2012-09-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Tjena grabbar!

Vill först och främst be om ursäkt för att jag snor tråden och ställer en fråga om ett annat GTA spel. Nu är det nämligen så att mitt GTA IV har gått i sönder och jag tänkte istället då köpa GTA IV Liberty City Stories eller vad det heter från PS-store, så min fråga är helt enkelt - är det nåt man behöver eller är det bara till att betala och tanka hem det? Alltså typ, att man måste ha GTA IV för att detta ska funka då. För det är första gången jag köper ett spel därifrån så är väldigt dålig på den fronten. Så snälla, kan nån förklara för mig? Uppskattas som fasiken!

Mvh, Kalle!

Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
GTA Episodes from liberty city inehåller både The Ballad of gay tony och The lost and damned när du startar spelet kan du välja vilket du vill spela , nej du behöver inte ha gta iv för att du ska köra det

tror inte det ska vara nå problem att bara köra det när du startat

Som jag uppfattat det på andra forum o trådar är att du behöver IV på skiva om man laddar ner LBCS
om inte annat så lär du märka det på filstorleken när du ska ladda hem det

ett tips är ju att köpa complete edition så får du ju alla 3 på samma skiva kostar 319:- på webhallen
2012-09-05, 18:44
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmohawk
Alla "tror" på något datum vad gäller release. Varför ens sitta och spekulera i det när ingen här inne egentligen har någon jävla aning om när det kommer ut? Tror folk att dom är några orakel eller? Förbannat löjligt
+1 Samma personer som tror på Gud säkert. När det finns vetenskap... Om någon på Flashback tror att det släpps om en vecka eller om sju år hjälper ju oss i tråden jättemycket...

OnT: Spelat GTA1, 2, 3, VC, SA, IV, EFLC på Playstation och nästan kört igenom SA igen på PC. Blev sjukt besviken på R* när IV kom till xbox. Tycker det är mycket skönare på konsol, särskilt att köra och flyga. Får ju ont i fingrarna när man kör bil på PC. Självklart är det dock lättare att sikta på PC.

Grafiken för IV är verkligen inte dålig, den är väldigt bra fast jag gillar inte stilen riktigt, detsamma gäller de bilder man sett på V. Bilfysiken är bäst på IV men fysiken för MC/Cross gillar jag inte riktigt i IV. Hoppas på överjävligt snabba fordon i V.
2012-09-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Som jag uppfattat det på andra forum o trådar är att du behöver IV på skiva om man laddar ner LBCS
om inte annat så lär du märka det på filstorleken när du ska ladda hem det

ett tips är ju att köpa complete edition så får du ju alla 3 på samma skiva kostar 319:- på webhallen

Tack för tipset, men köpte hem det istället genom CDON, så lär få det nu under veckan. Gick förövrigt inte att köpa spel överhuvudtaget på PS-store, var väl nåt nytt skit de hade kommit med tydligen. Men men, får hem det hur jag än gör så det spelar inte så stor roll
2012-09-05, 19:30
Medlem
Något som jag tycker skulle vara grymt att ha i GTA V eller framtida GTA är:

*Att när man krockar och bilen börjar volta och liknande, så slungas man inne i bilen, inte att man liksom sitter kvar på sitt säte eller flyger ut genom framrutan.

*Att när man krockar med någon så skadar man sig inne i bilen, och har man lite liv kvar och krockar rejät utan att flyga ut, så dör man av skadorna.

Tycker det är tråkigt att om man drar upp på en byggnad, fuskar till sig en bil och kör ner med den att man inte dör, lite orealistiskt men man ska ändå inte glömma att det är ett spel, men kul om man tänker på det. Även det när man krockar en bil nåt så fruktansvärt, så tycker jag inte det ska räcka med att bara ringa 911 och sen bara köra vidare, utan att den verkligen går i sönder och att man får fuska till sig en ny eller helt enkelt sno en. Det är lite tankar jag haft angående bil och ja, döden.
2012-09-05, 20:37
Medlem
Mr-Zods avatar
Jag HOPPAS att förutom återinförande av flygskolor, bilskolor och kanske mc skolor att dem har ett rejält brett utbud på fordon. Stor variation av bilar (brukar bli bra)mc's (brukar vara alldeles för lite tlad var ok) helikoptrar (brukar finnas löjligt få iaf i IV) och flygplan. Jag vet att flygplan saknades i IV:an p.g.a. att kartan var för liten. Dock läste jag på gta wikia en gång att det fanns planer på att ha med dodo planet i IV:an som enda plan. (http://gta.wikia.com/Dodo)
''The Dodo was meant to appear in GTA IV, because of the handling line being still in the game's files''
Iaf, hoppas på att hydran återinförs, men vill förutom den ha med minst två krigsflygplan till, hydran är ju en klasiker från san andreas så klart att den borde återinföras, men spelet ska ju utvecklas, så fler plan i olika variationer vore inte fel att införa.

