2012-08-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South
Eller att man ser andra som kör för fort osv, bara bränner förbi en när man står på trottoaren lr nåt. Eventuellt med nån snutbil kommandes körande en kort stund efter.
Ja, mer sånt. Till exempel några som rånar en bank. (dock så skulle sådana här större händelser vara mer sällsynta än till exempel bilstöld mm) Hade varit mycket roligare. Dock så får sånt inte hända stup i kvarten så att det är störande..
Bränder, strömavbrott (kanske inte händer så ofta i storstäder men), bensin till bilar, ladda sin smartphone så att man måste (ifall man vill bli kontaktad) dra hem och dra en save för att förflyttas 6 timmar medan man laddar den, så som det alltid varit? Modifiera sina bilar, möjligheten att köpa sina egna hus och gå in i flera hus/köpcenter/mm är det jag önskar mest. Sen vid-sidan-om-grejer som att råna banker (som sagt), en grej som finns i APB är att man kör in i butiksfönster och sen så droppas det ut till exempel tv-apparater mm och så måste man lägga in de i bilen och köra iväg det helst innan polisen får nys om det. Där krävs ju då också, som ni skrivit i tråden, en mer verklighetstrogen poliskår som inte är där på 5 sec osv.
Finns massor med grejer som kan läggas till för att göra spelet mer levande och roligare.
Fast sånt här önsketänkande som gör att man blir besviken när spelet väl kommer
2012-08-05, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snadbreg
Jag bara drömmer om en spelkarta med Los Angeles, San Diego/Tijuana, öken, berg, skogar och Hawaii-öarna representerade som ett par isolerade semesteröar (Med rejäl flygplats) långt, långt ut i stilla havet att dra sig tillbaka till när spelet är slut.

Jävligt bra idé! Några öar jävligt långt bort från den "vanliga" spelvärlden som man kan flyga till.
2012-08-05, 20:56
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Ja, mer sånt. Till exempel några som rånar en bank. (dock så skulle sådana här större händelser vara mer sällsynta än till exempel bilstöld mm) Hade varit mycket roligare. Dock så får sånt inte hända stup i kvarten så att det är störande..
Bränder, strömavbrott (kanske inte händer så ofta i storstäder men), bensin till bilar, ladda sin smartphone så att man måste (ifall man vill bli kontaktad) dra hem och dra en save för att förflyttas 6 timmar medan man laddar den, så som det alltid varit? Modifiera sina bilar, möjligheten att köpa sina egna hus och gå in i flera hus/köpcenter/mm är det jag önskar mest. Sen vid-sidan-om-grejer som att råna banker (som sagt), en grej som finns i APB är att man kör in i butiksfönster och sen så droppas det ut till exempel tv-apparater mm och så måste man lägga in de i bilen och köra iväg det helst innan polisen får nys om det. Där krävs ju då också, som ni skrivit i tråden, en mer verklighetstrogen poliskår som inte är där på 5 sec osv.
Finns massor med grejer som kan läggas till för att göra spelet mer levande och roligare.
Fast sånt här önsketänkande som gör att man blir besviken när spelet väl kommer

Håller med i mycket du säger men snälla lär dig använda punkt och byt rad for gods sake

Speciellt delen om att behöva tanka bilen hoppas jag på, varför vet jag inte men det skulle vara nice.

Strömavbrott är väl kanske att ta i med detaljer + att jag inte vet vad det skulle bidra med riktigt, att det blir mörkt i några minuter och sedan tänds det igen?

Bränder skulle dock vara roligt då man får akta sig vid utryckningar osv, lite mer action i staden istället för att enda actionen som är bland försvarsmakten är när man själv gör någonting
2012-08-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiteten
Bränder, strömavbrott (kanske inte händer så ofta i storstäder men), bensin till bilar, ladda sin smartphone så att man måste (ifall man vill bli kontaktad) dra hem och dra en save för att förflyttas 6 timmar medan man laddar den, så som det alltid varit?
Spelet ska utspelas 2013(??) och risken är större för elavbrott med mera just nästa år. Så varför inte, haha!
2012-08-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Håller med i mycket du säger men snälla lär dig använda punkt och byt rad for gods sake

Speciellt delen om att behöva tanka bilen hoppas jag på, varför vet jag inte men det skulle vara nice.

