2009-11-03, 18:13
Medlem
Wallss avatar
Något jag verkligen önskar i nästa gta (eller vilket spel som helst men det skulle passa bra i gta) är att kunna använda olika narkotika och att det skulle förändra gameplayet
2009-11-03, 18:15
Bannlyst
Kommer nästa GTA till 360/ps3 eller till en ny generation?
2009-11-03, 18:19
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walls
Något jag verkligen önskar i nästa gta (eller vilket spel som helst men det skulle passa bra i gta) är att kunna använda olika narkotika och att det skulle förändra gameplayet

I GTA Chinatown Wars kan man ju handla med olika droger som ex heroin och kokain och förvara det i sin lägenhet och i bla GTA III finns ju nått piller på gatan man kan ta så man blir sjukt slö, men jag kan inte tänka mig att dom kommer gå längre än så, blir nog för kontroversiellt. Men i nästa GTA vill jag ha liknande droghandel som i CTW, var riktigt kul att hitta LSD till bra priser och sälja det dyrare

Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Kommer nästa GTA till 360/ps3 eller till en ny generation?

Kommer säkerligen till PS3 o 360, dom bör ha börjat utveckla nästa GTA och nästa generation är för långt bort för att dom ska invänta den
Senast redigerad av Fyrkantig_boll 2009-11-03 kl. 18:22.
2009-11-03, 21:12
Medlem
cheeffs avatar
Är det någon här förresten som håller med mej om att det stora minuset i San Andreas var att hela tränings- och appearancegrejen var ganska tråkigt och kändes som det inte hade så mycket med GTA att göra? Var ju ganska länge sedan man körde det nu så kommer inte ihåg hur mycket tid man la ner på just den grejen (eller hur det funkade exakt nu) men det kändes bra att dom tog bort i GTA IV och hoppas dom inte ta med något liknande i det nya.

Har tittat lite på bilden och vettifan om man kan utläsa något egentligen men av någon anledning så har mina ögon bestämmt att det i nuläget ser ut som en fluga http://manolo.se/wp-content/uploads/2008/05/fluga_brollop.jpg
Men man får väl se senare hur fel man antagligen hade
2009-11-03, 22:01
Medlem
El-Presedentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Flygbara flygplan, mer jobb, mer tillgängliga hus, fler hus att välja mellan att bosätta sig i, handla öl och knark som man kan lämna i sitt hus, fler vapen, mer gore, verkligare, flyga mellan olika länder (stater då kanske), hemsidorna skall vara mer användbara än bara tittobjekt, som i SA så ska man bli hungrig igen samt gå upp och ner i vikt, välja vilket gäng man vill bli medlem i, man skall kunna gå från fattig till stenrik med vakter och brudar, bättre bromsar på fordonen, flyger du in i en byggnad så skulle det vara roligt om den rasar (WTC kopiering haha), nöjesparker, live spelningar som man kan massmörda på när man vill, mer realistisk vid omladdning, även biografer borde finnas och liknande fritidsaktiviteter så som wrestlingarenor och fotbollsarenor där det är full aktivitet så du kan förstöra allt, kropparna ligger kvar tills du har kommit en lång bit därifrån, djur borde finnas med (man behöver inte vara en djurplågare bara för att man tycker det), man skall kunna lära sig olika kunskaper på olika ställen, gymmet skall tillbaka genast (även muskelsystemet).

Säger mer när jag har kommit på mer

Måste lägga till: Aktiva nyheter!

Fan va skoj de skulle va att gå in på internet och läsa om alla saker man gjort.

Jag vet att det fanns till viss grad i GTA IV, men jag tänker dock i större utbredning, som om du har en stor biljakt som inte ingår i ett uppdrag ska denna behandlas som en nyhet osv. Alltså inte bara uppdragen.
2009-11-03, 23:18
Medlem
Allaks avatar
Hade varit skoj med Vice City igen och 80-tal, förjävla skön känsla i det spelet.
2009-11-03, 23:24
Medlem
Gym och att man kan träna upp sina fightingegenskaper genom att gå till boxningsklubb osv. Samma med vapen, går man till ranchen och skjuter mycket får man bättre accuracy. Och massa annat skit som dom tog bort från San Andreas. Enligt mig är San Andreas ett mycket bättre spel än GTA IV.

Skulle vara skönt med ett GTA IV London.

Sen tyckte jag uppdragen i GTA IV var så JÄÄVLA tråkiga, "åk dit, döda han och han, sen hamna i ett bakhåll och döda alla snubbar och sen kör ifrån polisen" i SA var det ju stor variation på alla uppdragen och alla uppdragen drev storyn framåt. Va fan de flesta uppdragen i GTA IV är ju bara massa sidouppdrag känns det som. Jag är faktiskt jävligt besviken på GTA IV. Konstigt vore faktiskt annars med tanke på att de har tagit bort massa funktioner från ett tidigare spel. Det enda som är bättre än SA är grafiken.
Senast redigerad av Abschaum 2009-11-03 kl. 23:30.
2009-11-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Undrar när man får spela en vanlig vit man eller kvinna.

