2019-11-15, 16:00
Medlem
Brottinators avatar
Helt otroligt hur människan inte svarar på frågor.
Citera
2019-11-15, 16:04
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nej,kritik är inte hat det håller jag med om till 100%. Men det sprids också mycket hat i trådarna . Inte av alla men av några.

Temat för tråden är ju också Bring on the hate.

Eftersom det just är något sansad stämning i denna diskussion skulle jag ändå vilja fråga. Du som tydligen är Cissis vän, ser du inte problem med att Cissi ofta far med osanning, att hon är extremt inkonsekvent i sitt handlande och dessutom ofta hycklar och gör just sånt som hon klandrar andra för? Jag är genuint intresserad av detta. Jag var själv nämligen ett Cissifan (eller iaf ett fan av ”saken” då jag fortfarande tror på henne angående FV) under en period innan jag sakta men säkert övergick i motsatsen, allt på grund av saker som hon gjorde.
Citera
2019-11-15, 16:05
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Cissi har resurser och det finns åtskilliga slutna nätverk där detta diskuteras.

Tycker du själv att det på något sätt är omoraliskt av henne att försöka ta reda på vilka som kan tänkas stå bakom konton som sprider hat mot henne 24/7. Är det rimligt att granska de som granskar en? Eller ska man bara ta det.

För att också vara tydlig. Jag rotar verkligen inte i sådant är bara förvånad över den naivitet vissa visar upp när det gäller möjligheten att vara anonym .

"Åtskilliga slutna nätverk" och "resurser"? Det där lät onekligen helt över gränsen för vad som är normalt, ja. Herregud. Skrämmande.

Det finns trådar om i stort sett alla offentliga personer, det är helt klart "konstigt" att som offentlig person bli så berörd av det som skrivs i dom att man försöker ta reda på användares identitet, ja. Då måste man vara driven av en sjuklig besatthet eller rädsla för att sanningen börjar komma ikapp. Totalt omoraliskt och över gränsen.

Tråden har funnits sen 2009 och innehåller bra mycket grövre saker än vad som diskuterats 2019, saker av sexuell karaktär t.ex. Men NU reagerar Cissi på den? Vilket sammanträffande hörru.

(Du måste sluta använda dig av Cissi-ord, för din egen skull. "Hemliga slutna nätverk" osv låter creepy)

Varför är du förvånad över att folk utgår ifrån att de är anonyma på ett forum som bygger på just anonymitet? Alla lever inte i en verklighet där en sjuk överklasskärring lägger resurser på att hacka en SKVALLERTRÅD för att kunna hänga ut och hota privatpersoner.(Allmänintresset är?)
Eller för all del, anlita ett SÄKERHETSBOLAG för att förgöra någon vars enda "brott" är att han har avslöjat hennes lögner som just lögner. Lögner som hon satt och spottade ur sig i en podcast hon bjöd in sig själv till. Stämmer det att hon har använt sig av info hon har fått från brunhögern blir det hela ännu mer surrealistiskt.

Att du tycker detta är normalt gör att du framstår ännu mer som en person jag hade undvikit OCH varnat mina barn för. Ditt lilla försök att inte verka obehaglig längst ner där gör dig snarare mer obehaglig.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 17:03.
Citera
2019-11-15, 16:09
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är ganska lågt att nedvärdera andra för att de har en funktionsnedsättning. Du känner förstås inte till att det hör ihop med hög intelligens (inte tvärtom) och det är skälet till att du är en människa med lågstatus som bara stör omgivningen.
Bara så du vet så svarar du på ett tio år gammalt inlägg.
Citera
2019-11-15, 16:16
Medlem
ver0s avatar
Citat:
Temat för tråden är ju också Bring on the hate.

Ovan vid internetforum?

Bara för att initiativtagaren för 10 år sen ville bringa the hate betyder inte det alla bara får skriva elaka saker. En person skapade tråden och valde att initialt säga han ogillade henne, därefter är tråden om Cissi Wallin och alla får skriva vad de vill här.

