2012-10-30, 21:40
Medlem
shadow666s avatar
Någon info om att det kommer till PC samma år??? Om inte kommer jag skaffa det till 360... som dom vill att man ska
2012-10-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Håller med.. fattar inte vad han menar?

Vet inte exakt hur det är men de räknar väl in försäljningen i tex. jan å feb till Q4 året innan, eftersom det hör till julhandel osv. Finns nån som är bättre på det där än jag.

Det här va det bästa jag hittade för tillfället. Kanske ger en lite bättre bild iaf.

Note: A fiscal year does not mean January 1 through December 31. That is the calendar year.

Sony's and Nintendo's fiscal year begins April 1 and ends March 31 of the following year. (e.g. April 1, 2008 through March 31, 2009)
Microsoft's fiscal year begins July 1 and ends June 30 of the following year. (e.g. July 1, 2008 through June 30, 2009)

Så det beror ju på om de menar Q1 för oss (vilket de förhoppningsvis gör) eller Q1 för sin egen del (Rockstar å TakeTwo).
Senast redigerad av South 2012-10-30 kl. 21:49.
2012-10-30, 21:45
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Någon info om att det kommer till PC samma år??? Om inte kommer jag skaffa det till 360... som dom vill att man ska
Ingen info än.. R* sa att dom inte pratar mer om PC i dagsläget då dom främst satsar på konsol..
En kryssbox kostar ju bara en femhunka på blocket så hela världen är det väl ändå inte?
2012-10-30, 21:47
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av South
Vet inte exakt hur det är men de räknar väl in försäljningen i tex. jan å feb till Q4 året innan, eftersom det hör till julhandel osv. Finns nån som är bättre på det där än jag.
Jaha du tänker så, nej det vet jag faktist inte men jag skulle ändå tippa att deras kvartal inte skiljer sig från våra. Men det kommer ju våren 2013 det är ju redan bekräftat! Så varför det står "Q1" i rubriken det vet jag inte.
2012-10-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Jaha du tänker så, nej det vet jag faktist inte men jag skulle ändå tippa att deras kvartal inte skiljer sig från våra. Men det kommer ju våren 2013 det är ju redan bekräftat! Så varför det står "Q1" i rubriken det vet jag inte.

Har uppdaterat mitt förra inlägg^^

Såg nämligen att nån i den här eller GTA's officiella forum hade fått syn på att det skulle släppas i fiscal year Q1. Därav att jag blev osäker
2012-10-30, 21:55
Medlem
keluars avatar
Citat:

Det här va det bästa jag hittade för tillfället. Kanske ger en lite bättre bild iaf.

Note: A fiscal year does not mean January 1 through December 31. That is the calendar year.

Sony's and Nintendo's fiscal year begins April 1 and ends March 31 of the following year. (e.g. April 1, 2008 through March 31, 2009)
Microsoft's fiscal year begins July 1 and ends June 30 of the following year. (e.g. July 1, 2008 through June 30, 2009)

Så det beror ju på om de menar Q1 för oss (vilket de förhoppningsvis gör) eller Q1 för sin egen del (Rockstar å TakeTwo).

Skriver dem "Q1" menar de givetvis inte första kvartalet för deras räkenskapsår... Det kan vara den dummaste jävla gissningen jag läst på flashback i hela mitt liv.

Vad i helvete.
2012-10-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Skriver dem "Q1" menar de givetvis inte första kvartalet för deras räkenskapsår... Det kan vara den dummaste jävla gissningen jag läst på flashback i hela mitt liv.

Vad i helvete.

Läs mitt andra inlägg
Står det Q1 hos de själva så kan det mkt väl vara sitt eget räkneår. Går de däremot ut å säger att det släpps Q1 så är det kalenderåret som räknas. Nu står det dock Spring 2013. Samtidigt som nån hade sett fiscal year Q1 på nån sida så låter inte April, Maj nångång fel.
Senast redigerad av South 2012-10-30 kl. 21:59.
2012-10-30, 22:00
Medlem
keluars avatar
Citat:
Läs mitt andra inlägg

Aha jag hann nog trycka "citera" innan.
Jag var kanske lite onödigt hård där, sorry, nu förstår jag varför du skrev så.

Men jag kan inte tro annat än att de menar första kvartalet av kalenderåret i alla fall
2012-10-30, 22:07
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Killen från fyrhjulingen? http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/81
Tänkte också på detta. Detta spel är fan ta mig konstigt med alla dessa karaktärer, hoppas bara man inte spelar multipla karaktärer utan en person... Please goooood!
2012-10-30, 22:16
Medlem
"Quarter one" för oss är ju 1 januari - 31 mars. Samma för amerikanarna.

Fiscal year är ju något annat. Deras "fiscal year 1" är 1 oktober - 31 december. "Fiscal year" använder man för att kalkylera budget osv. Så nog menar dom första kvartalet av kalenderåret..
2012-10-30, 22:19
Medlem
Exonis avatar
Tänk om spelmotoron för flygplan och helikoptrar skulle vara som i BF3... Hade varit helt sinnes
2012-10-30, 22:48
Medlem
Dwades avatar
Skriver Rockstar att spelet släpps Q1 2013 menar dem såklart att spelet släpps första kvartalet på år 2013.

Varför diskuterar ni för? Hyfsad no-brainer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in