Strömavbrott är väl kanske att ta i med detaljer + att jag inte vet vad det skulle bidra med riktigt, att det blir mörkt i några minuter och sedan tänds det igen?

Bränder skulle dock vara roligt då man får akta sig vid utryckningar osv, lite mer action i staden istället för att enda actionen som är bland försvarsmakten är när man själv gör någonting
Skrev med mobilen så det fick bli en wall-of-text.

Haha, okej då. Strömavbrott kanske inte skulle bidra med så mycket om man tänker efter..

Men min poäng var väl att det skulle vara mer action, för som du typ säger så känns det som om man är den enda kriminella i hela staden när man inte är på storyn.. Jag hoppas verkligen de jobbar mer på grejer man kan göra efter storyn/under freeroaming, för det finns nästan ingen action sen när man väl klarat den..
Allting från parkeringsböter till kärnkraftsolyckor och svältkatastrofer är välkommet!
2012-08-05, 22:03
Medlem
Nåt som jag nästan inte ser nån nämna, varken här eller på andra forum med trådar om GTA V är snö. Äckligt kul det vore om de fick in riktigt bra gjord snö i spelet där man kan sladda runt som satan själv
2012-08-05, 22:29
Medlem
Polonia88s avatar
Citat:
Nåt som jag nästan inte ser nån nämna, varken här eller på andra forum med trådar om GTA V är snö. Äckligt kul det vore om de fick in riktigt bra gjord snö i spelet där man kan sladda runt som satan själv

Tvekar på att det kommer snöa i Los Angeles.
Möjligtvis uppe i bergen som syns i trailern dock
2012-08-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polonia88
Tvekar på att det kommer snöa i Los Angeles.
Möjligtvis uppe i bergen som syns i trailern dock

Haha iofs men tänkte allmänt i GTA-serien så är det nåt vi inte sett än. Mafia 2 hade väl snö vill jag minnas.
2012-08-06, 00:53
Avslutad
Citat:
När den är klar säger du?

Jag tror fan att den är klar samt trailern efter det också, dom vill bara inte släppa trailerna än men med tanke på att (så som jag har förstått det) dom finslipar spelet nu så lär det finnas mycket material tillgängligt som dom helt enkelt inte vill släppa
Känner samma ungerfär, men dock är det ju rätt taskigt att hålla inne på de hela även om de är klart...

Någonting kan vi ju få iallafall...
2012-08-06, 01:23
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Känner samma ungefär, men dock är det ju rätt taskigt att hålla inne på de hela även om de är klart...

Någonting kan vi ju få iallafall...

Som jag sagt tidigare, jag vet inte vad för briljant strategi dom har fått för sig gällande infosläpp ang det här spelet men för mig funkar det inte riktigt...jag blir mest arg och att dom släppte två screenshots gav mig inte mycket, först lyste det upp för mig i en sekund och sen blev det mer "jahapp, så ser det ut ja..."
2012-08-06, 16:44
Medlem
Citat:
Som jag sagt tidigare, jag vet inte vad för briljant strategi dom har fått för sig gällande infosläpp ang det här spelet men för mig funkar det inte riktigt...jag blir mest arg och att dom släppte två screenshots gav mig inte mycket, först lyste det upp för mig i en sekund och sen blev det mer "jahapp, så ser det ut ja..."

Du bokar (eller har redan bokat?), GTAV så fort releasedatumet släpps, och det vet Rockstar. Även jag kommer att göra det, fast jag inte gillar metoderna de kör med. Bara att gilla läget, tyvärr...

De har nog tänkt till, vi är som svultna djur som kastar sig över allt vi kommer åt. Hypen, den hålls på en nivå som de vill ha det.

Rockstar ÄR inte som alla andra spelutvecklare, de kör ett högt spel, och den dagen de verkligen misslyckas med en GTA titel är de nog körda. Det är inte Guitar Hero vi snackar om... Skönt nog.

Vad jag tror/hoppas på, så kommer "glappet" från GTA4 till GTA5 att vara lika stort, som från GTA3 till GTA:SA.
Senast redigerad av nerdfeud 2012-08-06 kl. 16:48.
2012-08-06, 16:48
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Nice idé, vore dock jobbigt med biljakter på ishala vägar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in