2012-11-23, 11:59
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Haha, det var ju just det problemet jag pekade ut, så självklart är jag medveten om det. Det jag efterlyser är en förändring. Hoppar jag in i en Hummer vill jag fan inte att hela staden ska förvandlas till en SUV-stad på ett ögonblick. Det kan ju knappast vara en särskilt svår sak att ändra/implementera.

Hoppas inte för mycket. Kan ju citera mig själv från några sidor tillbaka:

Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Den nuvarande generationens konsoler har otroliga 512 Mb i RAM-minne att leka med. Det innebär att man inte kan ha särskilt många unika objekt inlästa i RAM samtidigt. För att lösa detta så kan man, som i fallet med GTA, ha varianter på samma fordon på skärmen fast i olika färger och andra små förändringar.

Däremot tycks Rockstar ha lekt lite med ljussättningen i spelet, och lyckats optimera bättre i jämförelse med IV. Vi ska vara glada att de har råd att anställa begåvade snubbar som vet hur man får fram mer prestanda ur dessa gamla rosthögar till konsoler...
2012-11-23, 13:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Fast då hoppas jag verkligen att en full tank räcker till åtminstone 10 minuters plattan-i-mattan. Vill fan inte åka på en soppatorsk när jag är ute i ödemarkerna och utforskar dessa delar av staden. Tio minuter minimum så köper jag idén.

Jag fortsätter att ta till exemplet Mafia 2 i tanka bilen frågan, bensinen i Mafia 2 är extremt dryg, jag testade en gång att tanka fullt och sen köra tills jag fick soppatorsk och det tog verkligen långt tid innan bensinen tog slut, kan inte säga exakt hur långt tid det tog men en snubbe i ett annat forum påstår att han har kört runt i två timmar utan att bensinen tagit slut, om det stämmer vet jag inte men det tar långt tid iallafall

Så man kan ju alltid hoppas att funktionen kommer att finnas med i GTa V men att den då är liknande med Mafia 2 dvs att det tar långt tid innan bensinen tar slut

Att en helt bensintank går åt på tio minuter är knappast troligt ens för ett spel
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-23 kl. 13:08.
2012-11-23, 13:20
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag fortsätter att ta till exemplet Mafia 2 i tanka bilen frågan, bensinen i Mafia 2 är extremt dryg, jag testade en gång att tanka fullt och sen köra tills jag fick soppatorsk och det tog verkligen långt tid innan bensinen tog slut, kan inte säga exakt hur långt tid det tog men en snubbe i ett annat forum påstår att han har kört runt i två timmar utan att bensinen tagit slut, om det stämmer vet jag inte men det tar långt tid iallafall

Så man kan ju alltid hoppas att funktionen kommer att finnas med i GTa V men att den då är liknande med Mafia 2 dvs att det tar långt tid innan bensinen tar slut

Att en helt bensintank går åt på tio minuter är knappast troligt ens för ett spel

Okej, kan inte uttala mig om Mafia 2 eftersom jag inte lirat det, men är alla bilar man kapar fulltankade eller kan man råka ut för att sno åt sig en bil som puttrar fram på ångorna?

Om det tar två timmar att köra slut på soppan är det ju knappt nån mening med att ha det med. Vem fan åker runt i samma kärra i två timmar i ett spel som GTA?
2012-11-23, 13:23
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Okej, kan inte uttala mig om Mafia 2 eftersom jag inte lirat det, men är alla bilar man kapar fulltankade eller kan man råka ut för att sno åt sig en bil som puttrar fram på ångorna?

Om det tar två timmar att köra slut på soppan är det ju knappt nån mening med att ha det med. Vem fan åker runt i samma kärra i två timmar i ett spel som GTA?

