2012-10-31, 09:48
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Det är hur enkelt som helt med torrents till båda PS3 och xbox 360 nuförtiden så det har inte med det och göra, kan jag säga.

Oavsett hur enkelt det är så kommer det alltid att vara enklare att köra en piratkopia på en PC än en konsol. Så länge inget supderduper kopieringsskydd dyker upp exklusivt för PC.
2012-10-31, 09:49
Medlem
Hoppas iaf att PC-versionen släpps nästa år och att de gör ett lika bra arbete med den som de gjorde med MP3.

EDIT: Eller förvisso mp i MP3 är väldigt instabilt med sp var bra gjort.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2012-10-31 kl. 09:52.
2012-10-31, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hoppas iaf att PC-versionen släpps nästa år och att de gör ett lika bra arbete med den som de gjorde med MP3.
Ja där imponerade Rockstar på mig. Verkar som att de har skärpt till sig efter GTA IV.
2012-10-31, 10:11
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Nu när ni pratar om spelmotorer. Jag är noll insatt just nu, vilka motorer finns och är rimliga som kandidater till GTA V?
Har hört att det är Euphoria 2 motorn som ska användas. En uppdaterad version av motorn som användes till 4:an.
2012-10-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Har hört att det är Euphoria 2 motorn som ska användas. En uppdaterad version av motorn som användes till 4:an.

Det är Rage motorn som används. Samma somi bla GTA IV och MP3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Advanced_Game_Engine

EDIT: Eller ja det är tydligen Euphoria som används som fysikmotor. Samma som i GTA IV och MP3.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2012-10-31 kl. 10:27.
2012-10-31, 11:19
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek4Real
Tänk dig Frostbite 2-motorn på GTA V - spränga allt och alla
Tappar hela känslan med Grand Theft Auto då.
2012-10-31, 11:47
Medlem
Schnauzers avatar
Yey, nice! Lite smålustig bild att använda för ett announcement men jag klagar inte
2012-10-31, 13:31
Medlem
Synd att de ska hålla på med konsoller hela jävla tiden.. känns som konsollernas tid dog på 90talet då datorerna tog över..

Är lite orolig över att Xbox360 har begränsat utvecklingen av GTA5, vad tror ni om det?
2012-10-31, 13:43
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gevalia-II
Synd att de ska hålla på med konsoller hela jävla tiden.. känns som konsollernas tid dog på 90talet då datorerna tog över..

Är lite orolig över att Xbox360 har begränsat utvecklingen av GTA5, vad tror ni om det?

Så är det ju garanterat, hade GTA varit PC exklusivt hade det varit grafiskt och mekaniskt bättre än vad det är och kommer bli. Vi blir ju tyvärr tillbakahållna av nästan 7 år gammal hårdvara, vilket är sjukt lång tid för sånt. Men jag tror ändå att detta kommer bli ett sånt spel där dom pressar allt till max i de olika konsollerna.
2012-10-31, 13:45
Medlem
edberg24s avatar
Såg nyss ett svar från Rockstars anställda på deras wall.

"Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended."

Detta sög ju lite hästpung faktiskt...
Senast redigerad av edberg24 2012-10-31 kl. 13:47.
2012-10-31, 14:28
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Såg nyss ett svar från Rockstars anställda på deras wall.

"Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended."

Detta sög ju lite hästpung faktiskt...

Jg är en jävel på att misstolka. Jag tolkar detta som att det kanske inte blir någon PC-version.
JAg blir därför kanske tvingad att köpa en PS3:a! In that case, inte okey Rockstar.
2012-10-31, 14:47
Medlem
symbicorts avatar
Jag tänker iaf inte köpa xbox eller annan konsol utan jag väntar tills det släpps till PC.
Har ändå ingen lust att sitta och spela gta hela sommaren.
Men lite ledsen blir man ju.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in