2012-10-22, 17:56
Medlem
CommonKnowledges avatar
nvm
2012-10-22, 18:37
Medlem
Fick höra av en vän idag, som bott i USA ett halvår, att han hade fått höra att spelet kommer släppas nu i november eller tidigt nästa år. Han har alltså gått runt i olika butiker och frågat. Att det släpps nu i november är väl knappast sannolikt va? Med tanke på att dom bara visat oss en trailer hittills..

Edit: Sen är ju frågan hur dom kan veta detta, dom som jobbar där han har varit och frågat? Har dom någon direktkontakt med Rockstar eller vadå?
Senast redigerad av NkR21 2012-10-22 kl. 18:41.
2012-10-22, 19:20
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Fick höra av en vän idag, som bott i USA ett halvår, att han hade fått höra att spelet kommer släppas nu i november eller tidigt nästa år. Han har alltså gått runt i olika butiker och frågat. Att det släpps nu i november är väl knappast sannolikt va? Med tanke på att dom bara visat oss en trailer hittills..

Edit: Sen är ju frågan hur dom kan veta detta, dom som jobbar där han har varit och frågat? Har dom någon direktkontakt med Rockstar eller vadå?

Om det inte finns på internet så tror jag inte på det. Butikspersonal kan endast gissa som alla andra.
2012-10-22, 19:21
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21

Jovisst och jag heter Adolf Hitler, säg åt honom att fråga butikerna exakt vart de har fått den informationen ifrån så kan vi snacka sen

Även om butikerna är återförsäljare av Rockstars spel så kommer dom att få veta exakt samtidigt som oss konsumenter när ett releasedatum är satt
2012-10-22, 20:14
Medlem
Speytos avatar
Fan va lång tid det ska ta att få någon jävla information om spelet!! Kan det inte släppas snart har väntat i 1 år?!
2012-10-22, 22:19
Medlem
Exitludes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Kan inte förstå att det inte har funnits någon typ "hardware store" med yxor, släggor, hammare you name it än. Visst hammarn fanns i VC, men va fan. Jag vill kunna hugga av kroppsdelar med en yxa och sen slå in skallen med en slägga.

Det fanns ju i GTA SA, du kunde köpa baseballträ, hammare, skruvmejsel, motorsåg(?) mm Detta var i en liten Hillbilly stad (relativt nära marijuana-farmen)
2012-10-23, 07:50
Medlem
Reggaemans avatar
Någon mer än jag som kommer att "hänga på låset" på Rockstars hemsida natten till den 2:a November?
2012-10-23, 08:01
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Någon nämnde att det vore realistiskt om man skulle behöva tanka bilen. Visst, men vad gör folk istället för att åka till närmsta mack? Jo hoppar ut ur bilen, ställer sig mitt i vägen och väntar på nästa bil och lägger en kula i framrutan haha
2012-10-23, 08:42
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitlude
Det fanns ju i GTA SA, du kunde köpa baseballträ, hammare, skruvmejsel, motorsåg(?) mm Detta var i en liten Hillbilly stad (relativt nära marijuana-farmen)

Det gör det väl inte? Vet att det fanns verktygsaffärer i Vice City, men är 99,9 % säker på att det inte gör det i San Andreas. I alla fall ingen man kunde handla i. Hoppas dock på att det kommer finnas i V!
2012-10-23, 08:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Någon nämnde att det vore realistiskt om man skulle behöva tanka bilen. Visst, men vad gör folk istället för att åka till närmsta mack? Jo hoppar ut ur bilen, ställer sig mitt i vägen och väntar på nästa bil och lägger en kula i framrutan haha

Jo självklart är det lika lätt att göra så och förmodligen kommer de flesta att göra det men jag skulle gärna vilja se att man kan göra det bara för att, ifall man skulle vilja helt enkelt.
Jag gillar realism och i Mafia 2 så tankade jag bilen rätt många gånger bara för att jag kunde

Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Det gör det väl inte? Vet att det fanns verktygsaffärer i Vice City, men är 99,9 % säker på att det inte gör det i San Andreas. I alla fall ingen man kunde handla i. Hoppas dock på att det kommer finnas i V!

Håller med, i Vice city fanns det verktygsaffärer
http://gta.wikia.com/Bunch_of_Tools

I San Andreas fanns det inte, det är även jag 99,9% säker på.

Hoppas att det finns vapenaffärer och många andra affärer i Gta V
2012-10-23, 10:19
Medlem
sneakydudes avatar
Hittade en schysst tråd på gtaforums där det andra inlägget i tråden handlar om bl.a pengar och hur de kan användas. Ett låååååångt inlägg, men orkar man läsa det så är det grymt bra idéer som kommer upp, faktiskt bland de bättre jag läst. Dessutom är de inte "over the top" och osannolika att de skulle kunna vara med. Gillar förslaget på hur fördelarna med bilköp ser ut.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=528187
2012-10-23, 10:46
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hittade en schysst tråd på gtaforums där det andra inlägget i tråden handlar om bl.a pengar och hur de kan användas. Ett låååååångt inlägg, men orkar man läsa det så är det grymt bra idéer som kommer upp, faktiskt bland de bättre jag läst. Dessutom är de inte "over the top" och osannolika att de skulle kunna vara med. Gillar förslaget på hur fördelarna med bilköp ser ut.

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=528187

Mycket intressant. Som många andra har sagt så var pengarna helt onödiga i Gta IV.
Förstår inte hur de kunde gå från att ha kunnat köpa affärsverksamheter i Vice City och hus med mera i San Andreas till att inte kunna köpa någonting.

Man behövde aldrig handla vapen eller ammunition i princip. Man samlade hur mycket som helst under uppdragen. Och vad var bankomaten till för nytta? Räckte med att man tryckte på paus för att se sitt saldo. Det som var roligt i Vice city var att samla ihop pengar till tryckeriet där man förfalskade sedlar till exempel.
Sen kunde man köra och samla in pengar efterhand. Nattklubben var även kul att äga.

Hoppas verkligen de inför detta system igen.
Den man spelar som ska inte heller vara någon jäkla gnällspik som Nico var heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in