2013-05-05, 03:16
Medlem
schmuckens avatar
Ok. Det här har nog diskuterats redan ett otal gånger. Men i Franklins trailer när han går ut ur huset och säger "whatever" det måste väl vara gameplay, även biljakten från "carhood-vinkeln" ser ut att vara gameplay?

Hoppas vi får ta del av denna mystiska demo inom en snar framtid. Helst med commentary från en anställd hos rockstar.
2013-05-05, 03:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Hoppas vi får ta del av denna mystiska demo inom en snar framtid. Helst med commentary från en anställd hos rockstar.

Tänkte på det förut, fick "pressen" se på när Rockstaranställda spelade live eller fick de se ett förinspelat klipp med riktigt gameplay?

Egentligen så förstår jag inte riktigt varför Rockstar inte släpper en nedkortad version av dessa demos de visar speltidningar/hemsidor för allmänheten, visar de verkligen så mycket spännande "hemliga" saker som de inte vill att vi konsumenter ska få se innan release?

Jag menar, låter de pressen se gameplay och rätten att skriva ner och publicera precis allt de precis har sett så borde det ju inte finnas några större hemligheter, jag kräver inte att vi ska få se 17min okommenterat gameplay som Dice gjorde med Battlefield 4 men 2-3 minuter hade ju inte skadat, bara nån minut när man får se Michael sno en bil och köra ett kvarter eller nåt

Och allt snack om att "Rockstar visar aldrig riktigt gameplay(dvs sett direkt från spelarens vy) innan release" kan vi lämna utanför.
2013-05-05, 04:20
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Som jag har förstått det är det bara till heists man hyr in fler medhjälpare utöver Trevor, Michael och negern.
Man maste inte gora det da heller. Det ar endast ett val man har.
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Och allt snack om att "Rockstar visar aldrig riktigt gameplay(dvs sett direkt från spelarens vy) innan release" kan vi lämna utanför.
Varfor ska vi lamna det utanfor nar det ar precis vad det handlar om? Du vet inte sa mycket om PR och marknadsforing, va? Det slar dig aldrig att detta ar ett satt for RG att skapa hype kring spelet?

Du skriver alltid sa mycket texter men ofta med 0 innehall. Tank efter en extra gang, nasta gang.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-05-05 kl. 04:22.
2013-05-05, 10:48
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Är väldigt tveksam till att dom tar bort funktioner ur spelet som dom har visat öppet. Helt hundra på att alla funktioner dom visade nu senast kommer vara med.

Det har som sagt hänt förut, som tex med SA, att man skulle kunna gräva med spade och att kunna tvätta bilarna, vilket dom tog bort senare. tex tex.

Du kan lika gärna ha rätt som fel, och vise versa.
Får hoppas att du har rätt, vilket jag vill att du ska ha nu.

Citat:
Hittills har det väl även synts till minst fyra olika sorters cyklar?

Du kan ha helt rätt där Reggaeman och ett bra öga!

2 olika sorter MTB, ena en downhillversion
1 Tour da france hoj
1 Bmx

Nu fattas bara en sån där redneck hoj med limpsadel.
Senast redigerad av Kaejko 2013-05-05 kl. 10:52.
2013-05-05, 11:04
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Man maste inte gora det da heller. Det ar endast ett val man har.

Varfor ska vi lamna det utanfor nar det ar precis vad det handlar om? Du vet inte sa mycket om PR och marknadsforing, va? Det slar dig aldrig att detta ar ett satt for RG att skapa hype kring spelet?

Du skriver alltid sa mycket texter men ofta med 0 innehall. Tank efter en extra gang, nasta gang.

Jag är inte dum, självklart förstår jag att det är ett sätt att skapa hype, och det är ju rätt så uppenbart att det funkar.

Det är just av den anledningen som jag skriver att de inte behöver släppa 17 minuter utan bara 2-3 min eller nåt i den längden, jag tror knappast att någon minut gameplay skulle minska hypen kring detta spel, snarare höja den avsevärt

Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Det har som sagt hänt förut, som tex med SA, att man skulle kunna gräva med spade och att kunna tvätta bilarna, vilket dom tog bort senare. tex tex.

Rätta mig om jag har fel men kunde man inte gräva med spade även om det bara var under ett enda uppdrag?

Minns du på vilket sätt Rockstar presenterade dessa funktioner som inte kom med i slutprodukten?
Film, bilder?

Hade vart intressant att se nu i efterhand
2013-05-05, 13:12
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Tycker det är lite oroväckande att det ska vara en massa specialskills typ bullet-time som jag inte tycker hör hemma i GTA.
2013-05-05, 13:34
Medlem
Deferos avatar
Vad har dom sagt om multiplayer? Har hört att man ska kunna byta, på samma sätt som man byter mellan karaktärerna, till en egen karaktär som typ ska vara online eller något.

