Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Men behöver höra hans röst.
Tror att många som skriver i den här tråden e så pass unga att gta san andreas var det första spelet i serien dom lirade.
Jag tror du har helt rätt där men jag måste erkänna att jag själv saknade saker att bränna pengarna på i GTA IV, så som bostäder. Att Rockstar gjorde så att man inte kunde styla om Nico förutom kläder köpte jag, då jag tyckte att karaktären var så välskriven och man behöver väll inte ändra på något som redan är bra?
Men det som gör GTA IV så mycket bättre än San Andreas är ju atmosfären, världen är ju så mycket mer levande. Grafiken är ju självklart ett stort plus men framförallt så är ju fysikmotorn helt fantastisk. Det avgörade är ju ändå storyn, välskriven story och gryma dialoger. Dialogerna har ju ioförsig varit bra i tidigare spel också men jag tyckte att dom hade tagit dialogerna till en ny nivå i GTA IV.
Men med GTA V tror jag alla blir nöjda då dom har tagit det bästa från alla delar. Världen lär ju vara mycket mer atmosfärisk med mer variation på miljöerna. Inte en story, utan 3st. Möjlighet att styla karaktärerna i en lagom grad (inget Saints Row trams), köpa massor av saker som bostäder verksamheter, förmodligen bilar som du nu kan styla. Utforska vildmarken, havsbotten, jaga, flyga jetplan, listan är lång.... Men det coolaste måste ju ändå vara att Rockstar verkar ha tagit uppdragen till en helt ny nivå då dom har tagit med inslag som planering och att det finns fler tillvägagångs hur man genomför uppdragen och att man kommer anställa fler människor som är med på stötarna!
GTA V lär ju bli det bäst säljande spelet någonsin!