2013-01-03, 23:45
Medlem
Kikus avatar
Någon vänlig själ som kan förklara för mig varför de släpper spelet först i vår (maj?). Det ryktas ju att de släpper de först efter deras bokslut men min fråga är varför? Vad tjänar de på att få med det i nästa räkenskapsår? Kan man få mer aktie utdelning om man har ett helt år att tjäna pengar på eller?
2013-01-03, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Enligt Webhallen är Release mars 2013 så jag vettefan vad ni har för hjärnskada som inte kan googla lite. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_auto_v

Haha PC, vilket snyggt april-skämt dom klämde in där.

Det släpps ju inte på PC så .. tyvärr grabben.

Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.
Info kommer snart!

Skickade in frågan hos webahllens kundsupport:

Jag: Kommer ni släppa en PC version i er lilla butik av GTA V?
kundservice: Nej tyvärr. Vi har ingen info om detta, vi skriver PC bara för att locka kunder till vår butik såklart. Rockstar har inte sagt något om PC men vi tror inte det kommer komma till PC. Jag är ledsen.

Bästa hälsningar,
Webhallen.fi
2013-01-04, 00:12
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Haha PC, vilket snyggt april-skämt dom klämde in där.

Det släpps ju inte på PC så .. tyvärr grabben.

Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.
Info kommer snart!

Skickade in frågan hos webahllens kundsupport:

Jag: Kommer ni släppa en PC version i er lilla butik av GTA V?
kundservice: Nej tyvärr. Vi har ingen info om detta, vi skriver PC bara för att locka kunder till vår butik såklart. Rockstar har inte sagt något om PC men vi tror inte det kommer komma till PC. Jag är ledsen.

Bästa hälsningar,
Webhallen.fi
Som allt annat i denna onödiga tråd så är det bara vilda spekulationer, ingen vet förutom dom som jobbar med spelet och sålänge ingen vet så behöver du inte smutskasta folk..
2013-01-04, 00:57
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Enligt Webhallen är Release mars 2013 så jag vettefan vad ni har för hjärnskada som inte kan googla lite. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_auto_v

Jag vill inte vara den som är den, men nu får jag väl vara det ändå..
Kallar du webhallens egen satta releasedatum för det officiella releasedatumet? Det kan mycket väl lika gärna komma i april/maj and so on..
2013-01-04, 00:59
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Någon vänlig själ som kan förklara för mig varför de släpper spelet först i vår (maj?). Det ryktas ju att de släpper de först efter deras bokslut men min fråga är varför? Vad tjänar de på att få med det i nästa räkenskapsår? Kan man få mer aktie utdelning om man har ett helt år att tjäna pengar på eller?

Spelet kanske inte är 100% fulländat ännu?
2013-01-04, 01:00
Medlem
Reggaemans avatar
Jag kan inte ens avgöra om folk i den här tråden trollar eller inte... men till er som räknar in kassapersonal på Gamestop och ett gissat datum på Webhallen för en säker källa för Gta V till PC som Rockstar inte ens själva ens har nämnt att det kommer till PC så säger jag bara....

Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease

Jag skulle tro att precis som de flesta spelföretag så finslipar man spelet ända fram till releasen, det finns alltid saker som behöver finputsats
2013-01-04, 01:01
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jo men bortsett från det. Största ryktet har ju varit att de håller på spelet till nästa räkenskapsår för någon anledning jag inte förstår/vet
2013-01-04, 01:46
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Jo men bortsett från det. Största ryktet har ju varit att de håller på spelet till nästa räkenskapsår för någon anledning jag inte förstår/vet
Varför bry sig?
2013-01-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag skulle tro att precis som de flesta spelföretag så finslipar man spelet ända fram till releasen, det finns alltid saker som behöver finputsats

Sånt sysslar dom ju med efter release också i.o.m patcher och updates..
2013-01-04, 01:58
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Varför bry sig?
För om det fanns en vettig anledning skulle ryktet inte vara taget ur luften. Alla lärda inom spelbranschen som jag pratat med om GTA 5 har sagt att det inte kommer innan nästa räkenskapsår. Då vill ju jag naturligtvis veta varför.
2013-01-04, 02:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Sånt sysslar dom ju med efter release också i.o.m patcher och updates..

Görs det sånt till Playstation 3 också?
Anledningen till att jag frågar är för att jag aldrig har behövt uppdatera något spel på Playstation 3 någonsin

Fan vad Gta V känns långt bort men ändå nära, vi har åtminstone gått in i 2013, alltid en bit på vägen
2013-01-04, 02:16
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Görs det sånt till Playstation 3 också?
Anledningen till att jag frågar är för att jag aldrig har behövt uppdatera något spel på Playstation 3 någonsin

Fan vad Gta V känns långt bort men ändå nära, vi har åtminstone gått in i 2013, alltid en bit på vägen
Säker på det ? Många alla fall nyare spel man måste ha internet förbindelse för att installera första gången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in