2012-10-20, 23:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Jag skulle faktiskt tycka det vore jävligt gött om man själv fick välja hur realistiskt man vill ha spelet, så att alla blir nöjda. Man får själv ställa in
-om bilen ska tankas eller inte
-auto aim på eller av
-realistisk eller arkadliknande skademodell på fordon
-hur mycket stryk de tål (sprucken kylare, punka, skev ram, hjul som lossnar, brinnande motor osv),
-hur mycket stryk man själv tål
-samt hur hårda poliserna är (reagerar/reagerar inte på olika grader av trafikförseelser etcetera),
-allt annat som alla verkar ha olika åsikter om. Det hade varit ultimat.

Alla inställningar borde ha tre lägen, casual, intermediate och realistic.
På så vis kan man antingen spela med svinmycket ammo, supertåliga fordon och samtidigt tåla en jävla massa stryk, precis så som vissa vill ha det. Eller så kan man spela det realistiskt, och allt däremellan. Tror knappast detta kommer att inträffa, men fler speltillverkare borde verkligen anamma en sån här idé, så det passar alla från snoriga codkids till realismnördar så som mig själv.

Det skulle vara riktigt schysst men precis som du så tror jag knappast att så detaljerade inställningar kommer att finnas i Gta V eller för den delen till många andra spel framöver.

Själv så håller jag mig på en relativt neutral nivå, jag vill att fordon och omgivningen ska bete sig realistiskt samtidigt som jag inte vill att det ska vara så realistiskt att man dör eller skadas allvarligt av ett skott i kroppen.

Man ska vara lika stryktålig som i Gta V och kunna bära minst fem vapen oberoende storlek men fysiken och fordonen ska vara realistiska.
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-20 kl. 23:46.
2012-10-22, 10:25
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Jag tror R* kommer minska på uppdragen som att gå till A och döda X.

Jag tror att de kommer komma mer "random" uppdrag som t.ex att få av en bil från en lastbil och den bilen säljer man sedan för att få pengar.

Ett uppdrag där man skall köra ett litet flygplan från en flygplats till en annan med antingen droger eller någon kriminell person utan att bli nerskjuten av polishelikopter.

Vad skulle ni tycka om en liten funktion att kunna ta inrikes flygplan från en plats till en annan samt buss och underjordiska tåg?

Jag skulle även vilja ha många easteregg gärna hemsökta hus!

Vore även roligt att kunna köra luftballong (har för mig det fanns en kod till det till GTA S:A som inte funkade(??)
2012-10-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll

Jag tror att de kommer komma mer "random" uppdrag som t.ex att få av en bil från en lastbil och den bilen säljer man sedan för att få pengar.

Ett uppdrag där man skall köra ett litet flygplan från en flygplats till en annan med antingen droger eller någon kriminell person utan att bli nerskjuten av polishelikopter.

Hoppas verkligen att det inte blir lika många "åka och döda-uppdrag", var ju istortsett bara såna uppdrag i IV. Skulle vara kul om man skulle kunna köpa och starta företag som i VC och SA, och göra mer random uppdrag för att dra in pengar, som du skrev.
2012-10-22, 14:53
Medlem
CommonKnowledges avatar
Skulle vilja se nagra av dessa vapen i spelet som funnits/varit planerade tidigare i serien men inte kommit med av olika anledningar: http://gta.wikia.com/Beta_Weapons
Exempel:
Elpistol/elbatong(poliser/vaktare)
Spikpistol(kan man mycket val fynda pa byggarbetsplatser)
Bilbomber
Slagga

Pa tal om byggarbetsplatser sa skulle man enkelt kunna hitta en massa verktyg och liknande som kan anvandas som vapen.. Skruvmejslar, skiftnycklar, hammare etc. Hoppas pa mer sadant dar man kan anvanda sig av saker i sin miljo.
2012-10-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Skulle vilja se nagra av dessa vapen i spelet som funnits/varit planerade tidigare i serien men inte kommit med av olika anledningar: http://gta.wikia.com/Beta_Weapons
Exempel:
Bilbomber
Slagga

Pa tal om byggarbetsplatser sa skulle man enkelt kunna hitta en massa verktyg och liknande som kan anvandas som vapen.. Skruvmejslar, skiftnycklar, hammare etc. Hoppas pa mer sadant dar man kan anvanda sig av saker i sin miljo.
Ja, dom vapnena hade varit helt undebara att ha med, tänk att skjuta en polis i skallen med en spikpistol!