Det finns ingen tråd som heter "Skvaller om Cissi Wallin" där man i första inlägget skriver "jävlar vad bra hon är spread the love" varpå folk bara skriver positiva saker, kategoriseringen fungerar inte så.

En tråd per kändis/topic, vad trådstartaren skriver är redundant eller kan löpande kritiseras, alternativt grävas upp tio år sedan för att kritiseras varför man nu behöver det då ingen bryr sig vad en person tycker bara för de råkat vara först med att starta tråden.

Därav bland annat varför den nyaste delen av tråden kommer upp långt före sida ett på google, för den är inte intressant.
Citera
2019-11-15, 16:32
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Oavsett hur du ser på det rent moraliskt så har Hanna och Kaljjan gjort bort sig här. Årsmötet kräver en ekonomisk rapport som ska granskas av en revisor . Har svårt att se hur Gardet skulle kunna agera på annat sätt. Sen kan man ha synpunkter på att det görs publikt

ALLA på fd gardet har gjort bort sig. Ingen av dem hade kompetens att sköta det här, inklusive Cissi. Det finns bevis på att hon har insisterat på utbetalningar och att hon själv säger sig varit medveten om/godkänt minst 3 st.. Att just Hanna och Kajjan jagas beror på att Cissi i sin rage känner att de har svikit henne och ska förgöras, ingenting annat.

Att det hela har skötts felaktigt står som sagt helt klart, men det är ett långt steg mellan inkompetens och grov stöld och förskingring - vilket har varit anklagelserna hittills.

Det är svårt för en narcissist i rage att besinna sig såpass att hon inser att spelet är kört om hon fortsätter anklaga folk för grov stöld, vilket vi sett rätt många bevis på vid det här laget.

Jag antar därför att det är på uppmaning av sin man som hon har tagit in en advokatbyrå för att hitta en möjlig väg till målet: Att krossa två oskyldiga kvinnor.
En advokat betalad med medel som skulle gå till ett feministiskt projekt och utsatta kvinnor.

Och hon skiter nog i att den nya strategin innebär att hon kommer att tvingas ta ansvar för sin del, eftersom det inte är några problem för henne att hosta upp vad det eventuellt skulle kosta henne. Hon är nog inte så brydd över att framstå som ett okunnigt fån heller, iaf inte så brydd att det slår känslan av att få hota, skrämma och krossa personer som väckt hennes vrede....

Ja, hur ska man egentligen se på det här "rEnt mOraliSkt "?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 17:01.
Citera
2019-11-15, 16:52
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan ju bemöta kritiken. Kritik är inte hat. Varför måste man efterforska vem som kritiserar, är det inte bättre att bemöta kritiken istället?

Nu är du på tok för sansad och frisk i din frågeställning och ditt resonemang.

Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 16:54.
Citera
2019-11-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
" Stämmer det att hon har använt sig av info hon har fått från brunhögern blir det hela ännu mer surrealistiskt.

Du får bestämma dig om avsändaren av information har betydelse eller inte.
Har den det varför drar du upp brunhögern och varför kritiserar du isf om Cissi granskar Haveristerna.

Den här tråden är f.ö. sämst på Flashback.
Citera
2019-11-15, 17:12
Medlem
Har CW på Instagram eller annat ställe kommenterat det som kommit upp om henne den sista tiden? Till exempel varför hon via bulvan startade den anonyma förtalsbloggen Virtanensoffer, eller varför hon påstått att "superturken" förskingrat donationspengar?

Eller är det bara fokusförflyttningar, attacker och juridiska hot som gäller nu? Påminner nästan om scientologimetoder...
Citera
2019-11-15, 17:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Eftersom det just är något sansad stämning i denna diskussion skulle jag ändå vilja fråga. Du som tydligen är Cissis vän, ser du inte problem med att Cissi ofta far med osanning, att hon är extremt inkonsekvent i sitt handlande och dessutom ofta hycklar och gör just sånt som hon klandrar andra för? Jag är genuint intresserad av detta. Jag var själv nämligen ett Cissifan (eller iaf ett fan av ”saken” då jag fortfarande tror på henne angående FV) under en period innan jag sakta men säkert övergick i motsatsen, allt på grund av saker som hon gjorde.

