2012-11-20, 23:30
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Har skummat igenom GI artikel men kan inte hitta vart det står om de gamla karaktärernas comeback? kan någon citera eller säga vilken sida?
http://i.imgur.com/TaYFs.jpg

EDIT: Jag läste även någonstans att karaktären(karaktärerna?) aldrig heller har dödat någon. Jag lyckas dock inte hitta källan till detta påstående, tyvärr.

Dessutom har Rockstar redan gått ut med att Packie inte kommer att återkomma i GTA V.
Senast redigerad av PUSClFER 2012-11-20 kl. 23:33.
2012-11-20, 23:37
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

EDIT: Jag läste även någonstans att karaktären(karaktärerna?) aldrig heller har dödat någon. Jag lyckas dock inte hitta källan till detta påstående, tyvärr.

Dessutom har Rockstar redan gått ut med att Packie inte kommer att återkomma i GTA V.

"May resurface" med betoning på "may". Vad tror ni om Brucie då? Han och Franklin verkar ha liknande intressen.
2012-11-20, 23:40
Medlem
Kikus avatar
Citat:

Tack
Första gången jag läste det (och hela artikeln) fick jag känslan av att dom bara sparade tid med att importera gamla statister. Men nu i efter att ha läst igen så verkar det ju vara annorlunda. Undrar vad dom menar med "major" karaktärer.
2012-11-20, 23:42
Medlem
Slipknotjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-C
Det roligaste uppdraget i gta iv var ju när man rånade en bank, om inte det ända roliga. Hoppas dem lägger mycket krut på uppdragen.
Måste säga att jag tycker det uppdraget var för "over the top", alldeles för mycket actionfilm över det hela... var väl 40-50 snutar man sköt? iofs så var det väl oundvikligt när man rånar en bank, men i de många uppdrag så dyker det ju upp 10-20 hejdukar som man mejar ner.

Lika i uppdraget i Gay tony episoden när man möter någon knarksnubbe med sina 2 polare i ruinen i kvarteret där brucies verkstad var, riktig jävla gun-fest..

Jag tycker att det kastas alldeles för många hejdukar emot en i uppdragen (ibland) och då blir det lite dålig actionfilm..

Lagom är bättre?

Appropå uppdrag så skulle det vara roligt med lite mer variation än mest "åk dit, skjut de, hämta den bilen"
Senast redigerad av Slipknotjohan 2012-11-20 kl. 23:45.
2012-11-20, 23:43
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Tack
Första gången jag läste det (och hela artikeln) fick jag känslan av att dom bara sparade tid med att importera gamla statister. Men nu i efter att ha läst igen så verkar det ju vara annorlunda. Undrar vad dom menar med "major" karaktärer.
Förmodligen syftar de på mindre karaktärer som inte hade någon större inverkan på storyn i GTA IV. T.ex. Random Characters; http://gta.wikia.com/Random_Character
2012-11-20, 23:43
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipknotjohan
Måste säga att jag tycker det uppdraget var för "over the top", alldeles för mycket actionfilm över det hela... var väl 40-50 snutar man sköt? iofs så var det väl oundvikligt när man rånar en bank, men i de många uppdrag så dyker det ju upp 10-20 hejdukar som man mejar ner.

Lika i uppdraget i Gay tony episoden när man möter någon knarksnubbe med sina 2 polare i ruinen i kvarteret där brucies verkstad var, riktig jävla gun-fest..

Jag tycker att det kastas alldeles för många hejdukar emot en i uppdragen (ibland) och då blir det lite dålig actionfilm över det hela..

Lagom är bättre?

Appropå uppdrag så skulle det vara roligt med lite mer variation än mest "åk dit, skjut de, hämta den bilen"
Jag håller med! Det borde vara så att man måste vara extremt försiktig med både kulor och hälsa men sedan på varje uppdrag så är det kanske 3-4 stycken ganska svåra (eller lätta) personer.