Om man skaffet en Comet!
2012-11-23, 13:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Finns i princip inga bilar i spelet som är fulltankade från början, jävligt irriterande men adrenalinkickande (haha) när man snor en bil som har väldigt lite bensin i sig

Nae, tror knappast att det tog två timmar att köra slut på bensinen när jag själv klarade det så det känns lite dumt att citera det nu i efterhand men det tar säkert 20 minuter plus minus några minuter vilket gör att det inte tar slut för fort och inte för långt tid

Jag vill gärna att man ska kunna tanka i Gta V, oavsett om det påverkar bilarna eller inte, bara att man ska kunna göra det om man känner för det
Om det sen visar sig att bilar kommer att kunna få soppatorsk så vill jag ju gärna att det ska ta längre tid från Full-tom tank än 10 minuter
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-23 kl. 13:33.
2012-11-23, 13:49
Medlem
NorthSNKRs avatar
Jag hoppas det blir inside-view i bilarna, det hade varit skoj.
2012-11-23, 14:42
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Du har sagt det två gånger tidigare också!
2012-11-23, 14:47
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Nej det är bara äkligt. Man har ingen vidare kontroll av bilen. Usch säger jag bara. Ingen jävla inside-view.
2012-11-23, 15:04
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Finns i princip inga bilar i spelet som är fulltankade från början, jävligt irriterande men adrenalinkickande (haha) när man snor en bil som har väldigt lite bensin i sig

Nae, tror knappast att det tog två timmar att köra slut på bensinen när jag själv klarade det så det känns lite dumt att citera det nu i efterhand men det tar säkert 20 minuter plus minus några minuter vilket gör att det inte tar slut för fort och inte för långt tid

Jag vill gärna att man ska kunna tanka i Gta V, oavsett om det påverkar bilarna eller inte, bara att man ska kunna göra det om man känner för det
Om det sen visar sig att bilar kommer att kunna få soppatorsk så vill jag ju gärna att det ska ta längre tid från Full-tom tank än 10 minuter
För mig tog det runt en timma
2012-11-23, 15:11
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
För mig tog det runt en timma

Från full tank till soppatorsk?

Ja då har vi ju ett svar på den här frågan!

Jag har ingen aning om mängden bensin i bilen varierar från bil till bil men kan inte tänka mig att 2K har tänkt så detaljerat när det kommer till just bensinen men en timme innan bilen dör, det är ju inte så farligt faktiskt och som det redan är nämnt så lär man ju ha bytt bil ett flertal gånger under en timmes tid
2012-11-23, 15:16
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Nej det är bara äkligt. Man har ingen vidare kontroll av bilen. Usch säger jag bara. Ingen jävla inside-view.

Knappast, så tycker amatörer som bara behärskar arkadspel.
GTA är så pass realistiskt att inside-view är fullt befogat.

Ungefär såhär hade det kunnat få se ut:
http://www.mobygames.com/images/shots/l/248472-test-drive-unlimited-windows-screenshot-inside-the-pontiac.jpg

Alltså bara när man ägnar sig åt själva körningen.
När det är dags att interagera/skjuta genom rutan så kan ju kameravinkeln automatiskt ändras till en för ändamålet mer lämplig.
Senast redigerad av NorthSNKR 2012-11-23 kl. 15:20.
2012-11-23, 15:50
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Knappast, så tycker amatörer som bara behärskar arkadspel.
GTA är så pass realistiskt att inside-view är fullt befogat.

Ungefär såhär hade det kunnat få se ut:
http://www.mobygames.com/images/shots/l/248472-test-drive-unlimited-windows-screenshot-inside-the-pontiac.jpg

Alltså bara när man ägnar sig åt själva körningen.
När det är dags att interagera/skjuta genom rutan så kan ju kameravinkeln automatiskt ändras till en för ändamålet mer lämplig.
Exakt.

När jag kör bil i GTA IV kör jag alltid med "hood-view" - det känns som att man kör minst dubbelt så snabbt, och om man får sladd/börjar rulla har man verkligen noll koll på situationen. Det bidrar till en sorts spänningsfaktor.

När man är till fots ska man självklart köra i tredjeperson, dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in