Någon som hört samma sak?
2013-05-05, 13:39
Medlem
Kickexs avatar
Jag undrar om man i något spel i serien inte kommer få plats med ett shotgun i jackfickan. Det kanske blir denna det ändras på men det mönstret har pågått ett bra tag och jag undrar om dom kommer lyckas bryta det på ett bra sätt.
Med det sagt så gillar jag att ha ett fet vapen nära till hands men när spelen blir mer och mer "realistiska" så kanske inte det automatiska geväret får plats i fickan längre
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Vad är det absolut första ni gör när ni laddat konsolen med GTA V?
Intalar mig själv att bara glida runt och absorbera omgivningen och njuta att man liksom äntligen spelar det men som med IV så lär jag gå headon på uppdragen och sedan upptäcka att omgivningen inte är lika rolig när jag har klarat ut spelet
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Jag som stort Breaking Bad fan hoppas att vi får några referenser till serien från Trevor, med tanke på att han håller på med just "meth".
Hade varit underbart. Tror inte det kommer hända dock men det hade varit för grymt om Trevor hade ropat I'm the one who knocks! när dom spränger upp dörrarna på transport bilen
Citat:
I hans trailer får man ju se ett methlab samtidigt som dom säger att han är "a major drugdealer" så det är ju inte omöjligt, hoppas att man kommer att kunna ha drogförsäljning eller något i den stilen som sidouppdrag med Trevor och när folk inte betalar skulder så bankar man skiten ur dem
För att samla på sig lite cash vid sidan som så lär detta bli den grundläggande tillgången för Trevor.
Men jag ser det mer som hur försäljningen med Little Jacob från IV var. Ibland går det lungt, drogerna dit och pengarna hit men att konsumenterna ibland blir giriga och wants it all. Det blir lite pangpang, rätt så förutsägbart, man dödar dom och pengarna går ned i fickan.
Elegant.
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Jag är rädd att hela GTA känslan, som bygger på att springa runt fritt och hitta på vad fan som helst, ska försvinna. Vi säger att Michaels dagliga rutin är att hämta sin tonårsdotter från skolan och att spela golf. Vad händer om man bryter den? Vad händer ifall jag helt plötsligt tar Michael mitt i hans dagliga rutin och gör något helt annat? Börjar skjuta folk på gatan samtidigt som dottern sitter i bilen? Och hur kommer en eventuell efterlysning för seriemord påverka Michaels annars vanliga liv? Ska polisen åka hem till honom och ta hans hus? Vad händer med storyn då? Kommer karaktärerna sova? Och hur kommer exempelvis Michaels fru och familj reagera på att Michael helt plötsligt går upp mitt i natten och börjar skjuta grannar?
Att han förlorar huset och hamnar i fängelset etc är ju överdrivet. Eftersom detta kommer bli årets spel så verkar som alla tror att detta spelet kommer vara verkligheten själv.
Typ att man som Michael ska deklarera, skita, tappa hemma nyckeln, ta på sig skärpet, bädda sängen, byta batterier i tv dosan och kallprata om barnen med personen bakom kassan. Alltså glöm det
Men ang. din fråga så lär det i ditt scenario bli samma reaktion som i IV om man gick bananas med ett maskingevär på en dejt.
Dock så tror jag inte att man skall hämta sin dotter från skolan varje dag. Tror inte heller att ens familj kommer befinna sig så öppet i samhället utan dom håller sig främst hemma för att interagerade med, när man har tid.
Förutom sonen.
Senast redigerad av Kickex 2013-05-05 kl. 14:18.
2013-05-05, 13:55
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Jag hoppas verkligen att V kommer att vara iaf lite alldagligt, inte typ tryck på ''A'' för att ta på sig byxor och ''Y'' att knäppa skjortan osv, men typ lite familje liv iaf.
2013-05-05, 14:04
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag undrar om man i något spel i serien inte kommer få plats med ett shotgun i jackfickan. Det kanske blir denna det ändras på men det mönstret har pågått ett bra tag och jag undrar om dom kommer lyckas bryta det på ett bra sätt.
Med det sagt så gillar jag att ha ett fet vapen nära till hands men när spelen blir mer och mer "realistiska" så kanske inte det automatiska geväret får plats i fickan längre

Det här har jag efterlyst i tidigare inlägg. Jag tycker de ska ta efter RDR och Max Payne 3. En pistol, eller typ en mini-uzi kan man ju ha innanför kavajen, byxlinningen eller i ett axelhölster. Samma med knivar och kanske granater. Men större vapen, typ baseballträn, batonger, svärd, gevär osv skulle jag gilla om man hängde på ryggen eller liknande. Är väl ingen jättegrej egentligen, men jag tror det skulle bidra till en mer realistisk upplevelse. Är ju lite märkligt att man helt obekymrat kan få plats med raketgevär, automatkarbin, baseballträ, pistoler och granater bakfickan i de andra spelen hehe.
2013-05-05, 14:10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEvilUnicorn
Jag hoppas verkligen att V kommer att vara iaf lite alldagligt, inte typ tryck på ''A'' för att ta på sig byxor och ''Y'' att knäppa skjortan osv, men typ lite familje liv iaf.
Mjeh. Spela The Sims.
Men att bygga upp karaktärens story med kraftigare bakgrund tack vare förhållandet till familjen är jag helt okej med.
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det här har jag efterlyst i tidigare inlägg. Jag tycker de ska ta efter RDR och Max Payne 3. En pistol, eller typ en mini-uzi kan man ju ha innanför kavajen, byxlinningen eller i ett axelhölster. Samma med knivar och kanske granater. Men större vapen, typ baseballträn, batonger, svärd, gevär osv skulle jag gilla om man hängde på ryggen eller liknande. Är väl ingen jättegrej egentligen, men jag tror det skulle bidra till en mer realistisk upplevelse. Är ju lite märkligt att man helt obekymrat kan få plats med raketgevär, automatkarbin, baseballträ, pistoler och granater bakfickan i de andra spelen hehe.
Ja som RDR hade funkat. Men man lär känna sig galet begränsad till en början... Det är GTA trots allt
Av det minigun vi såg så undrar jag om det är ett vapen men endast kan hitta, ta upp och släppa eller om även den kategoriseras som ett jack-fick-vapen
2013-05-05, 16:03
Medlem
Jag är väldigt spänd på radiokanalerna i GTA V, älskade att åka runt på landsbygden runt Mount Chiliad och pumpa K-Rose i GTA SA.

Var riktigt besviken på radiokanalerna i GTA IV, men men det är ju jag det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in