2012-03-11, 22:51
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Sen hoppas jag att de satsar på ett stort klädutbud också. Massvis med olika klädbutiker, med stora sortiment, i IV var det inte särskillt mycket, och knappt några hattar eller glasögon heller ju. Jag tycker till exempelt att om man är på landsbyggden så borde det finnas klädaffärer som säljer landsbyggdskläder där osv. Detta borde även vara knutet till vigelante uppdragen. (Dvs om man sido jobbar som brandman, polis samt ambulans etc.) Om man t. ex klarar alla polis uppdrag så borde man få en polis eller kanske till och med fbi/inspector suit i belöning.

De borde även satsa mkt på frisörer och tatueringsställen också. I trailern synns ju ett gym också, det vore faktiskt sjukt kul om man kunde träna upp sin gubbe, samt göra att han fick bra stamina. Spekulationerna kanske drar iväg men shit vad man längtar mer efter spelet när man får spekulera frittt om det. Förutom det jag skrivit om hoppas jag på massor av andra överaskningar. Jag tror inte att R* gör oss besvikna med tanke på deras korta beskrivning av spelet.

Eftersom det nästan uppenbart känns som en nysatsning på San Andreas så hoppas även jag att det du säger finns med, skulle nog bli lite besviken om det inte fanns med :/
2012-03-12, 00:17
Bannlyst
Något nytt om release datumet?
2012-03-12, 20:17
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Eftersom det nästan uppenbart känns som en nysatsning på San Andreas så hoppas även jag att det du säger finns med, skulle nog bli lite besviken om det inte fanns med :/

Ni talar sån sanning, jag kommer ofta på mig själv medans jag spelar gta undrades över hur rockstar egentligen tänker. Sandbox-spel går att göra så jävla mycket med att det inte går att föreställa sig men ändå lyckas dom (och alla andra sandbox-spel fö) att göra det så oerhört linjärt och tråkig. Efter gta 3 tänkte jag att det här är bara början, från nu kan det ju bara bli bättre med mer och mer grejer att göra osv men det har tamefan varit sig likt ända sedan vice city. Nytt spel, ny stad, ny story, bättre grafik och så slänger vi på några burger shot tillsammans med lite klädaffärer och en pay n spray så är alla nöjda. Missförstå mig rätt, jag gillar gta-serien men det är bara det att den har sån sjuk potential som tillverkarna inte känner till.

EDIT: Jag kanske tar i lite väl när jag skriver att nästan inget förändras mellan spelen, men min poäng var att det borde ske så mycket mer.
Senast redigerad av Allak 2012-03-12 kl. 20:19.
2012-03-12, 20:30
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Ni talar sån sanning, jag kommer ofta på mig själv medans jag spelar gta undrades över hur rockstar egentligen tänker. Sandbox-spel går att göra så jävla mycket med att det inte går att föreställa sig men ändå lyckas dom (och alla andra sandbox-spel fö) att göra det så oerhört linjärt och tråkig. Efter gta 3 tänkte jag att det här är bara början, från nu kan det ju bara bli bättre med mer och mer grejer att göra osv men det har tamefan varit sig likt ända sedan vice city. Nytt spel, ny stad, ny story, bättre grafik och så slänger vi på några burger shot tillsammans med lite klädaffärer och en pay n spray så är alla nöjda. Missförstå mig rätt, jag gillar gta-serien men det är bara det att den har sån sjuk potential som tillverkarna inte känner till.

EDIT: Jag kanske tar i lite väl när jag skriver att nästan inget förändras mellan spelen, men min poäng var att det borde ske så mycket mer.

Men det är där Saints row tar över, dom lägger in allt och alla som inte Rockstar vågar och gör så att man kan göra allt mellan himmel och jord, Saints row är väl sådär kan ja tycka men jag spelar hellre Gta pga dess mycket verkliga approach
2012-03-12, 20:38
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Men det är där Saints row tar över, dom lägger in allt och alla som inte Rockstar vågar och gör så att man kan göra allt mellan himmel och jord, Saints row är väl sådär kan ja tycka men jag spelar hellre Gta pga dess mycket verkliga approach

Saints row är roligt på sitt sätt, men få spel är lika underhållande som GTA serien. Vet inte hur många hundra timmar jag har spenderat med serien totalt.
2012-03-13, 19:37
Medlem
Allaks avatar
Citat:

Hur menar du nu? Visst att saints row har en mer sjuk humor och är lite mer orealistikt, men vad jag vet kan man göra lika mycket i saints row 3 som i GTA: San Anderas. Men jag tror ni missar min poäng lite. Ett exempel är lastbilskörningen i GTA:SA, varför inte mer sådana grejer? Varför kan man inte gå in i alla hus? Varför inte göra så att man kan styla sitt hus? Varför hålla det så jävla simpelt och trökigt? Rockstar borde även inse att 90% av speltiden en average gamer lägger på gta är efter att storyn är slut. Vilket i gta4 innebär ett ex antal timmar åkandes runt jagad av polis för att sen kanske byta kläder och fortsätta, lite träligt imo. Men även jag väljer gta framför saints row alla dagar i veckan, saints row är bara plastigt och en dålig kopia.

