2012-12-27, 23:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Nja 50/60/70 talet är alldeles för tidigt. Kanske 60-talet då med en massa hippisar och gräs och lsd 50 och 70-talet känns inte så lockande för mig. 80-talet är däremot helt magiskt! Massa kokain, colombiska drogkarteller som slaktar folk. Eller varför inte nutid? Tycker 80,90-talet och nutid är när GTA spelen ska utspela isg i. 50-talet och 70-talet känns så oattraktivt.

Håller med, det skulle kännas helt konstigt att gå tillbaka i tiden i ett Gta-spel då alla mer eller mindre har utspelat sig i nutid (åren då de släpps dvs), att gå tillbaka skulle kännas som en bakslag.

Visst så kan spel som utspelar sig långt bak under 1900-talet vara roliga, syftar mest på Mafia 2 som utspelar sig under 1940-1950-talet (det är det enda stora exemplet jag har) men ett Gta som det ser ut nu som som sagt följer årens nutid så tycker jag att det ska fortsätta i den stilen
2012-12-27, 23:47
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag vill helst att det ska utspela sig i nutid, men en radiokanal med 50-talsmusik skulle jag gillat skarpt
Musiken och radion är väldigt viktig för mig. Den skapar liksom hela känslan när man glider runt. Som sagt kan man ju bara säga att radiostationerna i SA och VC var helt magiska. Brukar alltid ha VC:s musik i bakgrunden när jag surfar... http://www.youtube.com/watch?v=piL-RGVxBmM Man måste ju bara älska musiken!

Sen är jag den enda som tycker dykning är riktigt slött? Känns inget bra med ubåtar och fan och hans moster. Förövrigt är Sanchez mitt absoluta favorittfordon (tätt mellan Sanchezen och blista compact..). Men att köra båt är ganska så långtråkigt. Det händer liksom inget när man kör. Är lite orolig att det blir så med ubåtarna också. Man kan ju inte leka och sånt med båtar. Det är liksom rakt fram och man kan ju inte göra några tricks. Visst man kan hoppa på ramper med båtar med ubåtar kan man ju inte göra vilket göra ubåtarna mycket tråkigare.
2012-12-28, 00:12
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Musiken och radion är väldigt viktig för mig. Den skapar liksom hela känslan när man glider runt. Som sagt kan man ju bara säga att radiostationerna i SA och VC var helt magiska. Brukar alltid ha VC:s musik i bakgrunden när jag surfar... http://www.youtube.com/watch?v=piL-RGVxBmM Man måste ju bara älska musiken!

Sen är jag den enda som tycker dykning är riktigt slött? Känns inget bra med ubåtar och fan och hans moster. Förövrigt är Sanchez mitt absoluta favorittfordon (tätt mellan Sanchezen och blista compact..). Men att köra båt är ganska så långtråkigt. Det händer liksom inget när man kör. Är lite orolig att det blir så med ubåtarna också. Man kan ju inte leka och sånt med båtar. Det är liksom rakt fram och man kan ju inte göra några tricks. Visst man kan hoppa på ramper med båtar med ubåtar kan man ju inte göra vilket göra ubåtarna mycket tråkigare.

Man kan ju alltid hoppas att dom har gjort liten annan körglädje i båtvärlden samt mer uppdrag och roliga grejer, mer båt trafik osv.. kanske det går att köra en liten motorbåt upp för strömmen i dom små bäckarna/floderna.

Det där med Ubåten kan bli kul om undervattens världen är bra och om det finns mycket att utforska, kan vara små kul om det finns lite fiskar och så där, tänk dig att reta upp en fet haj med ubåten
2012-12-28, 01:37
Medlem
Citat:

Sant...

Out Of Touch
Billie Jean
Self Control
Call Me
Owner Of A Lonley Heart
Video Killed The Radio Star
Japanese Boy

Några jag kommer ihåg som är softa, Finns säkert mer som jag inte kommer ihåg. länge sedan man spelade VC "bästa GTA?"
2012-12-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ja han är väldigt skön. Men min absoluta favoritstation är nog K-DST! Finns inget härligare än att cruisa längs motorvägen till Free bird... Så vackert.
http://open.spotify.com/user/a25zkmiz-premium/playlist/4CcXUMNkdT3TM0VDzzvqmv

Finns ett par sköna låtar där... Free Bird YoungTurk Eminence At Front Horse Whit No Name
Strutter
Fast inget slår väll GTA VC Rockkanal? T,ex To Young to fall in love judas priest iron maiden t,ex
Senast redigerad av Ufc123 2012-12-28 kl. 01:46.
2012-12-28, 02:45
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Sant...

