Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Cissi har resurser och det finns åtskilliga slutna nätverk där detta diskuteras.
Tycker du själv att det på något sätt är omoraliskt av henne att försöka ta reda på vilka som kan tänkas stå bakom konton som sprider hat mot henne 24/7. Är det rimligt att granska de som granskar en? Eller ska man bara ta det.
För att också vara tydlig. Jag rotar verkligen inte i sådant är bara förvånad över den naivitet vissa visar upp när det gäller möjligheten att vara anonym .
"Åtskilliga slutna nätverk" och "resurser"? Det där lät onekligen helt över gränsen för vad som är normalt, ja. Herregud. Skrämmande.
Det finns trådar om i stort sett alla offentliga personer, det
är helt klart "konstigt" att som offentlig person bli så berörd av det som skrivs i dom att man försöker ta reda på användares identitet, ja. Då måste man vara driven av en sjuklig besatthet eller rädsla för att sanningen börjar komma ikapp. Totalt omoraliskt och över gränsen.
Tråden har funnits sen 2009 och innehåller bra mycket grövre saker än vad som diskuterats 2019, saker av sexuell karaktär t.ex. Men NU reagerar Cissi på den? Vilket sammanträffande hörru.
(Du måste sluta använda dig av Cissi-ord, för din egen skull. "Hemliga slutna nätverk" osv låter creepy)
Varför är du förvånad över att folk utgår ifrån att de är anonyma på ett forum som bygger på just anonymitet? Alla lever inte i en verklighet där en sjuk överklasskärring lägger resurser på att hacka en SKVALLERTRÅD för att kunna hänga ut och hota privatpersoner.(Allmänintresset är?)
Eller för all del, anlita ett SÄKERHETSBOLAG för att förgöra någon vars enda "brott" är att han har avslöjat hennes lögner som just lögner. Lögner som hon satt och spottade ur sig i en podcast hon bjöd in sig själv till. Stämmer det att hon har använt sig av info hon har fått från brunhögern blir det hela ännu mer surrealistiskt.
Att du tycker detta är normalt gör att du framstår
ännu mer som en person jag hade undvikit OCH varnat mina barn för. Ditt lilla försök att inte verka obehaglig längst ner där gör dig snarare mer obehaglig.