Om detta bara framstår som svammel får ni ha förståelse för att jag är lite svängd.
2012-03-13, 20:58
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Hur menar du nu? Visst att saints row har en mer sjuk humor och är lite mer orealistikt, men vad jag vet kan man göra lika mycket i saints row 3 som i GTA: San Anderas. Men jag tror ni missar min poäng lite. Ett exempel är lastbilskörningen i GTA:SA, varför inte mer sådana grejer? Varför kan man inte gå in i alla hus? Varför inte göra så att man kan styla sitt hus? Varför hålla det så jävla simpelt och trökigt? Rockstar borde även inse att 90% av speltiden en average gamer lägger på gta är efter att storyn är slut. Vilket i gta4 innebär ett ex antal timmar åkandes runt jagad av polis för att sen kanske byta kläder och fortsätta, lite träligt imo. Men även jag väljer gta framför saints row alla dagar i veckan, saints row är bara plastigt och en dålig kopia.

Om detta bara framstår som svammel får ni ha förståelse för att jag är lite svängd.

Det största problemet skulle jag gissa är att man inte kan lägga in hur mycket som helst i ett spel eftersom det blir för stort, skulle man kunna gå in i exakt alla hus i en stad lika stor som gta sa så skulle det ta så jävla mycket plats och spelet skulle förmodligen inte gå att spela på pc.

Däremot håller jag med dig på delen att kunna styla sitt hus eller byta kläder för att slippa polis, skulle vara praktiskt och roligt och som du skrev om lastbilar så skulle jag vilja ha några olika att välja på tex flera lastbilar av denna typ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/Scania_R470_topline.JPG/220px-Scania_R470_topline.JPG

och inte bara

http://grandtheftauto.ign.com/wiki/File:Flatbed1.jpg
2012-03-13, 21:06
Medlem
Reggaemans avatar
En sak till som jag hoppas på är att dom har fått in lite mer familjekänsla i nya Gta

Det känns som att man alltid lever ensam och hela ens familj existerar knappt

I den aspekten så tycker jag att Mafia 2 är helt underbart, ett väldigt personligt spel + att hela Mafia 2 är underbart både rent miljömässigt men det känns även mer realistiskt när det kommer till småsakerna så som att man hör stötdämparna gnissla och knorra när man kör över trottoarkanter, detaljerna är underbara och jag hoppas att Gta V har kopierat det lite
2012-03-15, 19:22
Medlem
Mr-Zods avatar
Jag tror att det kommer att bli ett spel som kommer att glädja de flesta gta spelare. Med tanke på det R* skrev om att det skulle vara deras mest ambitiösa, välgjorda och största gta spel genom gta:s historia. Tror att vi får se många detaljer (även små) är nästan säker på att man inte bara kommer att kunna spela på hästar utan också på kort, där en stor summa pengar kommer att involveras. Inte bara för att titeln har kortmönster runt femman utan också för att pegar kommer att vara en stor del av handlingen. Citerat från R* hemsida:
''Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California.'' (http://www.rockstargames.com/newswire/article/19471/grand-theft-auto-v-official-announcement.html)
Man kanske till och med kan sälja och köpa det mesta, bilar, flygplan, privatjet?, kläder hattar, accesorier, djur? vapen, vapen custumize etc....
Dem önske detaljerna jag listade förut är detaljer som jag önskar att ha med inte bara för att leka runt med under och efter spelets gång utan att lägga alla pengar på, som man har efter spelets gång, vilket var svårt i IV:an. Jag hoppas för övrigt på mer utveckling i V:an som borde varit med i IV: an, två exempel är större klädutbud, jag var kanske den enda som märkte att niko inte kunde bära t-shirt mitt i sommaren så hade han en tjock skinnjacka på sig, make sense? För in flygplan i ett stort antal, större vapen arsenal etc etc etc, se min lista sen förut.
Edit: Tyckte inte IV:an var tråkig om någon uppfattade det så, tycker bara att vissa saker från t. ex san andreas som togs bort, samt för lite små detaljer borde varit lite bättre annars var det:
2012-03-15, 19:47
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zod
Jag tror att det kommer att bli ett spel som kommer att glädja de flesta gta spelare. Med tanke på det R* skrev om att det skulle vara deras mest ambitiösa, välgjorda och största gta spel genom gta:s historia.

Fast det där säger ju ingenting, de kan ju knappast gå ut med: "Vi har gjort spelet lite halvdant, det förra spelet lade vi ner mycket mer tid på"...
2012-03-16, 10:44
Medlem
JamalKamals avatar
Kanske redan varit upp men releasen kanske dröjer till nästa år (artikeln är från 14 mars):

Citat:
Analyst group Sterne Agee has shifted its expectations for the release date of Rockstar's upcoming Grand Theft Auto V, stating that the game is now more likely to launch at the start of next year than later this year as previously thought.

http://www.gamasutra.com/view/news/165750/Analyst_GTA_V_likely_to_launch_in_early_2013.php?u tm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign= Feed%3A+GamasutraNews+%28Gamasutra+News%29
2012-03-17, 03:39
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Kanske redan varit upp men releasen kanske dröjer till nästa år (artikeln är från 14 mars):
Det där är ju inga konkreta bevis bara för det framhävs i texten att han är en analyster så blir folk hipade och går på det. Men jag väntar på bevis från rockstar först sen kan jag lyssna på alla andra skeptiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in