2019-09-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Bloggbevaknings läsare levererar i kommentarerna ibland alltså:

Anonym*/*2019-09-21 21:06

Cissi avslöjar lite väl tydligt vad hon egentligen anser om sina följare i ”Fråga vad du vill” i P3. Ironin är illa dold, eftersom det för de allra flesta är helt uppenbart att hennes läsare är de mindre tänkande samt ”sekteristiska”.

Cissis intervju i ”Fråga vad du vill”:
C: ”Nej men jag skulle säga att jag har väldigt smarta följare. Nä men såhär, personer som tänker själva. Min farhåga när man kommer upp i ett visst följarantal är att det blir sekteristiskt, att vad man än säger så skickar de 43 olika blomemojis, du vet så här. Aha läste du vad jag skrev eller är du bara ett fan som skriver kärlek vad jag än säger. Eeeeh, så att det är många som är, jag skulle vilja säga, väldigt självgående”.

-Det är ju inte mkt diskussion i trådarna om det var det du tänkte på?
C: Alltså jag är så här, jag är inte en diskussionsplattform. Jag är inte SR eller public service så när människor kommer in och aldrig ger sig, man känner lite vad folk har för intention. Är det så att de vill fråga något eller vill de trycka dit så här (smågalen röst) nu ska jag hitta nåt du skrev för 80 år sen som gick emot det du sa för 30 år sen, de blockar jag.

-Men 99 000 följare, är du mkt inne och modererar då på instagram, svårt att ha kontroll annars?

C: Man kan ställa in olika inställningar, att bara de som följer en kan kommentera. Och det städade bort väldigt mkt skit, det städade bort slaggprodukterna så.

Cissi raderar och blockar ju alla som inte tycker precis exakt som henne. Hon måste ha mobilen konstant i handen för det tar aldrig mer än några minuter innan saker raderas.

*Gilla29

Svara

Bra trollat Chipswallin!

Instagram borde förbjudas snart i folkhälsosynpunkt. Vete sjutton om inte alkohol, cigaretter och droger skulle vara bättre för många av de här människorna. C Ws hjärna har ju blivit helt lobotomerad av den sjuka värld den hamnat i av allt detta knas. Börjar hon inte begripa själv snart att hon inte är något annat än en junkie? Stackars hennes barn som bara ska se henne med näsan i mobilen också.
Citera
2019-09-24, 11:11
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Instagram borde förbjudas snart i folkhälsosynpunkt. Vete sjutton om inte alkohol, cigaretter och droger skulle vara bättre för många av de här människorna. C Ws hjärna har ju blivit helt lobotomerad av den sjuka värld den hamnat i av allt detta knas. Börjar hon inte begripa själv snart att hon inte är något annat än en junkie? Stackars hennes barn som bara ska se henne med näsan i mobilen också.

Håller med dig om allt utom

1. Att CW's hjärna har blivit lobotomerad av knaset: Den är i full bloom i samma läge som den alltid har varit, det märks bara lite mer nu när hon når ut till så många.

2. Att det är synd om barnen pga att CW sitter och skriker på IG just: Det är å ena sidan sorgligt att någon som har en inneboende nanny inte bryr sig om barnen de få stunder hon har dem, å andra sidan är det antagligen skönt för barnen att slippa vara föremålen för hennes projektioner och allmänna galenskap exakt hela tiden. Aldrig kanon för barn att bli uppfostrade av emotionellt instabila narcissister. Inte kanon att anknytningspersonerna är dessa/utbytbara löntagare heller, vilket leder mig till:

Det som är synd är att Daddy Blomberg inte steppar upp. Han borde träda in som primär omvårdnadsgivare och anknytningsperson istället för att lägga ut detta på entreprenad. Jag hade aldrig lämnat mina barn ensamma med en narcissist eller låtit en löntagare bli primär anknytningsperson för dem. Speciellt inte om jag inte behövde. Och han behöver inte, det är ett aktivt val.
Citera
2019-09-24, 12:37
Medlem
langaocbs avatar
Ibland undrar jag om CW "baitar" med sina insta-inlägg för att kunna rensa ut oliktänkande.
Det här inlägget liksom.
"Jag är skådisen och medieprofilen som blev aktivist. För att det mesta andra kändes meningslöst. Ser hur andra som kallar sig feminister använder sina sociala medier till att göra reklam för rakyvlar. När man ifrågasätter det heter det att man "skammar".
Men skammen kanske behövs ibland. För att vi behöver ändra på skiten från grunden för att kunna se oss själva i spegeln resten av livet.
Skapade vi den värld vi ville ha? Försökte vi ens?"

1. Du fick kicken , du valde inte bort ditt jobb.
2. Är det verkligen en feministisk dogm att en som kvinna inte ska använda rakhyvlar?
3. Andra feminister (förutom din svägerska) behöver en inkomst.

Skulle man påpeka någon av de 3 punkterna ör det instaban , det kan jag lova.
Citera
2019-09-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ibland undrar jag om CW "baitar" med sina insta-inlägg för att kunna rensa ut oliktänkande.
Det här inlägget liksom.
"Jag är skådisen och medieprofilen som blev aktivist. För att det mesta andra kändes meningslöst. Ser hur andra som kallar sig feminister använder sina sociala medier till att göra reklam för rakyvlar. När man ifrågasätter det heter det att man "skammar".
Men skammen kanske behövs ibland. För att vi behöver ändra på skiten från grunden för att kunna se oss själva i spegeln resten av livet.

2. Är det verkligen en feministisk dogm att en som kvinna inte ska använda rakhyvlar?

Jag tror absolut att hon tror på detta själv. Självbedrägeriet är extremt starkt i henne och hon har blivit Sveriges främsta expert på att måla upp narrativ där hon antingen är offer eller hjälte. Jag är övertygad om att hon måste tro på dessa narrativ annars måste hon möta sin verklighets misslyckanden och hyckleri och det skulle innebära psykisk kollaps.

Nej Cissi, du gifte dig med en rik äldre man som försörjer dig så att du inte behöver göra reklam och kan lajva filantropisk hemmafru på heltid. Din karriär inom media var också högst medioker och du hade en roll i en bortglömd film för femton år sedan.
Citera
2019-09-24, 15:43
Medlem
tuggishs avatar
Citat:

Cissi raderar och blockar ju alla som inte tycker precis exakt som henne. Hon måste ha mobilen konstant i handen för det tar aldrig mer än några minuter innan saker raderas.

Jag är blockerad

Ställde bara en simpel relevant fråga och fick blocken direkt!

Antingen är du med eller emot.

Roligt att hon ironiserar över hennes ja-sägare till följare då det är dem enda hon tillåter! Insiktsfullt
Citera
2019-09-24, 15:46
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara

Varför ska vi som kan hantera sociala medier straffas?
Alla använder inte Instagram som bekräftelsehoraportal!

Cissi gillar väl hjärndöda följare.
Citera
2019-09-24, 20:20
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Det här inlägget liksom.

Hon är fan läskigt sjuk i huvudet. Kan man inte raka sig om man är feminist?
Nä man ska se ut som ett polackluder och vara hårig som ett troll. Det är äkta feminism.
Vilken CUCK hennes man måste vara.
Hon sitter i en svindyr lägenhet med en medelålders vit man, och hon ska minsann lära andra hur feminism bedrivs.

Nä... Spärra in psykopaten.
Citera
2019-09-24, 21:29
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Hon är fan läskigt sjuk i huvudet. Kan man inte raka sig om man är feminist?
Nä man ska se ut som ett polackluder och vara hårig som ett troll. Det är äkta feminism.
Vilken CUCK hennes man måste vara.
Hon sitter i en svindyr lägenhet med en medelålders vit man, och hon ska minsann lära andra hur feminism bedrivs.

Nä... Spärra in psykopaten.

Jag skulle faktiskt bli förvånad om hon körde helt orakat. Tror det handlar om att sänka en fiende.
Citera
2019-09-25, 09:06
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Det här inlägget liksom.

1. Fakta
2. Nej det är det inte, men Cissi har uppenbara problem med sin feministiska analys. Jag antar att hon menar det företag som skulle skänka en del av vinsten till feministiska projekt, eller om det var till kvinnojourer. (Kommer inte ihåg exakt )
Vad jag tror att hon menar är att det är fel att använda feminism som marknadsföring när man ska kränga ett patriarkalt påfund, men det är kanske att överskatta hennes förmåga? Det finns få annat att rikta in sig på om man vill, att skönhetsoperationer marknadsförs som kvinnlig frigörelse tex. (Det hon inte förstår är att vi kvinnor som ägnar oss åt fix inte är mindre feminister för det, det har noll att göra med min feministiska gärning sålänge jag inte specifikt uttrycker att jag har dubbel D-kupa pga att jag är feminist, eller inte problematiserar fenomenet som sådant)
Det handlar nog mest om att ingen annan än hon får profitera på feminismen, som vanligt.

3. Cissi har -sen hon blev tät- konsekvent koketterat med att inget hon gör är sponsrat, hon gör rent hånade videos och poster på temat med hashtags och allt. Oftast subtilt riktat mot specifika kvinnor. Och nej hon förstår inte att människor behöver en inkomst, det här är samma människa som inte tycker att det är värdigt att "torka röv och klippa tånaglarna på rasistiska gamlingar" (uska) och som sagt att servicepersonal är "falska" för att de gör sitt jobb och inte kan riskera att förlora sin inkomst genom att t.ex be kunder dra åt helvete eller tjafsa med CW på arbetstid.

Hon kan skamma sig själv för övrigt, bara det att hon outsourcar hushållsarbetet och uppfostran av barnen till en inneboende nanny är problematiskt, jag tvivlar på att hon tror att det är något annat än en ren slump att det är kvinnor som arbetar med hushållsnära tjänster.

Edit: Skoja bara, det är värre kom jag på. Hon har sagt att det är en feministisk handling att anlita kvinnlig städhjälp, CW är en av de hedervärda kvinnor som förbarmar sig över arbetarklassen och räddar dem från ett liv i misär.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-25 kl. 09:11. Anledning: Edit
Citera
2019-09-25, 10:03
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan
Jag brukar inte ha så mycket sympati för techmiljonärer i Stockholms innerstad men mitt hjärta blöder för stackars Linus Blomberg! Har någon sett kunnat försäkra sig om att han mår bra överhuvudtaget, eller är sitter han fången i en garderob som ett ryggradslöst mähä medan hans borderlinehäxa till fru går bananas med hans kreditkort på internet medan han stammar "Ä-ä-älskling, ursäkta?"?

Det är dags att vi startar "Operation Rädda Daddy Blomberg" för den stackarn har ju uppenbarligen inte förmågan att stå upp för sig själv inför denna manipulativa mardröm! Vi samlar ett gäng och marscherar upp till makarna Blomberg/Wallins våning och kräver att få prata med "Limpan" (som han så skämtsamt kallas) och får vi inte det så stormar vi lägenheten. Det här måste få ett slut! Linus förtjänar en värdigare framtid!

Ja fyfan vad tragiskt, killen har grottat ner sig i jobb hela livet, förmodligen inte fått ligga, jobbat ihjäl sig. Hon har gökat sönder sig o svinat, han lyckas tillslut och då haffar hon honom när det är dags för försörjning, nu måste han stå ut med hennes borderline utbrott.
Tragiskt situationen för många män. Det är intressant hur hon är spjutspetsn i rabiatfeminismen som själv blundar för dessa orättvisor.
Citera
2019-09-25, 10:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
1. Fakta
2. Nej det är det inte, men Cissi har uppenbara problem med sin feministiska analys. Jag antar att hon menar det företag som skulle skänka en del av vinsten till feministiska projekt, eller om det var till kvinnojourer. (Kommer inte ihåg exakt )
Vad jag tror att hon menar är att det är fel att använda feminism som marknadsföring när man ska kränga ett patriarkalt påfund, men det är kanske att överskatta hennes förmåga? Det finns få annat att rikta in sig på om man vill, att skönhetsoperationer marknadsförs som kvinnlig frigörelse tex. (Det hon inte förstår är att vi kvinnor som ägnar oss åt fix inte är mindre feminister för det, det har noll att göra med min feministiska gärning sålänge jag inte specifikt uttrycker att jag har dubbel D-kupa pga att jag är feminist, eller inte problematiserar fenomenet som sådant)
Det handlar nog mest om att ingen annan än hon får profitera på feminismen, som vanligt.

3. Cissi har -sen hon blev tät- konsekvent koketterat med att inget hon gör är sponsrat, hon gör rent hånade videos och poster på temat med hashtags och allt. Oftast subtilt riktat mot specifika kvinnor. Och nej hon förstår inte att människor behöver en inkomst, det här är samma människa som inte tycker att det är värdigt att "torka röv och klippa tånaglarna på rasistiska gamlingar" (uska) och som sagt att servicepersonal är "falska" för att de gör sitt jobb och inte kan riskera att förlora sin inkomst genom att t.ex be kunder dra åt helvete eller tjafsa med CW på arbetstid.

Hon kan skamma sig själv för övrigt, bara det att hon outsourcar hushållsarbetet och uppfostran av barnen till en inneboende nanny är problematiskt, jag tvivlar på att hon tror att det är något annat än en ren slump att det är kvinnor som arbetar med hushållsnära tjänster.

Edit: Skoja bara, det är värre kom jag på. Hon har sagt att det är en feministisk handling att anlita kvinnlig städhjälp, CW är en av de hedervärda kvinnor som förbarmar sig över arbetarklassen och räddar dem från ett liv i misär.

Problemet för människor som Cissi är att de inte klarar av att vara konsekventa, utan klarar endast av att rättfärdiga sina egna handlingar från sitt egocentriska perspektiv. Hade ett av Daddy Blombergs fylleragg från 2006 helt plötsligt dykt upp, anklagat honom för våldtäkt, lagt ut att han var en serievåldtäktsman som drogar minderåriga osv och detta hade slutat med att han förlorar sitt jobb, alla börjar skvallra bakom deras ryggar, inbjudningar slutar dyka in osv så hade Cissi nog knappast försvarat detta "offers" rätt att sitta på Instagram och konstant förtala honom. Hon hade nog sagt att förtalslagen minsann är vääääldigt viktig och att inget blivit bevisat. Antagligen anklagat personen i fråga för betydligt fulare saker än Virtanen sagt om henne.
Citera
2019-09-25, 12:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet för människor som Cissi är att de inte klarar av att vara konsekventa, utan klarar endast av att rättfärdiga sina egna handlingar från sitt egocentriska perspektiv.

När Kajjan gick ut med de korrekta siffrorna på hur mycket pengar Gardet hade hotade CW med rättsliga åtgärder.
Ibland är det alltså helt rätt att använda rättssystemet för att tysta kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in