2012-03-11, 15:55
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Fast det flesta gårdar, typ Mcfarlanes Ranch har ju en "tam" hund som springer omkring, så egentligen ser jag inte varför. Det blir ju mer verkligt med djur, barn kommer vi däremot aldrig få se tror jag. Finns väl även katter i RDR.

Katter tror jag inte finns men hundar finns.

Dock tror jag att det till störst del handlar om att Gta i överlag klassas som en sjukt mycket grovare spel än RDR vilket jag kan förstår eftersom de utspelar sig i helt olika tidsåldrar.

Det är stor skillnad på RDR som var en tidsepok då det handlade till mycket större del om överlevnad och jag kan bara säga av egen åsikt att det känns som att det var mycket mer accepterat att döda djur då oavsett vilket djur det var och därför tror jag att RDR kommer undan med det.

Gta utspelar sig nästan alltid i nutid och i storstäder med stadsmiljö samt andra åsikter om dödandet av djur, därför tror jag aldrig att det har funnits andra djur än duvor med i Gta spelen

Jag kan ju tillägga att även om det kommer finnas hundar med i uppdragen så tvekar jag på att man kommer att kunna skada dom överhuvudtaget med tanke på att Gta-serien redan har fått så mycket skit i tidigare spel.
2012-03-11, 15:58
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Katter tror jag inte finns men hundar finns.

Dock tror jag att det till störst del handlar om att Gta i överlag klassas som en sjukt mycket grovare spel än RDR vilket jag kan förstår eftersom de utspelar sig i helt olika tidsåldrar.

Det är stor skillnad på RDR som var en tidsepok då det handlade till mycket större del om överlevnad och jag kan bara säga av egen åsikt att det känns som att det var mycket mer accepterat att döda djur då oavsett vilket djur det var och därför tror jag att RDR kommer undan med det.

Gta utspelar sig nästan alltid i nutid och i storstäder med stadsmiljö samt andra åsikter om dödandet av djur, därför tror jag aldrig att det har funnits andra djur än duvor med i Gta spelen

Jag kan ju tillägga att även om det kommer finnas hundar med i uppdragen så tvekar jag på att man kommer att kunna skada dom överhuvudtaget med tanke på att Gta-serien redan har fått så mycket skit i tidigare spel.

Du har en poäng i det, ska jag vara ärlig tror jag inte på något djur. Inget "fysiskt" utan mer i en filmsekvens i spelet, typ som bebisen i San Andreas(?). Men det hade varit roligt mer boskapsdjur och husdjur. Riktigt roligt.
2012-03-11, 16:05
Medlem
Allaks avatar
Det är samma regler som för filmer typ. Skulle en film där en snubbe snor en bil för att sedan åka ut på en åker och plöja ner 20kossor få göras i Hollywood? Förmodligen inte, men att döda en björn i skogen på 1800talet eller skjuta ner en häst på fyllan utanför salongen är lite mer kosher liksom.
2012-03-11, 16:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Du har en poäng i det, ska jag vara ärlig tror jag inte på något djur. Inget "fysiskt" utan mer i en filmsekvens i spelet, typ som bebisen i San Andreas(?). Men det hade varit roligt mer boskapsdjur och husdjur. Riktigt roligt.

Bebis i San andreas, källa på det?
2012-03-11, 16:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Det är samma regler som för filmer typ. Skulle en film där en snubbe snor en bil för att sedan åka ut på en åker och plöja ner 20kossor få göras i Hollywood? Förmodligen inte, men att döda en björn i skogen på 1800talet eller skjuta ner en häst på fyllan utanför salongen är lite mer kosher liksom.

Men det är ju typ såna slags filmer som görs i Bollywood

Eller med undantaget om att det skulle göras i ett komiskt sammanhang, typ Harold & Kumar anda.
2012-03-11, 16:21
Medlem
timewasters avatar
Hoppas inte det blir lika mycket poliser som i förra.
Då var typ var 8onde bil en polis bil.
2012-03-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag tror fortfarande att det är i Maj (eller vilket datum det än nu var på trottoar kanten i trailern).
Det kanske inte händer, men man kan ju alltid hoppas

Väldigt tveksamt att det kommer ut i maj. Jag var inne på det spåret tidigare, men eftersom MP3 blev uppskjutet till maj(om jag minns rätt) och det i princip inte har kommit någon info sedan trailern(om jag inte har missat något, jag har inte haft så stor koll den senaste månaden eller så. Man har ju tappat intresset lite, men det kommer när det kommer mer info.) så skulle det vara väldigt konstigt om spelet lyckades komma ut om ungefär två och en halv månad.

Nu är jag mer inne på slutet av oktober då deras spel brukar komma ut. IV skulle ju också ha kommit ut då, men det blev ju försenat med 6 månader p.g.a strul med spelmotorn eller grafikmotorn.
2012-03-11, 18:15
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Bebis i San andreas, källa på det?

Det var därför jag satte ? mitt efter Jag har för mig att det är en bebis med lite snabbt i en sekvens, max 3-4 sekunder.
2012-03-11, 19:57
Medlem
smides avatar
Citat:
Det var därför jag satte ? mitt efter Jag har för mig att det är en bebis med lite snabbt i en sekvens, max 3-4 sekunder.

Såvitt jag kan minnas var det aldrig med någon bebis i San Andreas, däremot i Vice City Stories.
2012-03-11, 20:03
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Såvitt jag kan minnas var det aldrig med någon bebis i San Andreas, däremot i Vice City Stories.
Kan det vara där jag har fått det ifrån? Rätta mig gärna, jag kommer inte ihåg om det var i SA eller något annat spel.
2012-03-11, 20:23
Medlem
smides avatar
Citat:
Kan det vara där jag har fått det ifrån? Rätta mig gärna, jag kommer inte ihåg om det var i SA eller något annat spel.

Japp, är nog bebisen i VCS du tänker på.
2012-03-11, 22:00
Medlem
Mr-Zods avatar
Sen hoppas jag att de satsar på ett stort klädutbud också. Massvis med olika klädbutiker, med stora sortiment, i IV var det inte särskillt mycket, och knappt några hattar eller glasögon heller ju. Jag tycker till exempelt att om man är på landsbyggden så borde det finnas klädaffärer som säljer landsbyggdskläder där osv. Detta borde även vara knutet till vigelante uppdragen. (Dvs om man sido jobbar som brandman, polis samt ambulans etc.) Om man t. ex klarar alla polis uppdrag så borde man få en polis eller kanske till och med fbi/inspector suit i belöning.

De borde även satsa mkt på frisörer och tatueringsställen också. I trailern synns ju ett gym också, det vore faktiskt sjukt kul om man kunde träna upp sin gubbe, samt göra att han fick bra stamina. Spekulationerna kanske drar iväg men shit vad man längtar mer efter spelet när man får spekulera frittt om det. Förutom det jag skrivit om hoppas jag på massor av andra överaskningar. Jag tror inte att R* gör oss besvikna med tanke på deras korta beskrivning av spelet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in