Vi har GTA 1 och II random person av olika ras och kön som alla ser likadana ut i spelvärlden.

GTA III, Claude Speed svartmuskig europé Möjligen franskättad.
GTA III: Vice City, Tommy Vercetti - Italeinsk maffiakille
GTA III: San Andreas, Carls Johnson svart ghettosnubbe.
GTA IV Niko Belic, serbisk illegal invandrare
GTA IV: Lost and the damned Johnny Klebitz, judisk MC-ligist
GTA IV: The Ballad of Gay Tony, Luis Fernando Lopez Dominikansk knarkhandlare.

Missförstå mig rätt, jag fullkomligt älskar Tommy. Carl och Niko och deras personligheter. Johnnys och Luis spel har jag inte spelat än (SLÄPP PÅ PC NU!)

Men känns lite tråkigt, varför inte spela som småkriminelle Andrew Jacksson från Illinois?

Han bor i ett miindre samhälle en bit från chicago (el vad det kommer kallas av rockstar) men hans dröm är att make it big i storstan.

Där har vi även koncept med landsbygd

Så vad säger panelen?

Förövrigt måste jag ersätta min dualcore med quadcore så jag kan köra genom IV på högsta!

Skulle ju vara för orealistiskt. Vita nordeuropeer begår ju inte brott.
2009-11-04, 02:03
Medlem
sness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snes
Jag skulle vilja se något i stil med typ "Falling Down". Nån random snubbe som spårar ur och så för man hans krig mot verkligheten, misshandlar gängmedlemmar osv.

EDIT: Ang. fortsättningar på IV så skulle jag vilja se något om Playboy och Dwayne, typ deras väg från ungdomsgangsters till toppen innan Dwayne åkte dit alt. hur Dwayne kämpar sig tillbaka mot toppen efter fängelset(de fittor som dödade Dwayne får inte köpa spelet). Hur han hanterar att ha blivit lämnad ensam kvar, utan pengar, vänner, flickvän. Först kanske en hel del irrationella hämnd uppdrag och sedan börjar han klättra upp inom LC:s kriminella värld.

Eller något om bröderna McReary alt. familjen McReary strax innan och under sin storhetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Nästa GTA kommer inte att utspela sig i LC så det kommer alltså inte att ske.

Ser absolut inget skäl till att utveckla dessa två då båda känns fullt utnyttjade i fyran, deras karaktärer var knappast mångdimensionella om man så säger.

Man får knappast veta tillräckligt mycket om dem för att uttala sig så om deras karaktärer.

Ett spel om McReary's tror jag absolut skulle kunna vara intressant, antingen följa Derrick i Belfast eller hela familjen i LC. Irländska familjer kan vara fascinerande.

Annars så gärna ett gängbaserat spel. Man kanske kan åka in i fängelset om man blir gripen av polisen för grova brott och styr sitt gäng där inifrån samt värvar nya medlemmar. Gärna att man kan leda ett eget gäng online och kriga om "turf" och droghandel. Göra driveby's mot rivaliserande gängs "hangout's".
Spelet får gärna fokusera mera på att tillgodo ge oss så många verktyg som möjligt och sedan låta oss bestämma mera själva över innehållet. Kanske kan ens kriminella start vara guidad och fylld av mindre uppdrag, men sedan ser jag gärna att spelet övergår i en onlinebaserad värld där spelarna får härja fritt. Konkurrensen om att vara det ledande gänget i staden kan vara motivering nog.
2009-11-04, 14:50
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Skulle ju vara för orealistiskt. Vita nordeuropeer begår ju inte brott.

Var läste du vita nordeuropéer i den posten?
2009-11-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag vill ha San Andreas med fysikmotorn från fyran.

Den fysikmotorn sög ju hårt! Förstörde hela jävla spelet för mig, allting blir segt, ramlar man tar det tio år att ställa sig upp, gubben ser helt störd ut när man springer, lutar sig nästan så mycket att huvudet tar i marken när man svänger hastigt osv. Fanns noll spelglädje i fyran, jämför t ex med Saints Row 2 där dom "cut the bullshit" så att säga.
2009-11-04, 16:27
Medlem
Slipknotjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Den fysikmotorn sög ju hårt! Förstörde hela jävla spelet för mig, allting blir segt, ramlar man tar det tio år att ställa sig upp, gubben ser helt störd ut när man springer, lutar sig nästan så mycket att huvudet tar i marken när man svänger hastigt osv. Fanns noll spelglädje i fyran, jämför t ex med Saints Row 2 där dom "cut the bullshit" så att säga.
Snarare tvärtom tycker jag, det var ju fysikmotorn som gjorde hela spelet.
Man kunde ju gå runt och roa sig med att putta ner folk för trappor hur länge som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in