Jag undrar om man i något spel i serien inte kommer få plats med ett shotgun i jackfickan. Det kanske blir denna det ändras på men det mönstret har pågått ett bra tag och jag undrar om dom kommer lyckas bryta det på ett bra sätt.
Med det sagt så gillar jag att ha ett fet vapen nära till hands men när spelen blir mer och mer "realistiska" så kanske inte det automatiska geväret får plats i fickan längre
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Vad är det absolut första ni gör när ni laddat konsolen med GTA V?
Intalar mig själv att bara glida runt och absorbera omgivningen och njuta att man liksom äntligen spelar det men som med IV så lär jag gå headon på uppdragen och sedan upptäcka att omgivningen inte är lika rolig när jag har klarat ut spelet
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Jag som stort Breaking Bad fan hoppas att vi får några referenser till serien från Trevor, med tanke på att han håller på med just "meth".
Hade varit underbart. Tror inte det kommer hända dock men det hade varit för grymt om Trevor hade ropat
I'm the one who knocks! när dom spränger upp dörrarna på transport bilen
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
I hans trailer får man ju se ett methlab samtidigt som dom säger att han är "a major drugdealer" så det är ju inte omöjligt, hoppas att man kommer att kunna ha drogförsäljning eller något i den stilen som sidouppdrag med Trevor och när folk inte betalar skulder så bankar man skiten ur dem

För att samla på sig lite cash vid sidan som så lär detta bli den grundläggande tillgången för Trevor.
Men jag ser det mer som hur försäljningen med Little Jacob från IV var. Ibland går det lungt, drogerna dit och pengarna hit men att konsumenterna ibland blir giriga och wants it all. Det blir lite pangpang, rätt så förutsägbart, man dödar dom och pengarna går ned i fickan.
Elegant.
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Jag är rädd att hela GTA känslan, som bygger på att springa runt fritt och hitta på vad fan som helst, ska försvinna. Vi säger att Michaels dagliga rutin är att hämta sin tonårsdotter från skolan och att spela golf. Vad händer om man bryter den? Vad händer ifall jag helt plötsligt tar Michael mitt i hans dagliga rutin och gör något helt annat? Börjar skjuta folk på gatan samtidigt som dottern sitter i bilen? Och hur kommer en eventuell efterlysning för seriemord påverka Michaels annars vanliga liv? Ska polisen åka hem till honom och ta hans hus? Vad händer med storyn då? Kommer karaktärerna sova? Och hur kommer exempelvis Michaels fru och familj reagera på att Michael helt plötsligt går upp mitt i natten och börjar skjuta grannar?
Att han förlorar huset och hamnar i fängelset etc är ju överdrivet. Eftersom detta kommer bli årets spel så verkar som alla tror att detta spelet kommer vara verkligheten själv.
Typ att man som Michael ska deklarera, skita, tappa hemma nyckeln, ta på sig skärpet, bädda sängen, byta batterier i tv dosan och kallprata om barnen med personen bakom kassan. Alltså glöm det
Men ang. din fråga så lär det i ditt scenario bli samma reaktion som i IV om man gick bananas med ett maskingevär på en dejt.
Dock så tror jag inte att man skall hämta sin dotter från skolan varje dag. Tror inte heller att ens familj kommer befinna sig så öppet i samhället utan dom håller sig främst hemma för att interagerade med, när man har tid.
Förutom sonen.