2012-11-12, 05:00
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag sitter för tillfället och sträckläser igenom artikeln igen och jag fastnade en liten stund på den här meningen som handlar om att byta mellan de olika karaktärerna

"When you're not controlling them they're going about their daily business and you may be surprised by the situations they find themselves in should you switch back to check up on them"

Bara detta låter ju jävligt intressant, skitkul att personerna fortsätter att göra som dom vill istället för att bara stå kvar på samma ställe där man lämnade dom, man kanske till och med möter på dom på gatan när de kommer körandes i en stulen bil med polisen efter sig osv, bara det uttalandet gör mig grymt imponerad.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Sen fastnade jag lite i tankarna ang den här raden som handlar om kartans storlek

"This expansive environment includes beachfronts, wine country, a large wilderness area surrounding a fully explorable mt Chiliad, a salton sea region, a military base"

"Wilderness area" borde väl vara en hint om att det åtminstone kommer att finnas lite andra vilda djur än fåglar?

--------------------------------------------------------------------------------------------

En del som jag verkligen älskar är delen om att man kommer att kunna interagera mycket mer med människorna i sin omgivning, dessa scenarion nämns i artikeln och det här är mina tankar om dom.

1. Man ser en bil som har gått sönder vid sidan av vägen så då stannar man och erbjuder sig att bogsera bilen till närmsta verkstad alt erbjuder sig att försöka laga bilen

2. Man ser en liftare stå längst landsvägen och man bestämmer sig för att plocka upp denne, väl inne i bilen så är det valet mellan att köra personen dit den vill eller köra gasen i botten tills liftaren blir livrädd och börjar skrika för sitt liv, man kör ut i öknen och bankar skiten ur liftaren

3. Cruisar runt i öknen och råkar störa mitt i en drogaffär och det utbryter skottlossning, välja om man ska försöka sno pengarna och knarket eller att fly för sitt liv?

4. Man ser en väskryckare på gata, det blir en jakt genom staden och tillslut så lyckas man brotta ner rånaren och får en stor belöning av offret!

Allt detta med att kunna interagera med personerna runt omkring sig kommer att bli underbart roligt

Fan det finns så jävla mycket som verkar förbättrat och så mycket som verkar bli så förbannat bra med det här spelet och jag känner mig väldigt plågad av tanken på att det kanske dröjer över ett halvår tills man får ha spelet i sin hand men jävlar vilket spel det kommer att bli!

Bra inlägg!
"Wilderness" indikerar ju helt klart på att det kommer finnas djur. Hade vart en väldigt död och tråkig vildmark om det inte fanns ett enda djur där
Rockstar bara MÅSTE ha djur med, tyckte redan i San Andreas att de stora skogsområdena kändes livlösa.
En sån stor och detaljerad HD-värld som V kommer utspela sig i kommer kännas mycket mer trist och onaturlig än San Andreas dito utan djurliv.

Det absolut första jag kom att tänka på när jag fick veta att det skulle finnas tre spelbara karaktärer, var om det skulle vara möjligt att stöta på de andra två i free roam när man styr den tredje. Man går till ett specifikt ställe med tex Michael, byter till Trevor och går till samma plats med honom.
Och om detta är möjligt, hur kan man då interagera med de andra? Kan man rent av döda dem, och vad händer då?

Jag blev först väldigt besviken när jag läste att man skulle spela som tre olika karaktärer, men nu när det sjunkit in ett tag är jag istället positiv till det hela.
Så otroligt många möjligheter som öppnar sig när man ska styra tre helt olika individer, med tre egna stories att följa. För att inte tala om hur oerhört stort och djupt spelet kommer att bli.
Får nästan huvudvärk när jag tänker på vilket jäkla jobb det måste ha varit att skriva alla historierna och fläta samman dem och alla karaktärer!

Det enda jag är lite orolig över är att det kan bli väldigt rörigt i uppdragen där man ska styra två, eller rent utav tre karaktärer. Hålla koll på alla tre så att ingen bara står rätt upp och ner och blir beskjuten, så att man tvingas byta hej vilt mellan dem bara för att se till att ingen dödas på grund av bristande AI. Om det nu blir såhär är jag rädd att allt flow försvinner från dessa uppdrag.
Men jag är rätt lugn ändå, Rockstar brukar veta vad de gör och jag litar på dem.

Tycker att alla protagonisterna är intressanta. Speciellt Trevor, en karaktär totalt olik alla tidigare GTA-protags. Ska bli mycket intressant att få spela med honom!
Hade velat se mer av Officer Vasquez och den andra bruden i samma bild, men det får vi väl i sinom tid. Har svårt att tänka mig att dessa två nobla damer inte kommer spela någon betydande roll i spelet!

Blev även vid första anblicken smått besviken på några av screenshotsen, bilarna ser en aning plastiga och överdrivet skinande ut. Några ser ut att sväva ovanför marken, här tillexempel. Men jag tror att detta är saker som kommer åtgärdas till det färdiga spelet, det är ju trots allt ett tag kvar till releasedatum!
2012-11-12, 08:45
Medlem
Dimaks avatar
Undra hur det är att spela 3 karaktärer ! Blir mer spelande, är det 100 uppdrag precis som GTA IV/san andreas?

