Var lite trött igår kanske öste ur mig saker som jag egentligen inte menade. Förlåt alla gta fans för det. Spelade lite på gta iv idag och insåg hur roliga gta spelen är.
Hoppas att de satsar mycket på:
1. Fordon, att man kan köpa fordon från en eller flera olika fordons affärer (t.ex en som säljer motorcyklar, en som säljer sportbilar kanske flygplan och helikoptrar också osv) samt att man kan betala extra för att välja färg på t.ex bilen eller motorcykeln samt olika modifikationer direkt när man köper fordonet. Naturligt vis ska det finnas transfender liknande butiker också förutom pay n spray så att man kan ändra om fordonet når man vill. Detta borde gälla flygfordon också, att när du köper en helikopter eller ett flygplan kan du välja färg, olika typer av vingar och rotorblad osv. Dem som inte tycker om att modifiera sitt fordon behöver ju inte göra det heller det ska vara valfritt. Det borde vara ett stort utbud av alla sorters fordon i spelet jag skulle vilja se minst 5 olika flygplan och helikoptrar om det återinförs i spelet igen helst 10 av vardera. Spännande med zepelinaren också
2. Stora landsbyggdsområden, i trailern ser det ut som om det har lagt ner mycket tid på landsbyggden också. När trailern släpptes avslöjade R* att det blir tidernas största gta spel med jätte karta och allt, tror nog att landbyggden blir stor också med varierande miljöer.
3. Djur, en hund syns i trailern och rykten säger att polisen kommer att använda sig av hundar vore awesome. Hoppas det inför vilda djur som man kan se på landsbyggden, tänk bara att bli attackerad av en stor björn.
4. Vapen, ett stort utbud av vapen minst 3 olika inom samma kategori tycker jag vore bra. Ett stort plus vore om man kunde nvända vardagliga föremål som biljard pinnar och golfklubbor som vapen. Många av skjutvapnen borde gå att göra silenced. Redan när man köper dem så borde man kunna modifiera dem, ju längre man kommer i spelet ju mer kan man modifiera dem. Det borde gå att göra en del hemmagjorda t.ex ta en flaska fylla med bensin och i med en trasa och tada molotov cocktails.
Det vore ett plus i kanten om man kunde ta en människa och använda som human shield också.