Sen så hoppas jag verkligen att det kommer finnas cyklar, vespor, och andra liknande fordon att ta sig fram med.
2012-10-22, 16:04
Medlem
mytologis avatar
Vad tycker ni om att ha ''ryktesspridning'' som i RDR, tlx att folk känner igen dig och blir skraja när dom ser dig osv?
2012-10-22, 16:14
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Vad tycker ni om att ha ''ryktesspridning'' som i RDR, tlx att folk känner igen dig och blir skraja när dom ser dig osv?

Detta kommer bara kunna undvikas i sann san andreas anda, rakapparat + flintskalle = Afro.
2012-10-22, 16:22
Medlem
MystEquals avatar
Jag hoppas också på lite mer random och friare uppdrag. Frihet överhuvudtaget är vad som gör ett spel bra imo. Hoppas man kommer kunna gå in i många fler byggnader, samt köpa fler lägenheter, klubbar, restauranger och liknande, det var ju helt borta i IV vilket var synd.

Sen vore det coolt att kunna göra andra sorters brott, typ inbrott eller vanliga rån .
2012-10-22, 16:23
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll

Vad skulle ni tycka om en liten funktion att kunna ta inrikes flygplan från en plats till en annan samt buss och underjordiska tåg?

Jag skulle även vilja ha många easteregg gärna hemsökta hus!

Vore även roligt att kunna köra luftballong (har för mig det fanns en kod till det till GTA S:A som inte funkade(??)

Vad du menar med att ta inrikes flygplan från en plats förstår jag inte riktigt, förklara lite noggrannare?

Buss skulle såklart vara trevligt att åka med, även om bussar bara skulle stanna vid hållplatser utan att man kan åka med så skulle jag vara nöjd, mer vardaglig realism!

Underjordiskt tåg...tunnelbana?

Luftballong finns ju med i Just Cause 2 och ska man ta exemplet därifrån så var ju den ballongen rätt värdelös då den knappt gick att styra alls, kul grej förvisso men rätt värdelös så skulle det finnas med en sån i Gta V så skulle jag vilja se ett mer praktisk användningsområde för den.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Exempel:
Bilbomber
Slagga

Håller med om att det behövs mer handhållna vapen, släggor och yxor tex.
Idén om att kunna plocka upp saker på en byggsplats är inte heller någon dålig ide!

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Ja, dom vapnena hade varit helt undebara att ha med, tänk att skjuta en polis i skallen med en spikpistol!

Sen så hoppas jag verkligen att det kommer finnas cyklar, vespor, och andra liknande fordon att ta sig fram med.

Med tanke på att Rockstar har gått ut med en officiell bild på en cykel så är det ganska självklart att cyklar kommer att finnas med och jag kan inte tänka mig att det inte kommer att finnas åtminstone tre olika cyklar.
Motorcyklar och vespor har ju alltid funnits med så även där är det med högsta sannolikhet inget du behöver oroa dig för
2012-10-22, 16:32
Medlem
edberg24s avatar
Kan inte förstå att det inte har funnits någon typ "hardware store" med yxor, släggor, hammare you name it än. Visst hammarn fanns i VC, men va fan. Jag vill kunna hugga av kroppsdelar med en yxa och sen slå in skallen med en slägga.
2012-10-22, 16:59
Medlem
BleAivanos avatar
@Reggaeman

Det är ju så med luftballonger att de inte går att styra utan flyger/glider i den
riktning som vinden blåser åt. Däremot så fanns det ju ett luftskepp med i trailern
så det kanske finns med.
2012-10-22, 17:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
@Reggaeman

Det är ju så med luftballonger att de inte går att styra utan flyger/glider i den
riktning som vinden blåser åt. Däremot så fanns det ju ett luftskepp med i trailern
så det kanske finns med.

Precis, men det är ju också det som gör att luftballonger i spel blir ganska onödiga, det finns liksom inget spännande syfte med dem mer än att åka upp och ner eftersom vind oftast inte är något som det läggs så mycket krut på i spel.

Många hoppas ju precis som jag att luftskeppet ska vara körbart men jag tror inte att det är mer än en utsmyckning , precis som flygplanen i Gta IV som flyger uppe i luften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in