2012-10-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Skriver Rockstar att spelet släpps Q1 2013 menar dem såklart att spelet släpps första kvartalet på år 2013.

Varför diskuterar ni för? Hyfsad no-brainer.

För att de skriver Spring 2013 och inte Q1 vad jag sett iaf. Samtidigt sån nån snappade upp att det hade stått Fiscal year Q1 i nån text/sida som hade med Rockstar att göra. Vilket inte alla gånger betyder just Q1 för oss.

Går de ut å säger att det släpps Q1 dock så är det ju självklart Jan-Mars som gäller
2012-10-30, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Rockstars svar ang PC version:

I vanlig ordning så biter Rockstar den hand som föder dem. GTA IV och L.A. Noire släpptes dryga halvåret efter till PC så varför skulle GTA V vara ett undatag som Mafia II. Hoppas att ni sätter lite av kalkonen i halsen på juldagen. Det är konstigt att andra spelutvecklare kan släppa sina spel till flera format vid samma tillfälle.
2012-10-31, 00:45
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
I vanlig ordning så biter Rockstar den hand som föder dem. GTA IV och L.A. Noire släpptes dryga halvåret efter till PC så varför skulle GTA V vara ett undatag som Mafia II. Hoppas att ni sätter lite av kalkonen i halsen på juldagen. Det är konstigt att andra spelutvecklare kan släppa sina spel till flera format vid samma tillfälle.

Jag tror det har med grafiken att göra. Själva rage-motorn är ju helt underbar. Den ger verkligen spelen ett djup som är svår att beskriva. En viss tyngd i alla rörelser och alla objekt runt om en.
2012-10-31, 00:50
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Tänk om spelmotoron för flygplan och helikoptrar skulle vara som i BF3... Hade varit helt sinnes
Hoppas det är så för i San andreas funkar det fan inte köra flygplan på PC
2012-10-31, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Tänk om spelmotoron för flygplan och helikoptrar skulle vara som i BF3... Hade varit helt sinnes

Tänk dig Frostbite 2-motorn på GTA V - spränga allt och alla
2012-10-31, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Jag tror det har med grafiken att göra. Själva rage-motorn är ju helt underbar. Den ger verkligen spelen ett djup som är svår att beskriva. En viss tyngd i alla rörelser och alla objekt runt om en.
Jo men varför inte utveckla till PC först och sedan bara porta det till PS3 och Xbox 360?
2012-10-31, 09:11
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Jo men varför inte utveckla till PC först och sedan bara porta det till PS3 och Xbox 360?
Varför inte porta det till PC och köpa en kontroll?
2012-10-31, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Varför inte porta det till PC och köpa en kontroll?
För att vi med PC kanske vill ha bättre grafik än de lågupplösta spelen som släpps till konsoll. Jag har redan en kontroll och det var enda sättet att kunna flyga på ett vettigt sätt i GTA IV. Joystick var ju bara att glömma. Något som fungerade utmärkt i San Andreas.
Senast redigerad av PerZerk 2012-10-31 kl. 09:37.
2012-10-31, 09:36
Medlem
keluars avatar
Citat:

Rent gissningsvis tjänar alla berörda parter, dvs Rockstar, Sony och Microsoft, mer pengar på att släppa det till konsol först. Bland annat just för att vissa av oss köper en konsol enkom för GTAs skull
2012-10-31, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Rent gissningsvis tjänar alla berörda parter, dvs Rockstar, Sony och Microsoft, mer pengar på att släppa det till konsol först. Bland annat just för att vissa av oss köper en konsol enkom för GTAs skull
Jo men de släpps ju ett GTA vart fjärde-femte år. Ungefär lika länge som man brukar ha en dator innan man köper något mer kraftfullare.
2012-10-31, 09:42
Bannlyst
Det är hur enkelt som helt med torrents till båda PS3 och xbox 360 nuförtiden så det har inte med det och göra, kan jag säga.
2012-10-31, 09:45
Medlem
keluars avatar
Citat:
Jo men de släpps ju ett GTA vart fjärde-femte år. Ungefär lika länge som man brukar ha en dator innan man köper något mer kraftfullare.

Förvisso, men jag skulle tro att det är svårare att dra paralleller mellan ett stort spelsläpp och ökad försäljning av speldatorer (jämfört med konsoler). Rockstar och konsoltillverkarna har förmodligen gynnsamma dealar som man inte hade kunnat ha med en datortillverkare (som ju också är betydligt fler till antalet).

Detta är såklart spekulationer, men jag sätter min pung i pant på att det handlar om att de tjänar mer på att göra som de gör nu.

Nu när ni pratar om spelmotorer. Jag är noll insatt just nu, vilka motorer finns och är rimliga som kandidater till GTA V?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in