Jag har skrivit det vid flera tillfällen. Cissi skriver ofta saker i spontan ilska som är helt åt helvete. Jag tror tex det bästa för henne hade varit att nonchalera Haveristerna och istället hållit sig strikt till det hon är bäst på. Att organisera och driva feministisk kamp. Hennes reportageresa till Polen hamnar ju helt i skymundan av sånt som inte sällan ligger på tjafsets nivå.

Samtidigt så kan jag psykologiskt förstå att man vill ge igen mot den typen av granskning som Haveristerna genomförde.

Vad som är trist med denna tråd är att den enbart handlar om hur Cissi utsatt andra. Att Cissi faktiskt är och varit utsatt för drev och förtal under lång tid tas sällan upp. Hon beskrivs som en genomgående ond person och de som angriper henne kritiseras aldrig.
Citera
2019-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Hon beskrivs som en genomgående ond person och de som angriper henne kritiseras aldrig.

Jag avskyr verkligen äckliga självgoda sossar och blåhår som Haveristerna. Att ta det packet i försvar för att man hatar Cissi tyder på en degenererad vänsterbliven hjärna.
Citera
2019-11-15, 17:33
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
"Åtskilliga slutna nätverk" och "resurser"? Det där lät onekligen helt över gränsen för vad som är normalt, ja. Herregud. Skrämmande.

Det finns trådar om i stort sett alla offentliga personer, det är helt klart "konstigt" att som offentlig person bli så berörd av det som skrivs i dom att man försöker ta reda på användares identitet, ja. Då måste man vara driven av en sjuklig besatthet eller rädsla för att sanningen börjar komma ikapp. Totalt omoraliskt och över gränsen.

Tråden har funnits sen 2009 och innehåller bra mycket grövre saker än vad som diskuterats 2019, saker av sexuell karaktär t.ex. Men NU reagerar Cissi på den? Vilket sammanträffande hörru.

(Du måste sluta använda dig av Cissi-ord, för din egen skull. "Hemliga slutna nätverk" osv låter creepy)

Varför är du förvånad över att folk utgår ifrån att de är anonyma på ett forum som bygger på just anonymitet? Alla lever inte i en verklighet där en sjuk överklasskärring lägger resurser på att hacka en SKVALLERTRÅD för att kunna hänga ut och hota privatpersoner.(Allmänintresset är?)
Eller för all del, anlita ett SÄKERHETSBOLAG för att förgöra någon vars enda "brott" är att han har avslöjat hennes lögner som just lögner. Lögner som hon satt och spottade ur sig i en podcast hon bjöd in sig själv till. Stämmer det att hon har använt sig av info hon har fått från brunhögern blir det hela ännu mer surrealistiskt.

Att du tycker detta är normalt gör att du framstår ännu mer som en person jag hade undvikit OCH varnat mina barn för. Ditt lilla försök att inte verka obehaglig längst ner där gör dig snarare mer obehaglig.

Jag har själv blivit utsatt av anonyma användare på Flashback i en tråd som skapades för många år sedan ( inte en skvallertråd). Inte i närheten av denna tråd men där fanns en anonym användare som helt uppenbart var ute för att sabba mitt liv. Hade jag haft resurser och kunskap så hade jag naturligtvis velat veta vem denne någon var.

Och appropå obehaglig. Kan du tänka dig att Cissi upplever några av de som skriver om henne här som obehagliga?

Skillnaden är att Cissi uppträder under eget flagg och kan ställas till svars. Som anonym användare på Flashback kan man i princip påstå vad som helst utan konsekvenser. Samtidigt så blir anonymitet mer sårbar ju mer man skriver. Det är inget hot utan ren fakta.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-15 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in