06, 16:20
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Anledningen bakom är jag inte hundra på men det spelar egentligen ingen roll. Faktum kvarstår att åker du i en viss bil så är det större chans att stöta på en likadan bil. Om jag minns det rätt såg man fler olika sorters bilar när man gick till fots än om man körde.

Ja, och det är för att det är för mycket att rendera. Kommer med allra största säkerhet vara så i V också.
2013-04-06, 17:22
Bannlyst
Någon som vet om man kommer få en sådan där fruitmobil som var med på covern? Internetcafet får gärna komma tillbaka i femman.
2013-04-06, 17:25
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg27
Någon som vet om man kommer få en sådan där fruitmobil som var med på covern? Internetcafet får gärna komma tillbaka i femman.

Det tror jag garanterat. Rockstar älskar ju att driva med allt å alla så kommer nog vara en hel del skämt om just "fruitmobilerna".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in