Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
försvarlighetsbedömning
blir av central betydelse
va fan innebär det
Hypotes: Att det ska anses motiverat att skvallra på Virtanen.
Men hur i helvete ska man kunna komma fram till det?
Villkor för det?
1. det skall vara sant
2. del skall vara av allmänt intresse, så att ex v andra inte ska bli våldförda av herr Virtanen
3. det ska vara så att Virtanen ska kunna bli straffad för detta genom detta skvaller (men det blev han inte).
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jag har inte läst tråden .. Men det kommer bli liv i luckan om inte ordningsmakten får ordning på detta heller
Såvitt jag förstår har våldtäkt en vidare definition än man skulle kunna tro
Har jag fattat det rätt anklagas V för att ha drogat och våldtagit. ( långt efter i tid )
Bevisproblemen för ett säg " Klämt på pattarna " inne i en lägenhet mellan 2 personer blir ju i praktiken omöjligt.
Ena säger si och andra säger så Rätten säger räcker inte
Det betyder att det finns tjejer som har blivit våldtagna .. brottet har ägt rum ..Puckot på snuten med åklagaren klarar bara inte av att bevisa ( jag kan vara naiv och inte vet vad verkligheten egentligen är men
skulle svenska tjejer gå på snuten och ljuga om detta ..jag blev drogad ..av V en skum typ. )
Så man klarar då inte av att stoppa in gärningsmannen i första varvet .. våldtäktsmannen.
Men man klarar av att lagföra Brottsoffret . 2 år fängelse är det snack om.Känns ju åt h..e naturligtvis.
Det kommer att bli svettigt för Justitieministern tror jag.
Hjälp oss Hjälp oss som tönten ropade
-->
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...-oss-1.4379538
Som sagt var jag ber om Ursäkt om jag är dåligt påläst och har missat något.Det kan jag mycket väl ha gjort,
Flera år efteråt är så klart inte bra men men .
Men den springande punkten är den att Brottsoffret skall inte lagföras .Tycker jag Om hen berättar om en sak som kan rädda andra ..och har samhällelig betydelse .Detta utan att jag vet alla detaljer i detta.
Dom behöver tänka ett varv till i detta. Ingen kan ju få rätt som det verkar nu om man är våldtagen.