Angående diskussionen att införa personer från tidigare spel, vem vill det egentligen?
Personligen tycker jag att det vore jättetråkigt. Det skulle förstöra serien, man vill ju se utveckling hitta en ny karaktär att lära ''känna''. Inte återinföra en gammal karaktär som är bra mkt äldre än första gången man spelade honom. Även om personen är uppdrags givare skulle vara tråkigt. Alla (som har spelat spelet där gubben var med tidigare) har en egen cliffhanger om vad som hände med honom, om han plötsligt skulle dyka upp som uppdragsgivare och vara helt annorlunda mot ens förväntningar skulle förstöra lite av spelet.
2012-09-05, 22:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Något som jag tycker skulle vara grymt att ha i GTA V eller framtida GTA är:

*Att när man krockar och bilen börjar volta och liknande, så slungas man inne i bilen, inte att man liksom sitter kvar på sitt säte eller flyger ut genom framrutan.

*Att när man krockar med någon så skadar man sig inne i bilen, och har man lite liv kvar och krockar rejät utan att flyga ut, så dör man av skadorna.

Tycker det är tråkigt att om man drar upp på en byggnad, fuskar till sig en bil och kör ner med den att man inte dör, lite orealistiskt men man ska ändå inte glömma att det är ett spel, men kul om man tänker på det. Även det när man krockar en bil nåt så fruktansvärt, så tycker jag inte det ska räcka med att bara ringa 911 och sen bara köra vidare, utan att den verkligen går i sönder och att man får fuska till sig en ny eller helt enkelt sno en. Det är lite tankar jag haft angående bil och ja, döden.

Jag gillar din första idé om att flyga runt inne i bilen, skulle vara lite verklighetstrognare men att man skulle bli skadad när man krockar skulle typ inte funka i Gta då man krockar i princip hela tiden i tex biljakter, kanske att man skulle kunna bli skadad men det skulle ju vara sjukt segt om man dog varje gång man krockar för hårt.

Vet inte om jag är ensam om det men att frontalkrocka med bilen i full hastighet i slowmotion är ju riktigt kul i Gta IV, skulle man dö varje gång man gjorde det skulle hela känslan vara helt förstörd...näe, skadad möjligtvis men att dö skulle förstöra en hel del imo
2012-09-06, 00:57
Medlem
Hoppas på stöd för att till exempel kunna köra helikopter med joystick eller bil med ratt, någonting som jag saknat i tidigare spel för att förhöja känslan.
Även en mycket större kvantitet av fordon och vapen vore trevligt, samt återinföra och kanske utveckla möjligheten att modifiera fordon. Tyckte att det var en trevlig detalj att sätta personlig prägel på fordonen, samt att inför vissa uppdrag ha möjligheten att 'vässa' bilen med lustgas. En annan önskan från min sida är att Rockstar skulle titta lite åt Mercenaries-serien (har i och för sig bara spelat ettan), gillade möjligheten att kunna förstöra objekt i spelvärlden, arrestera NPCer, avrättningar och liknande. Kan tänka mig att det upplägget som Mercenaries har skulle passa bra in i ett GTA-spel med den prisjägar-kulturen som faktiskt finns i staterna.
2012-09-06, 07:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taretretian
Hoppas på stöd för att till exempel kunna köra helikopter med joystick eller bil med ratt, någonting som jag saknat i tidigare spel för att förhöja känslan.
Även en mycket större kvantitet av fordon och vapen vore trevligt, samt återinföra och kanske utveckla möjligheten att modifiera fordon. Tyckte att det var en trevlig detalj att sätta personlig prägel på fordonen, samt att inför vissa uppdrag ha möjligheten att 'vässa' bilen med lustgas. En annan önskan från min sida är att Rockstar skulle titta lite åt Mercenaries-serien (har i och för sig bara spelat ettan), gillade möjligheten att kunna förstöra objekt i spelvärlden, arrestera NPCer, avrättningar och liknande. Kan tänka mig att det upplägget som Mercenaries har skulle passa bra in i ett GTA-spel med den prisjägar-kulturen som faktiskt finns i staterna.

Det skulle vara nice att kunna förstöra fler saker, tex byggnader men då är ju frågan hur det skulle fungera.

Skulle byggnaderna vara förstörda för alltid eller skulle dom spawnas om igen efter att man har lämnat platsen eller flera timmar senare osv?

Jag skulle tycka att det vore riktigt kul att kunna förstöra en byggnad eller göra hål i asfalten med explosioner etc men då får skadorna gärna lagas efter hand
2012-09-06, 08:50
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Pc med Xbox kontroll vore väl ultimat! Men själv kommer jag köra Ps3 för bästa känsla
2012-09-06, 11:32
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taretretian

Kommer inte ihåg hur det är i GTA IV men i San Andreas så kan du använda
joysticken när du flyger med plan eller helikoptrar. Dock så tycker jag att
flygandet i SA fungerade ganska dåligt. Var väl ingen höjdare i GTAV IV heller.

Jag skulle även önska att de separerar mappningen av de olika fordonskontrollerna,
Dvs en uppsättning för bilar, en uppsättning för flyg osv..

Sedan så vore det trevligt med större utbud av vapen och i synnerhet ljuddämpade vapen.
Var väldigt snålt med vapen i GTA IV.
2012-09-06, 12:32
Medlem
Dimaks avatar
På dator på både GTA IV och San andreas är det omöjligt att köra verkligen på San andreas på flygskolan är sjukt svårt inte klarat det än!
2012-09-06, 13:19
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
På dator på både GTA IV och San andreas är det omöjligt att köra verkligen på San andreas på flygskolan är sjukt svårt inte klarat det än!

What the actual fuck? Du får gärna skriva så man förstår...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in