2010-04-23, 15:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Den skylten som TS visar finns som reklam i Star Junction i GTA IV. Jag har tittat mycket på den och funderat över vad det kan vara som blir nästa stad.
Bilden ger ju inte ett skit, jag ser inte ens vad det föreställer? Är det en sten eller? Det enda jag ser är att det påminner om Jamaicas färger.

Här är bilden för er som inte orkar klicka er till första inlägget, det är alltså TS som lagt upp den:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3176691

Om Rockstar är fantasilösa så blir ju nästa stad Vice City efter GTA 3 utspelade sig i Liberty City och spelet efter var Vice City. Men så fantasilösa tror jag inte Rockstar är. De måste komma med någonting nytt nu.
Frågan är om de vågar gå utanför USA? Dels säljer ju spelet enormt bra där och mycket av spelet är ju en parodi på USA.
Men vilken stad skulle de ta då? Småstäder har jag svårt att tänka mig eftersom GTA: San Andreas hade lite av det. Men det kanske blir en form av det, typ Florida eller någon stat i södern. Eller varför inte hela Jamaica, ligger ju iofs inte USA men det vore spännande att spela det i karibisk miljö.
Andra stora städer känns inte så aktuellt, de har haft med Los Angeles och andra städer i kalifornien, och nu senast New York City. Att ha med Chicago eller Houston eller någon sådan stad tror jag inte känns så aktuellt.

Men det hade varit roligast om de tog GTA utanför USA. Jamaica vore kul som sagt, eller Tokyo vore väldigt grymt.. Jag hoppas inte det gör en europeisk version där London troligen är det mest aktuella. Men de känns nog mer realistiskt att de tyvärr gör det än att de tar Jamaica eller Tokyo.

Ska bli väldigt spännande att få reda på det. Frågan är när?
Jobbar ens Rockstar med ett nytt GTA?

Det går ju iofs inte att ta miste om hinten som ges på bilden till manuelen och på reklamen i Star Junction i Liberty City.
2010-04-30, 02:07
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag kom på den bästa iden. Man ska förstås börja på Kuba och bröta sig genom Havanna för att till sist ta sig till Florida, och ställa till med trassel för Miami Vice.

Som en minoritetsfigur ska man sedan bygga upp sitt imperium på allvar där, med grova brott som grund. Scarface. Men det ska inte ta slut där. Man ska ha tillgång till flera av sydstaterna, och man ska kunna ta sig genom Texas, Alabama, Missisippi och Lousiana.

Jag skulle inte ha något emot om spelet blev mer likt Fallout i det att man behövde ha koll på vilka man arbetade för, eller ja som man behövde i de tidigare spelen. Lite mer rollspel än bara brutal action. Ännu större ytor och multiple choices tror jag kan vara seriens framtid.
2010-04-30, 07:58
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag kom på den bästa iden. Man ska förstås börja på Kuba och bröta sig genom Havanna för att till sist ta sig till Florida, och ställa till med trassel för Miami Vice.

Som en minoritetsfigur ska man sedan bygga upp sitt imperium på allvar där, med grova brott som grund. Scarface. Men det ska inte ta slut där. Man ska ha tillgång till flera av sydstaterna, och man ska kunna ta sig genom Texas, Alabama, Missisippi och Lousiana.

Jag skulle inte ha något emot om spelet blev mer likt Fallout i det att man behövde ha koll på vilka man arbetade för, eller ja som man behövde i de tidigare spelen. Lite mer rollspel än bara brutal action. Ännu större ytor och multiple choices tror jag kan vara seriens framtid.
Så vad du säger är att det är exakt GTA:vice city för det ända som fattas i det riktiga GTA: Vice city skulle just vara att du ska fly ifrån Kuba först!
2010-04-30, 07:59
Medlem
kolits avatar
Personligen skulle jag gissa på Östkusten fortsätter T ex new hampshire, Eller av någon anledning Mexico!
2010-04-30, 18:33
Medlem
Evilone666s avatar
Helst skulle jag vilja se en blandning av SA och Vice. Dom flesta tycker ju att det är dom två bästa GTA spelen.

Alltid gillat att man börjar som en nobody och bygger upp ett stort gäng sen går man vidare till att ta över områden från andra gäng får massa inkomster från kriminella aktiviteter. Sen miljön ska vara som SA helst med stränder och fina områden, men även förorter med villor och höghus. Man känner sig som en riktig gangster

Var besviken på GTA IV.

Men i kommande spelet får dom gärna behålla en del grejer som det med att man kan nät dejta och umgås med sina polare, fast kanske fixa så att dom inte ringer lika ofta, man hinner ju inte göra nåt annat.

Har för mig att man inte kunde styrketräna eller fixa tattos i GTA IV.

Sen en annan grej som jag skulle vilja tilläga i kommande GTA spel är att folket i spelet dom som är random, att dom är påväg nån stans, typ att dom också har livet, typ träffa vänner, familj, jobba coh att man ska kunna gå in i fler byggander även jobb platser som fabriker/kontor/polishus/sjukhus där man ser folk jobba. Tycker man är så jävla begränsad i GTA at man måste nästa alltid vara ute.
2010-04-30, 18:40
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det börjar fan bli dags för Rockstar att läcka lite info om det här spelet, det är väldigt tyst
2010-04-30, 18:47
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det börjar fan bli dags för Rockstar att läcka lite info om det här spelet, det är väldigt tyst
Vilket spel? Har det ens annonserats nåt än?
2010-04-30, 18:56
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vilket spel? Har det ens annonserats nåt än?

Nästa GTA så klart, det enda vi vet är att det kommer
2010-04-30, 20:35
Medlem
Ihavenonames avatar
Jag hoppas stenhårt (och förmodligen helt i onödan) på att man spelar nån snut som skiter i reglerna och kör efter eget huvud, helst 1970-talsmiljö. Helt enkelt något i stil med "Dirty Harry goes GTA". Och så hoppas jag att dom tonar ner på samtalsfrekvensen på mobilen, fan i IV ringde det ju nån (ja, gissa vem) och ville att man skulle utföra nåt/hänga med nånstans varannan minut.
2010-05-01, 01:01
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Lite mer Fallout 2 över stuket skulle vara najs. Glida omkring i staterna och stöta på mer random grejer. Som nån tidigare sa, att man kunde få ett samtal från nån man har träffat och måste skynda sig dit för att göra en "quest" eller vad man nu vill kalla det.

Och om spelet skulle bli så stort att det blir jobbigt kunde man lätt se till att flygplatserna fick bättre nytta än att bara vara rampar för motorcykelstunts. Typ ta flyget för en tusing eller så för att komma iväg, om man inte orkar köra själv hela vägen.

Återigen, likt Fallout 2 borde man införa random encounters, många. Det skulle inte bara göra det roligare att köra på de stora vägarna, det skulle också uppmuntra till att faktiskt utforska delar man inte har sett än.
2010-05-01, 02:03
Medlem
framochtillbakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Tänk om dom helt vrider på konceptet och du spelar polis av actionfilmsnitt, som skiter i reglerna.
Det vore kul. Tills man ska följa trafikreglerna eller förlora jobbet. Eller tänker du mer Max Payne?
2010-05-01, 02:08
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framochtillbaka
Det vore kul. Tills man ska följa trafikreglerna eller förlora jobbet. Eller tänker du mer Max Payne?

har du set Dirty harry?

nä fan Grand Theft auto V hoppas jag att man får vara i Eu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in