2013-01-03, 20:22
Medlem
Kickexs avatar
Vad tycker ni om de "siduppdragen" man får av folken man stöter på bland gatorna? I IV tyckte jag dom var väldigt intressanta. Intressanta nog för att få mig vilja söka upp dom.
Till skillnad från andra liknande spel så hade dom i IV varierade och roliga "uppdrag".
Vad kan man vänta sig i V, tro?
2013-01-03, 21:28
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vad tycker ni om de "siduppdragen" man får av folken man stöter på bland gatorna? I IV tyckte jag dom var väldigt intressanta. Intressanta nog för att få mig vilja söka upp dom.
Till skillnad från andra liknande spel så hade dom i IV varierade och roliga "uppdrag".
Vad kan man vänta sig i V, tro?
Ja sidouppdragen i GTA IV var roliga. Nästan aldrig samma sak om igen. Det var det i RdR typ hitta en rövare och döda eller tillfångata han. Om sidouppdragen är varierade så är dom kul.

Hoppas med hela mitt hjärta att det kommer finnas sidouppdrag likt dem i GTA IV i GTA V
2013-01-03, 21:53
Medlem
Inte långt kvar nu! Borde vi inte få ett releasedatum inom en månad typ?
2013-01-03, 22:06
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer

Hoppas med hela mitt hjärta att det kommer finnas sidouppdrag likt dem i GTA IV i GTA V

Det är väl redan bekräftat i GI:s artikel eller var det var jag läste det.

Att man kan stöta på personer som fått fel på bilen, hitta en blodig bil ute i skogen.

Eller är jag helt ute och cyklar?
2013-01-03, 22:12
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoeglund
Det är väl redan bekräftat i GI:s artikel eller var det var jag läste det.

Att man kan stöta på personer som fått fel på bilen, hitta en blodig bil ute i skogen.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Nope, det stod bland annat att man kunde:

* Stöta på liftare vid sidan av vägarna (sidouppdrag: plocka upp och skjutsa?)
* Stöta på folk som fått motorstopp (sidouppdrag:hoppa ur bilen och laga/bogsera bilen åt personen?)
* Råka störa mitt i en droghandel (sidouppdrag: Skjuta alla och sno drogerna/pengarna?)
* Hitta en grop med inplastade kroppar

Det här med liftare och folk med motorstopp är så vanliga saker men jag kommer nog att tycka att det är skitkul att plocka upp liftare och laga folks bilar
2013-01-03, 22:13
Medlem
Mirzahers avatar
Var på Gamestop för några dagar sedan, och medan jag betalade för ett spel jag inhandlat passade jag på att fråga om han hade någon koll på PC- versionen.

Han kollade upp det, och fick upp att det var någon gång i mitten av Juni (kommer tyvärr inte ihåg det exakta datumet )

Så där har ni nog en ganska bra källa
2013-01-03, 22:15
Medlem
Rockstar har ju pratat om att GTA V kommer ha en "levande ekonomi" och att pengar spelar en viktig roll, inte enbart för att man skall begå olika "stötar" för att tjäna in en massa papper utan det skall även finnas mycket att spendera rånbytet på.

Jag är sjukt nyfiken på hur dom har skapat denna levande ekonomi och vad det innebär nu när man inte kommer kunna köpa hus. Då måste det väl handla om att man kan äga företag eller dylikt? Man kan ju inte bara spendera pengar på vapen och pisswasswer, samt bilar brukar man ju oftast "låna" av vänligt inställda medborgare.
2013-01-03, 22:17
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirzaher
Var på Gamestop för några dagar sedan, och medan jag betalade för ett spel jag inhandlat passade jag på att fråga om han hade någon koll på PC- versionen.

Han kollade upp det, och fick upp att det var någon gång i mitten av Juni (kommer tyvärr inte ihåg det exakta datumet )

Ah fast nä, Rockstar har inte ens släppt releasedatumet för PS3/Xbox360 och de har inte ens hintat om att det kommer att släppas till PC (vilket det dock med största sannolikhet kommer att göra) så varför skulle en anställd på Gamestop tro sig veta mer om detta och sen säga det till en vanlig kund?

Han gissade bara på vad han själv tror, det är vad jag tror iallafall

Och att du säger "kommer tyvärr inte ihåg det exakta datumet" gör att det känns som att du trollar, hade du fått reda på ett exakt datum till något som inte ens har annonserats av Rockstar själva så tror jag inte att det är något som du bara "råkar" glömma
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-03 kl. 22:23.
2013-01-03, 22:32
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:

Snälla skona den här tråden med snack om pc. Finns det inte en GTA V-pctråd redan??? Bort härifrån!!
2013-01-03, 22:37
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Snälla skona den här tråden med snack om pc. Finns det inte en GTA V-pctråd redan??? Bort härifrån!!

Det fanns två trådar förut men de har typ tagits bort, jag kan inte hitta dom iallafall.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-03 kl. 22:52.
2013-01-03, 23:27
Bannlyst
Citat:

GTA V kommer inte på PC pal. Better buy a console retard.
2013-01-03, 23:45
Bannlyst
Enligt Webhallen är Release mars 2013 så jag vettefan vad ni har för hjärnskada som inte kan googla lite. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_auto_v

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in