2012-10-19, 23:25
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkerwins
Snart är det 1 år sedan den första GTA V trailern visades.

Bara jag som har en känsla att det kommer en ny trailer den 2 november 2012 , och sedan där efter en bomb med information om spelet samt ett realse datum vid trailerns slut?

Jag skulle kunna tänka mig att de tajmar ny trailer med släppet av decembernumret av Gameinformer. Informationsbomb deluxe! Så slutet av november/början december.
2012-10-19, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Jag skulle kunna tänka mig att de tajmar ny trailer med släppet av decembernumret av Gameinformer. Informationsbomb deluxe! Så slutet av november/början december.
Ge inte felaktig information. December numret är i början utav november, alltså 2:a eller 9nde.
2012-10-20, 00:24
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkerwins
Snart är det 1 år sedan den första GTA V trailern visades.

Bara jag som har en känsla att det kommer en ny trailer den 2 november 2012 , och sedan där efter en bomb med information om spelet samt ett realse datum vid trailerns slut?
Jag hoppas verkligen det! Jag tror också vi får veta release datum snart!
2012-10-20, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det där med att sex stjärnor är för lätt att undkomma (Gta IV) tror jag har med att dom valde att ta bort militären från spelet, det är bra mycket svårare att krångla sig bort från pansarvagnar än fyra polisbilar

Jo men jag skulle vilja att polisen faktiskt hinner med... man kan köra iväg med en lastbil från polisen

Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det är också nåt jag tänkt på. Tycker snuten borde kunna bötfälla en istället. Säg att man begår ett trafikbrott. Då borde de stanna en och skriva ut en bot. Antingen tar man emot den eller drar därifrån, och först då börjar de jaga en med blåljus och grejer. Skulle faktiskt gärna se att snuten var lite hårdare mot synliga vapen på öppen gata också. Känns ju lite märkligt att stå framför en snut med ett raketgevär i handen och han bryr sig inte.

Skulle vara nice med böter. Att ha något "ghetto-område" där polisen inte patrullerar och där massa illegala saker händer vore coolt annars håller jag med dig om vapnen
2012-10-20, 13:36
Medlem
Kickexs avatar
Jag tycker att många önskemål som tagits upp för realismen i det kommande spelet låter bra men nu börjar det överdrivas en aning. Att man ska behöva överleva på 20 kulor och endast en 9mm genom halva spelet och att ens bensin ska kunna ta slut är inget jag hoppas på.
2012-10-20, 13:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag tycker att många önskemål som tagits upp för realismen i det kommande spelet låter bra men nu börjar det överdrivas en aning. Att man ska behöva överleva på 20 kulor och endast en 9mm genom halva spelet och att ens bensin ska kunna ta slut är inget jag hoppas på.

Fast det där med bensinen behöver ju inte vara så hemskt som många vill få det att låta, den funktionen finns ju med i Mafia 2 och jag har aldrig vart med om bensinstopp.

Dels för att det tar jävligt långt tid innan bensinen tar slut och dels för att man ofta byter bil så även där hinner ju inte bensinen ta slut.

Så fort någon nämner att "bilarna borde kunna tankas och bensinen borde kunna ta slut" så verkar det som att folk tror att bensinen i bilarna kommer att ta slut var femte meter man kör sin bil

Det är inte så farligt som det låter och det vore ju bara ett roligt och realistiskt inlägg i spelet(iallafall om man tar Mafia 2 som exempel)!
2012-10-20, 14:15
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Fast det där med bensinen behöver ju inte vara så hemskt som många vill få det att låta, den funktionen finns ju med i Mafia 2 och jag har aldrig vart med om bensinstopp.

Dels för att det tar jävligt långt tid innan bensinen tar slut och dels för att man ofta byter bil så även där hinner ju inte bensinen ta slut.

Så fort någon nämner att "bilarna borde kunna tankas och bensinen borde kunna ta slut" så verkar det som att folk tror att bensinen i bilarna kommer att ta slut var femte meter man kör sin bil

Det är inte så farligt som det låter och det vore ju bara ett roligt och realistiskt inlägg i spelet(iallafall om man tar Mafia 2 som exempel)!
Mafia 2 är ett bra exempel. För där har jag för mig att man fick tanka en gång som ett inledande uppdrag.
Dock så tankade jag aldrig min bil därefter.
Realistiskt? Kanske på en onödig skala.
Om man ska skapa detaljer så bör det vara saker som man faktiskt spendera tid på och verkligen uppskattar.
2012-10-20, 17:45
Medlem
Skulle gärna sett att det var lättare att köra motorcykel, tycker det är svårt att få ett bra flow.
Alldeles för vingligt. Kanske är det bara jag som känt av det?
2012-10-20, 17:49
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flip86
Skulle gärna sett att det var lättare att köra motorcykel, tycker det är svårt att få ett bra flow.
jag tyckte inte heller om motorcyklarna i fyran, men sanchez är nog det finaste jag nånsin kört. Så jävla skönt att dra på hjulet jagad av 20 snutbilar
2012-10-20, 17:52
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flip86

Motorcykelkörningen var helt ok i IV tyckte jag, men den var mycket skönare i Vice City och San Andreas.
2012-10-20, 20:21
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Jag skulle gärna vilja se att de sportiga bilarna fick ett lite bättre ax så man kan sladda på asfalt osv för i fyran var det inte så väldigt bra gällande sladd i kurvor.

Då menar jag förstås inte att det skall vara lätt att få en fin sladd vilket inte är lätt irl men att R* gör att hjulen kanske spinner lite bättre.

Sen så vill jag gärna se vattenfall och något uppdrag där man kör vattenflygplan utför ett vattenfall!

MvH
2012-10-20, 21:03
Medlem
sneakydudes avatar
Jag skulle faktiskt tycka det vore jävligt gött om man själv fick välja hur realistiskt man vill ha spelet, så att alla blir nöjda. Man får själv ställa in
-om bilen ska tankas eller inte
-auto aim på eller av
-realistisk eller arkadliknande skademodell på fordon
-hur mycket stryk de tål (sprucken kylare, punka, skev ram, hjul som lossnar, brinnande motor osv),
-hur mycket stryk man själv tål
-samt hur hårda poliserna är (reagerar/reagerar inte på olika grader av trafikförseelser etcetera),
-allt annat som alla verkar ha olika åsikter om. Det hade varit ultimat.

Alla inställningar borde ha tre lägen, casual, intermediate och realistic.
På så vis kan man antingen spela med svinmycket ammo, supertåliga fordon och samtidigt tåla en jävla massa stryk, precis så som vissa vill ha det. Eller så kan man spela det realistiskt, och allt däremellan. Tror knappast detta kommer att inträffa, men fler speltillverkare borde verkligen anamma en sån här idé, så det passar alla från snoriga codkids till realismnördar så som mig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in