Out Of Touch
Billie Jean
Self Control
Call Me
Owner Of A Lonley Heart
Japanese Boy

Några jag kommer ihåg som är softa, Finns säkert mer som jag inte kommer ihåg. länge sedan man spelade VC "bästa GTA?"
Dance Hall Days fastnar lätt i mina tankar.
2012-12-28, 04:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Sant...

Out Of Touch
Billie Jean
Self Control
Call Me
Owner Of A Lonley Heart
Japanese Boy

Dance Hall Days fastnar lätt i mina tankar.
Ni glömde All night long och And the beat goes on
2012-12-28, 12:15
Medlem
MortalDiseases avatar
Musiken utgör en stor del av spelet, utan musik så blir alla spel platta.
Vi får väl se vad det kan komma för musik i GTA V, mest troligt nya låtar säkert massa klassiker med och kanske några stora hits som är något äldre, hoppas det kommer någon radiokanal med namn "Best of 60s" eller annat årtal.. och som någon nämnde tidigare att man kanske ska kunna köpa skivor med några speciella låtar på.

3 dagar kvar till nyår, sen så är vi på rätt sida av året i alla fall, januari brukar gå fort likaså februari, sen är det den ljusare tiden mars april och där någongång kanske spelet släpps, det är ändå inte så jävla långt ifrån! ;-)

Någon annan än jag som bor nära Game/Game Stop, som förbeställt? undra om dom har nattöppet så man får komma dit och hämta spelet efter 00.00, dom brukar ju ha så ibland för vissa spel sen stänger dom runt 01.00.
2012-12-28, 13:11
Medlem
Hoeglunds avatar
Jag hoppas verkligen att det blir bra musik i GTA V. Både SA och VC hade riktigt bra låtar medans IVs musik var katastrofal..
2012-12-28, 13:43
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Någon annan än jag som bor nära Game/Game Stop, som förbeställt? undra om dom har nattöppet så man får komma dit och hämta spelet efter 00.00, dom brukar ju ha så ibland för vissa spel sen stänger dom runt 01.00.

Jag bor rätt nära ett Game Stop (hatar den affären men den enda spelbutik som ligger i närheten) men har inte förbeställt, kommer nog dra dit dagen efter release och köpa mig ett ex

Apropå nattöppet: Pratar vi Stockholm så är det väl nästan bara Webbhallen,Hötorget som brukar ha nattreleaser?

Någon som tror att vi kommer att få en nyårspresent i form av nya bilder/klipp/Trailer eller ny info?
Nåt kommer vi säkert att få men som vanligt håller jag hoppet nere
2012-12-28, 13:56
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag bor rätt nära ett Game Stop (hatar den affären men den enda spelbutik som ligger i närheten) men har inte förbeställt, kommer nog dra dit dagen efter release och köpa mig ett ex

Apropå nattöppet: Pratar vi Stockholm så är det väl nästan bara Webbhallen,Hötorget som brukar ha nattreleaser?

Någon som tror att vi kommer att få en nyårspresent i form av nya bilder/klipp/Trailer eller ny info?
Nåt kommer vi säkert att få men som vanligt håller jag hoppet nere

Jo jag menade Sthlm, vet att där jag bor , ca 2 mil ifrån Sthlm City så hade dom nattöppet när Medal of Honor: Warfighter släpptes.. om t.o.m det spelet gjorde så att det var nattöppet så lär GTA V vara en självklarhet då det gäller nattöppet, tycker man?

Nyårs Screens kanske vi får se, men ett klipp hade jag hellre sett fram emot med en riktigt skön infobomb så här mot smällaraftonen.
2012-12-28, 14:06
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jo jag menade Sthlm, vet att där jag bor , ca 2 mil ifrån Sthlm City så hade dom nattöppet när Medal of Honor: Warfighter släpptes.. om t.o.m det spelet gjorde så att det var nattöppet så lär GTA V vara en självklarhet då det gäller nattöppet, tycker man?

Nyårs Screens kanske vi får se, men ett klipp hade jag hellre sett fram emot med en riktigt skön infobomb så här mot smällaraftonen.

Haha ja, då kanske dom håller nattöppet

Jag hade framför allt velat veta lite mer detaljer kring de nya sakerna, tex:
* En bild på hur havsbottnen kan se ut, eller hur det funkar med dykargrejerna (om man måste köpa det, om den kommer att finnas i ens garderob etc)
* Kanske något som faktiskt kan ge oss en bild av hur stor kartan kommer att vara
* Mer detaljer om hur man måste förbereda sig inför brott, om man måste göra det inför alla brott?

Mer detaljer helt enkelt
Senast redigerad av Reggaeman 2012-12-28 kl. 14:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in