2012-11-09, 20:46
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Av vad jag har läst så ska kartstorleken vara större än IV, San Andreas och RDR tillsammans.
Kollade runt lite på nätet och vad jag kom fram till så är IV och RDR 1/4 vardera och SA som typ 1/25. Edit: av just cause 2.
Senast redigerad av Kiku 2012-11-09 kl. 21:13.
2012-11-09, 20:54
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Men typ om dom har en karta som kanske inte är exakt som den riktiga. Så kanske det är utsatt första dejten med henne och sen har dom med det i storyn typ säger: kommer du ihåg när vi va där?

Känns ju så underligt att man inte har en aning om omgivningen när man växt upp där. var det inte så i SA att man var uppväxt där?

Annat i IV då man kommer dit och som det värkar vara i V med allafall en karaktär.

Haha jag förstår tyvärr inte alls vad du menar med att ha "en karta som inte är som den riktiga" eller resten av det du skrev, förklara gärna bättre

Hur hade du tänkt att man som spelare skulle kunna "minnas tillbaka" till sin omgivning om man aldrig har spelat spelet förut?
Senast redigerad av Reggaeman 2012-11-09 kl. 20:57.
2012-11-09, 20:59
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Haha jag förstår tyvärr inte alls vad du menar med att ha "en karta som inte är som den riktiga" eller resten av det du skrev, förklara gärna bättre
Edit:
Tror jag börjar bli lite trött sorry.
Alltså inte exakt lika, varje gata behöver inte vara med. Men kanske något i stil med wow, där man inte ser alla städer och stigar innan man besökt platsen. Så på de ställen man vill hålla lite hemligare kan man täcka över som man gjort i WOW.

Sen kan det vara text med pilar till platser på kartan. T.ex en lekpark där det står första stöten och sen i spelet när man glider runt med någon polare förbi lekparken så skrattar han och säger: kommer du ihåg när vi snodde blablabla.

Senast redigerad av Kiku 2012-11-09 kl. 21:11.
2012-11-09, 21:03
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Kollade runt lite på nätet och vad jag kom fram till så är IV och RDR 1/4 vardera och SA som typ 1/25.

Va?
2012-11-09, 21:05
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Alltså inte exakt lika typ inte varje gata som när man te.x wow innan man vart på ett ställe så ser man inte byar och vägar osv så på de ställen man vill hålla lite hemligare.

sen kan det vara pilar till ställen som typ en lekpark så står det typ första stöten och sen i spelet när man glider runt med någon polare förbi lekparken så skrattar han och säger: kommer du ihåg när vi snodde blablabla.

Sorry, men det där måste vara det virrigaste inlägget jag läst på mycket länge
2012-11-09, 21:05
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Va?
Edit
Kollade runt lite på nätet och vad jag kom fram till så är IV och RDR 1/4 vardera och SA som typ 1/25 av just cause 2
2012-11-09, 21:14
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Sorry, men det där måste vara det virrigaste inlägget jag läst på mycket länge
Har ändrat om lite hoppas alla förstår nu.
2012-11-09, 21:15
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Edit:
Tror jag börjar bli lite trött sorry.
Alltså inte exakt lika, varje gata behöver inte vara med. Men kanske något i stil med wow, där man inte ser alla städer och stigar innan man besökt platsen. Så på de ställen man vill hålla lite hemligare kan man täcka över som man gjort i WOW.

Sen kan det vara text med pilar till platser på kartan. T.ex en lekpark där det står första stöten och sen i spelet när man glider runt med någon polare förbi lekparken så skrattar han och säger: kommer du ihåg när vi snodde blablabla.

Har aldrig spelat wow men jag tror ändå att förstår ungefär hur du menar och med "pilar" så menar du typ att man åker in i en markör som visar en cutscene, har jag förstått dig rätt?
2012-11-09, 21:18
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Har aldrig spelat wow men jag tror ändå att förstår ungefär hur du menar och med "pilar" så menar du typ att man åker in i en markör som visar en cutscene, har jag förstått dig rätt?

Kan dock inte se hur de skulle ta in sånt i Gta utan att det blir tråkigt
Nej alltså inte i GTA utan att de släpper en bild på kartan innan spelet släppts. Runt om kartan finns olika texter som i mitt exempel med lekplatsen, kan det stå Lekplats:första stöten sen en pil ner till lekplatsens geografiska plats i spelet.
2012-11-09, 21:22
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Nej alltså inte i GTA utan att de släpper en bild på kartan innan spelet släppts. Runt om kartan finns olika texter som i mitt exempel med lekplatsen, kan det stå Lekplats:första stöten sen en pil ner till lekplatsens geografiska plats i spelet.

Ahaa, typ som en interaktiv karta då?

Haha säg det då så hade jag förstått det redan från början

Först nämnde du karta och sen nämnde du det andra så visste inte att du snackade om samma grej

Typ som det här kontoret fast en karta?

http://www.rockstargames.com/vicecity/
2012-11-09, 21:25
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ahaa, typ som en interaktiv karta då?

Haha säg det då så hade jag förstått det redan från början

Först nämnde du karta och sen nämnde du det andra så visste inte att du snackade om samma grej

Typ som det här kontoret fast en karta?

http://www.rockstargames.com/vicecity/
Hehe Ungefär fast jag hade inte tänkt så långt
2012-11-09, 21:26
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Hörde att detta kommer vara större än vad Red Dead, GTA IV och tror det sista var Vice City är tillsammans. Lär finnas lite yta att utforska vilket vi älskar!

Det första jag kommer göra är att gå runt och bara spöa allt och alla! Älskar att bara veva ner nån jävel i såna här spel. Ägnade flera timmar i sträck på GTA IV genom att bara gå omkring och spöa helt oskyldiga människor
Gta Sa, Gta Iv och Red Dead!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in