Jag tror att det kommer att bli ett spel som kommer att glädja de flesta gta spelare. Med tanke på det R* skrev om att det skulle vara deras mest ambitiösa, välgjorda och största gta spel genom gta:s historia. Tror att vi får se många detaljer (även små) är nästan säker på att man inte bara kommer att kunna spela på hästar utan också på kort, där en stor summa pengar kommer att involveras. Inte bara för att titeln har kortmönster runt femman utan också för att pegar kommer att vara en stor del av handlingen. Citerat från R* hemsida:
''Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the
almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California.'' (
http://www.rockstargames.com/newswire/article/19471/grand-theft-auto-v-official-announcement.html)
Man kanske till och med kan sälja och köpa det mesta, bilar, flygplan, privatjet?, kläder hattar, accesorier, djur? vapen, vapen custumize etc....
Dem önske detaljerna jag listade förut är detaljer som jag önskar att ha med inte bara för att leka runt med under och efter spelets gång utan att lägga alla pengar på, som man har efter spelets gång, vilket var svårt i IV:an. Jag hoppas för övrigt på mer utveckling i V:an som borde varit med i IV: an, två exempel är större klädutbud, jag var kanske den enda som märkte att niko inte kunde bära t-shirt mitt i sommaren så hade han en tjock skinnjacka på sig, make sense? För in flygplan i ett stort antal, större vapen arsenal etc etc etc, se min lista sen förut.
Edit: Tyckte inte IV:an var tråkig om någon uppfattade det så, tycker bara att vissa saker från t. ex san andreas som togs bort, samt för lite små detaljer borde varit lite bättre annars var det: