2019-11-08, 15:03
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Så du tycker att det är att ta det privat och inte innebär förnedring närhon specifikt nämner hans sambo i sitt publika hot och sätter igång spekulationerna?
:

Jag tycker inte att Cissi gjorde rätt när hon publicerade sitt hot på Insta. Har skrivit det typ tio ggr nu.

Men jag ser det inte som att hon förnedrar Henriks sambo offentligt genom att offentligt meddela att hon tänker skicka info om Henrik till henne om han inte slutar trakassera henne. Hon nämns inte med namn och inget skrivs direkt om henne på sociala medier heller.

Jag menar uppenbarligen rör det sig om sådan info som Henrik dolt för sin sambo. Det är väl snarare Henrik som blir förnedrad tillbaka av Cissi här.

Vad får dig att tro på historien om en otrohetsaffär mellan Henrik och Myra , att det skulle vara hotet. Det är mig veterligen inte sant och källan Mensflytning , vem är hen att lita på?
Citera
2019-11-08, 15:04
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag tycker inte att Cissi gjorde rätt när hon publicerade sitt hot på Insta. Har skrivit det typ tio ggr nu.

Men jag ser det inte som att hon förnedrar Henriks sambo offentligt genom att offentligt meddela att hon tänker skicka info om Henrik till henne om han inte slutar trakassera henne. Hon nämns inte med namn och inget skrivs direkt om henne på sociala medier heller.

Jag menar uppenbarligen rör det sig om sådan info som Henrik dolt för sin sambo. Det är väl snarare Henrik som blir förnedrad tillbaka av Cissi här.

Vad får dig att tro på historien om en otrohetsaffär mellan Henrik och Myra , att det skulle vara hotet. Det är mig veterligen inte sant och källan Mensflytning , vem är hen att lita på?

Du tänker alltså inte svara på en enda fråga?

Jag säger inte att jag tror på det rykter, jag säger att jag är helt säker på att det är vad Wallin hotar med. Viss skillnad.
Citera
2019-11-08, 15:04
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Vet du om Cissi fortfarande förgriper sig på unga kvinnor i krogköer? Varför är det så svårt att svara på?

Tur för Cissi att samtyckeslagen inte fanns när hon svinade runt, anklagelserna mot Virtanen lär ha varit ren projektion utöver sårat ego för att hon fick nobben.

En gång förövare, alltid förövare. Eller hur var det nu?

Nej,jag vet inget om det? Gör Du? ;-)
Citera
2019-11-08, 15:07
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Nej,jag vet inget om det? Gör Du? ;-)

Ja, eftersom hon själv gick ut med det i media, ska leta upp länk när jag orkar.

Konstigt att du som VET hur Cissi är och EXAKT var hennes gränser går inte är medveten om detta?
Citera
2019-11-08, 15:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Det finns kvinnor som pekat ut Henrik som obehaglig och hotfull. Det är dessa som Cissi refererar till.

Vad vet du om det?! Sitter du på inside info du inte behagar dela med dig om?
Återigen , att någon upplever något är ingen objektiv sanning om personens faktiska beteende.
Citera
2019-11-08, 15:12
Medlem
Citat:
Hon nämns inte med namn och inget skrivs direkt om henne på sociala medier
Alltså ingen kan bara vara så dum så man tror på det där Du är väl ingen feminist som yrar om solidaritet och systerskap utanför flashback hoppas jag?!
Citera
2019-11-08, 15:13
Det finns män och kvinnor som pekat ut Cissi som en manipulativt psyko.
Citera
2019-11-08, 15:18
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
På vilket sätt har Henriks sambo fått sitt privatliv exponerat på nätet av Cissi Wallin. Länka gärna. Själv vet jag inte ens vem hon är .

Du tror inte att människorna runt Henrik och hans sambo är varse om konflikten som råder i nuläget? Att det inte känner till Henriks podcast och inte har tillgång till internet? Henriks sambo har rätt till ett privatliv och att själv få bestämma vem i hennes närhet som får veta om Henriks otrohet. Om Cissi hade berättat och hållit käften om det - fine. Men att lägga sig i personers privatliv, människor man inte ens känner privat, är oerhört gränslöst, och när det dessutom görs som hämnd för att något outat en som lögnare och bedragerska... då är man faktiskt helt sjuk i huvudet.

Du är oerhört korkad som tror att detta inte skulle påverka henne.
Citera
2019-11-08, 15:27
Medlem
Citat:

Nu är det inte så viktigt med tolkningsföreträde va? Drar man in nåns familjemedlemmar så kan det ju vara så att DE känner sig förnedrade oavsett vad du tycker. Henriks sambo är förmodligen kvinna, ska man inte tro på kvinnor när de är offer? Eller får de skylla sig själva, borde välja bättre män, eller nåt?

Fan vilken falsk feminist du verkar vara.
Citera
2019-11-08, 15:34
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vad vet du om det?! Sitter du på inside info du inte behagar dela med dig om?
Återigen , att någon upplever något är ingen objektiv sanning om personens faktiska beteende.

Jag lägger ingen värdering i detta. Upplever själv inte Henrik som hotfull eller obehaglig även om han stundtals är en buffel.

Att det finns främst rasifierade kvinnor som publikt beskrivit honom så är ett faktum. Jag har redan lagt in en länk om detta och orkar inte leta efter fler. Det är inte heller något som är okänt för Henrik.

Myra säger också i deras podd att hon kan förstå att Henrik kan uppfattas så av ngn som bara känner honom som "haverist" på nätet. Hans språk och oförmåga att släppa ngt kan lätt uppfattas just som obehagligt och hotfullt.
Citera
2019-11-08, 15:44
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Nu är det inte så viktigt med tolkningsföreträde va? Drar man in nåns familjemedlemmar så kan det ju vara så att DE känner sig förnedrade oavsett vad du tycker. Henriks sambo är förmodligen kvinna, ska man inte tro på kvinnor när de är offer? Eller får de skylla sig själva, borde välja bättre män, eller nåt?

Fan vilken falsk feminist du verkar vara.

Frågan är väl om det är Cissis hot eller det Henrik gjort som är det förnedrande?

Mycket repliker på mig just nu. Vette fan hur många gånger jag måste skriva att Cissis hot på Insta är klandervärt. Samtidigt som jag anser att både hon och Henrik passerat anständiga gränser i sin konflikt med varandra.

I den konflikten tar jag inte ställning eftersom den är allt för snaskig och förnedrande både för Cissi och Henrik.
Citera
2019-11-08, 16:14
Medlem
Citat:
Frågan är väl om det är Cissis hot eller det Henrik gjort som är det förnedrande
Förstår att du hela tiden försöker skifta fokus men nu handlar denna tråd om Cissi och vad hon håller på med som en sorts offentlig person inte andra faktiskt utomstående personers privatliv. Även om du försöker spela neutral med att kalla Cissis instagram som klandervärt så blir kontentan av dina svar ett helt annat.

Förövrigt lär Cissi få en mycket dålig november om den fortsätter som den började men det är hon själv som satt sig i den prekära situationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in