Längtar hoppas man kan plocka upp en liftare om han är gangster eller vad han är får vi ser

BRa inlägg ovanför mig!
2012-11-12, 09:49
Medlem
-TheDon-s avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article15759264.ab
2012-11-12, 09:51
Medlem
vike22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag sitter för tillfället och sträckläser igenom artikeln igen och jag fastnade en liten stund på den här meningen som handlar om att byta mellan de olika karaktärerna

"When you're not controlling them they're going about their daily business and you may be surprised by the situations they find themselves in should you switch back to check up on them"

Bara detta låter ju jävligt intressant, skitkul att personerna fortsätter att göra som dom vill istället för att bara stå kvar på samma ställe där man lämnade dom, man kanske till och med möter på dom på gatan när de kommer körandes i en stulen bil med polisen efter sig osv, bara det uttalandet gör mig grymt imponerad.

Sen fastnade jag lite i tankarna ang den här raden som handlar om kartans storlek

"This expansive environment includes beachfronts, wine country, a large wilderness area surrounding a fully explorable mt Chiliad, a salton sea region, a military base"

"Wilderness area" borde väl vara en hint om att det åtminstone kommer att finnas lite andra vilda djur än fåglar?

En del som jag verkligen älskar är delen om att man kommer att kunna interagera mycket mer med människorna i sin omgivning, dessa scenarion nämns i artikeln och det här är mina tankar om dom.

1. Man ser en bil som har gått sönder vid sidan av vägen så då stannar man och erbjuder sig att bogsera bilen till närmsta verkstad alt erbjuder sig att försöka laga bilen

2. Man ser en liftare stå längst landsvägen och man bestämmer sig för att plocka upp denne, väl inne i bilen så är det valet mellan att köra personen dit den vill eller köra gasen i botten tills liftaren blir livrädd och börjar skrika för sitt liv, man kör ut i öknen och bankar skiten ur liftaren

3. Cruisar runt i öknen och råkar störa mitt i en drogaffär och det utbryter skottlossning, välja om man ska försöka sno pengarna och knarket eller att fly för sitt liv?

4. Man ser en väskryckare på gata, det blir en jakt genom staden och tillslut så lyckas man brotta ner rånaren och får en stor belöning av offret!

Allt detta med att kunna interagera med personerna runt omkring sig kommer att bli underbart roligt

Fan det finns så jävla mycket som verkar förbättrat och så mycket som verkar bli så förbannat bra med det här spelet och jag känner mig väldigt plågad av tanken på att det kanske dröjer över ett halvår tills man får ha spelet i sin hand men jävlar vilket spel det kommer att bli!

Tänk dig även scenariot att du stannar för att plocka upp en liftare, han kastar ut dig, stjäl bilen och kör gasen i botten
Det är ju liknande på RDR, om man stannar för att hjälpa folk kastar dem av en och snor hästen ibland.

Kan inte vara mer taggad inför GTA asså..
2012-11-12, 10:09
Medlem
Dimaks avatar
Den 14e November kommer en ny trailer ut där har jag rätt men vilken tid?

Hoppas man kan plocka upp liftare och om man kan köra ut honom till en öknen och avrätta honom eller blir rånad!
2012-11-12, 10:12
Medlem
Van-Hedens avatar
Tycker nog trots allt att det är lite tråkigt att inte någon av de tre karaktärerna var en kvinna. Hade varit roligt att vara en badass snygg blondin som skulle kunna nästla sig in bland gängen. Vore sjukt roligt. Lite fyrkantigt och tråkigt att inte ha någon brud med.

EDIT: Någon som vet hur stor världen kommer vara? Aftonbladet skrev att det var som RDR, GTA:SA och GTA IV tillsammans. Låter ju helt sinnessjukt stort. Kan väl inte stämma.
Senast redigerad av Van-Heden 2012-11-12 kl. 10:16.
2012-11-12, 10:26
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Tycker nog trots allt att det är lite tråkigt att inte någon av de tre karaktärerna var en kvinna. Hade varit roligt att vara en badass snygg blondin som skulle kunna nästla sig in bland gängen. Vore sjukt roligt. Lite fyrkantigt och tråkigt att inte ha någon brud med.

EDIT: Någon som vet hur stor världen kommer vara? Aftonbladet skrev att det var som RDR, GTA:SA och GTA IV tillsammans. Låter ju helt sinnessjukt stort. Kan väl inte stämma.

Nej det stämmer nog absolut inte, även fast GI har skrivit ganska mycket om det i sin artikel, som du omöjligtvis har kunnat missa,
2012-11-12, 10:30
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Någon som vet hur stor världen kommer vara? Aftonbladet skrev att det var som RDR, GTA:SA och GTA IV tillsammans. Låter ju helt sinnessjukt stort. Kan väl inte stämma.

Det var Rockstar själva som drog den liknelsen.
http://i.imgur.com/Le7kr.jpg
2012-11-12, 10:34
Medlem
Van-Hedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbacon
Det var Rockstar själva som drog den liknelsen.
http://i.imgur.com/Le7kr.jpg

Läste den artikeln nu, helt sjukt stort ju! Kommer ju ta otroligt lång tid att utforska. Nice!

Känns dock som mycket kan lagga ihop i början av denna anledningen, lär bli några updates.
2012-11-12, 10:41
Medlem
Kan vi hoppas på en trailer som är över 2 minuter lång om den även skall innehålla gameplay?
2012-11-12, 10:49
Medlem
Herr-Pumps avatar
Var det idag det skulle komma ny info i någon engelsk tidning?
2012-11-12, 10:52
Medlem
Crackbacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Var det idag det skulle komma ny info i någon engelsk tidning?

Idag kommer det två nya artiklar gällande GTA V från InsideGamer och Gamer.nl, som båda är Holländska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in