2013-02-02, 21:53
Medlem
creteks avatar
någon som vet om motorsågen kommer att finnas med som vapen den här gången? hade varit nice.
2013-02-03, 00:51
Medlem
Hellre att Rockstar gör färre hus som går att gå in till men att dem är olika och har något speciellt, istället för 300 identiska trappuppgångar som i gta iv. Helst ska man kunna gå in i lägenheter med.
2013-02-03, 01:06
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
någon som vet om motorsågen kommer att finnas med som vapen den här gången? hade varit nice.

Ingen som vet, men desto fler som önskar att den är med kan jag tro. Dock skulle det kännas lite larvigt att ha den om man inte kan såga av folk kroppsdelar. I VC kunde man ju åtminstone såga huvudet av folk.
2013-02-03, 01:15
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jo, fast rättigheterna till Saints Row blev köpta av Deep Silver.
Jasså! Kul att höra!
2013-02-03, 18:16
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Det är klart att det kommer till PC, men inte samtidigt. Det lär dyka upp typ ett halvår efter konsol release. Tror du själva att Rockstar skulle vilja gå miste om en sån stor inkomstkälla som PC spelare?
Är du efterbliven?

Kallar du 0,7 miljoner exemplar av GTA IV sålt till PC, en stor inkomskälla? Jämfört med konsollversionerna som sålde totalt 20 miljoner. Därmed inte sagt att GTA V inte kommer till PC, men det är inte helt säkert. Red Dead Redemption kom inte till PC.
PC generarar ingen signifikant inkomst för sen stor andel av spel som kommer ut idag, din jävla CP-unge.
Senast redigerad av punanihunter 2013-02-03 kl. 18:21.
2013-02-03, 18:36
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Kallar du 0,7 miljoner exemplar av GTA IV sålt till PC, en stor inkomskälla? Jämfört med konsollversionerna som sålde totalt 20 miljoner. Därmed inte sagt att GTA V inte kommer till PC, men det är inte helt säkert. Red Dead Redemption kom inte till PC.
PC generarar ingen signifikant inkomst för sen stor andel av spel som kommer ut idag, din jävla CP-unge.

Må så vara, men jag tvivlar fortfarande på att spelet inte skulle komma ut till pc som du skrev, varför skulle det inte?
Vart hittar du siffrorna? Jag har läst 22 miljoner totalt sålda spel, alltså 2 miljoner för PC.
Att konsollerna drar in mer pengar är väl ingen konstighet i sig, en konsol kostar idag typ 2000, en bra dator kostar typ 20 000. = mer sålda spel till konsol...

Du skrev ju att den inte skulle komma till PC.

EDIT: Det var inte du som skrev det, så skit samma.
2013-02-03, 18:39
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Må så vara, men jag tvivlar fortfarande på att spelet inte skulle komma ut till pc som du skrev, varför skulle det inte?
Vart hittar du siffrorna? Jag har läst 22 miljoner totalt sålda spel, alltså 2 miljoner för PC.
Att konsollerna drar in mer pengar är väl ingen konstighet i sig, en konsol kostar idag typ 2000, en bra dator kostar typ 20 000. = mer sålda spel till konsol...

Ett exempel kan ju vara att Red Dead Redemption fortfarande inte dykt upp på pc.
2013-02-03, 18:41
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Ett exempel kan ju vara att Red Dead Redemption fortfarande inte dykt upp på pc.

Tror ändå att det kommer till pc. Sen kan ni komma med RDR och vad ni vill, det KOMMER att släppas på PC.
2013-02-03, 18:48
Medlem
fan vad ni diskuterar tråkiga grejer, inget mer som har läckt ut på sistone? nån karta? nått klipp? nån bild?
2013-02-03, 18:49
Medlem
punanihunters avatar
Citat:

Jag kollade vgchartz.com, men nu vet jag inte om de räknar in försäljningen från Steam. Kanske det kommer till PC, men man vet aldrig. Jag skaffar det i alla till PS3, så jag slipper vänta (även om jag nu kommer göra det ett litet tag, för jag pallar inte betala 500 kr för alla spel som kommer ut det här året).
Enda spel jag ska köpa dag 1 är Bioshock Infinite.
GTA V kan vänta. Jag tycker 4an sög ganska hårt. Fast i och för sig var RDR jävligt bra. Well well, jag får se...
2013-02-03, 19:15
Medlem
punanihunters avatar
Är det bara jag som tycker att Rockstar har varit ett stort fail denna konsollgeneration?
Enda undantaget är RDR.
Jag fattar inte hypen för detta spel.
2013-02-03, 19:20
Medlem
Rockstar har agerat jävligt konstigt måste man ju säga. Varför släpper dom den första trailern så jäkla tidigt? Sen var det väl 9 månader utan minsta info trots att dom vet vilken hysteri en trailer skapar. Sen är det bara några månader sedan vi fick veta att spelet kommer i vår. Och nu missar dom det, inte bara med några veckor utan 4 månader. Vad fan pysslar dom med egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in