Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-08, 16:32
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Nu är det inte så viktigt med tolkningsföreträde va? Drar man in nåns familjemedlemmar så kan det ju vara så att DE känner sig förnedrade oavsett vad du tycker. Henriks sambo är förmodligen kvinna, ska man inte tro på kvinnor när de är offer? Eller får de skylla sig själva, borde välja bättre män, eller nåt?

Fan vilken falsk feminist du verkar vara.

Jag håller i princip med men var framgår det att Henriks sambo känner sig förnedrad av Cissi?

Gäller tolkningsföreträde även Cissi och hennes familj? Kan det vara så att hon och hennes man upplever sig förnedrade eller orättvist smutskastade av Haveristerna? Att skriverierna känns som ett hot mot familjen ?Kopplat till tolkningsföreträde.

Är för övrigt trött på hur många som ensidigt "tar ställning" i konflikter på sociala media. Ofta eller kanske tom oftast så är inte allt så svart och vitt som det framställs på Flashback.
Citera
2019-11-08, 16:51
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Frågan är väl om det är Cissis hot eller det Henrik gjort som är det förnedrande?

Mycket repliker på mig just nu. Vette fan hur många gånger jag måste skriva att Cissis hot på Insta är klandervärt. Samtidigt som jag anser att både hon och Henrik passerat anständiga gränser i sin konflikt med varandra.

I den konflikten tar jag inte ställning eftersom den är allt för snaskig och förnedrande både för Cissi och Henrik.

Jag gissar att båda delar är förnedrande för henne, det inser naturligtvis Cissi Wallin också- men att kasta andra kvinnor under bussen för egen vinningär ju lite av hennes signum. Så därför är det en bonus snarare än ett hinder för Cissi.

(Tur att hon har dig som hjälper henne med det. Och nej, det finns absolut inget hedervärt i att förminska offer för en serieförövare genom att vägra ta ställning. Så nu vet du det.)
Citera
2019-11-08, 16:55
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Jag lägger ingen värdering i detta. Upplever själv inte Henrik som hotfull eller obehaglig även om han stundtals är en buffel.

Att det finns främst rasifierade kvinnor som publikt beskrivit honom så är ett faktum. Jag har redan lagt in en länk om detta och orkar inte leta efter fler. Det är inte heller något som är okänt för Henrik.

Myra säger också i deras podd att hon kan förstå att Henrik kan uppfattas så av ngn som bara känner honom som "haverist" på nätet. Hans språk och oförmåga att släppa ngt kan lätt uppfattas just som obehagligt och hotfullt.

Jag uppfattar dig som hotfull och obehaglig pga dina kommentarer här, så nu är du obehaglig och hotfull.
Du har även ett våldskapital som är fruktansvärt, vem vet hur många av Cissis offer för sexuellt ofredande du har tystat?
Citera
2019-11-08, 17:05
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Nu har du suttit i den här tråden en hel fredag lite autistiskt och citerat Churchill som en riktig tjej, är det verkligen bra för neovaginan?

Är det någon som förnedrat och slängt Henriks sambo under bussen så är det Henrik.

Tre blockade konton på instagram och din aktivitet här på Flashback, Cecilia Wallin väcker som sagt känslor.

Det tar väl inte bort det faktum att Cissi slängde henne under bussen, eller?
Ja, det var ett citat av Churchill. Du kan din Churchill gmn.
Fö har jag redan sagt att hon väcker känslor, det är bara störda personer som du som tror att det skulle visa på svaghet från min sida/vara en fjäder i hatten för Wallin.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-08 kl. 17:08.
Citera
2019-11-08, 17:06
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Noterar att allt du skriver om på Flashback handlar om Cissi. Har du ngn personkonflikt med henne?
Uttrycket att "kasta någon under bussen" är rätt ovanligt. Undrar var jag hört det tidigare....

Jösses!

Usch va obehaglig du är!
Sluta stalka mig, annars blir det polisanmälan/ Glitterfeminist kommunikatör, Make Equal
Citera
2019-11-08, 17:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Tre blockade konton på instagram och din aktivitet här på Flashback, Cecilia Wallin väcker som sagt känslor.
Hon väckte väl inga starkare känslor innan skandalerna. Kändes mest onödig, överflödig på marknaden. En viss undran hur hon kunde beredas plats, kan jag erinra mig. De flesta visste inte ens att hon existerade.

Hon är snart bortglömd som medieprodukt.
Citera
2019-11-08, 17:13
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hon väckte väl inga starkare känslor innan skandalerna. Kändes mest onödig, överflödig på marknaden. En viss undran hur hon kunde beredas plats, kan jag erinra mig. De flesta visste inte ens att hon existerade.

Hon är snart bortglömd som medieprodukt.

Om inte denna tråden fylldes på så flitigt vore hon verkligen borta i ett ögonblick.

,
Citera
2019-11-08, 17:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Om inte denna tråden fylldes på så flitigt vore hon verkligen borta i ett ögonblick.

,
Efter rättegången kommer hon så sakteliga att sjunka in i glömskan.
Citera
2019-11-08, 17:36
Medlem
Citat:
Uttrycket att "kasta någon under bussen" är rätt ovanligt. Undrar var jag hört det tidigare....

Ovanligt är väl en extrem överdrift.
Citera
2019-11-08, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ja du är ganska hotfull t.ex att antyda att man vet någon identitet.

Är inte det ett brott mot flashbacks regler.

Det har spekulerats fritt i om att jag skulle vara Cecilia tidigare i tråden. Försök vara konsekvent.
Citera
2019-11-08, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Bekräftar att det (bland annat) varit känt i smala högerkretsar att Henko hade en sexuell relation med Myra när han redan flyttat ihop med sin nuvarande sambo, samt att Myra kände till sambon. Det är Myra själv som hade svårt knipa käft om detta.

Högerfolk är som annat folk och gillar hemlisar och skvaller. Berätta vidare för de närmaste, inte att utmåla sig själv som en golare och taskmört och posta skiten på Instagram. Cissi är inte som folk är mest, utan drar sig inte för förtal och banka på största dramatrumman, så att just HON valde att ta detta till en publik nivå är inte konstigt.

Nu väntar jag bara på att hon ska vinkla det till feministisk gärning nummer 14 denna månad, att hon var den som fick Henko berätta sanningen för sambon, av omtanke i systerskapets namn. Hur var det nu man säger...jo just ja: Allting handlar om Cissi Wallin.

Det här är det inlägg som har varit av värde i den här tråden det senaste dygnet. Cecila har knappast gjort något spektakulärt.
Citera
2019-11-08, 18:11
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Det finns värre saker än att vara Cecilia Wallin, ett exempel kan vara att man är en tvåmeters halvskallig 30+ ständigt pank transa som bor i Tanumnshede hos sina föräldrar och som som är så idiosynkratisk i sina inlägg efter åratal av trakasserier av svenska feminister att i stort sett alla vet vem det är.

Det måste vara fruktansvärt och det göder nog ett stort kvinnohat.

Och där kom transhatet som ett brev på posten.

Brev på posten är för övrigt ett mycket ovanligt uttryck (ungefär lika ovanligt som att kasta nån under bussen), som jag nångång hört Cissi yttra. Jag är således Cissi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in