Men sedan får vi tänka på att det är GTA vi talar om men jag har samma åsikt som dig!
2012-11-21, 01:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Jag håller med! Det borde vara så att man måste vara extremt försiktig med både kulor och hälsa men sedan på varje uppdrag så är det kanske 3-4 stycken ganska svåra (eller lätta) personer.

Men sedan får vi tänka på att det är GTA vi talar om men jag har samma åsikt som dig!

Fast man vill väl hellre ha många personer att döda i ett uppdrag (lätta som svåra) än typ tre jättesvåra personer (typ minibossar) i varje uppdrag för i och med det så blir ju de större "bossarna" väldigt tråkiga

Jag menar inte att det ska storma in 50 stycken gangstrar väpnade upp till tänderna varje gång man gör ett uppdrag men jag tror nog att jag skulle tröttna sjukt snabbt om man var tvungen att spara på kulor hela tiden och endast döda två-tre pers i varje uppdrag
2012-11-21, 10:14
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Vad tror ni om Brucie då?
Ååh, vad jag hatar honom....
2012-11-21, 15:50
Medlem
Reggaemans avatar
Jag tror inte att någon har nämnt detta innan men på IGN Sverige så är det sagt att Dan Houser har uttalat sig följande om Gta V ang nästa generations konsoler

"En del pratar om begränsningar i den här konsolgenerationen, men vi tycker inte att det finns så många. Vi kände att vi kunde göra imponerande saker för en stor publik. Det finns en mycket större publik på PS3 än vad som kommer att finnas till PS4."

Detta bekräftar ju i princip att Gta V inte kommer att komma till nästa generations konsoler (vilket har vart självklart för min del hela tiden) så alla ni som tror att Gta V kommer att släppas till nästa generations konsoler kan mer eller mindre ge upp era diskussioner.

Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Vilket spel kan man släcka törsten med tills detta spelet kommer ut? Håller på att bli galen här hemma... Har Yakuza 4 på PS3 men vetefan, tyckte det var riktig skit dock spelade jag bara första uppdraget.

Yakuza 4, är det inte det spelet som har så sjukt mycket dialog och otroligt lite speltid?
Iallafall de första uppdragen vad jag minns

Jag har fan speltorka för tillfället så kan tyvärr inte ge dig några tips

Även om jag har sagt "Äh ett halvår går fort" ang Gta V släppet så känner jag för tillfället att tiden går jääääävligt långsamt
2012-11-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Vilket spel kan man släcka törsten med tills detta spelet kommer ut? Håller på att bli galen här hemma... Har Yakuza 4 på PS3 men vetefan, tyckte det var riktig skit dock spelade jag bara första uppdraget.

Far Cry 3 kommer nästa vecka, kan bli bra. En jättestor sandbox där man bl.a. kan köra bil och jaga vilda djur. Och massvis med uppdrag och sidouppdrag.
2012-11-21, 17:32
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Packie är redan bekräftat att han inte kommer att medverka i GTA V, vilket är synd då han var en av mina favoriter från GTA IV.

Det är det jag gillar bäst med GTA IV, hur man verkligen involveras i den här irländska familjen och till slut betraktar sig som en familjemedlem.

OnT: Har ni läst den 18 sidor långa artikeln om GTA V i tidskriften Game Informer? Ska kolla in det idag tänkte jag, verkar väldigt matnyttigt.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/46081/game-informers-gtav-cover-story.html
2012-11-21, 17:40
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Det är det jag gillar bäst med GTA IV, hur man verkligen involveras i den här irländska familjen och till slut betraktar sig som en familjemedlem.

OnT: Har ni läst den 18 sidor långa artikeln om GTA V i tidskriften Game Informer? Ska kolla in det idag tänkte jag, verkar väldigt matnyttigt.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/46081/game-informers-gtav-cover-story.html
Finns nog ingen här som inte läst den... den har ju diskuterats tiotals sidor ju!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in