2019-11-25, 01:48
Medlem
Matino35s avatar
Jan Guillou skrev en läsvärd artikel idag. Det är kanske inte solkart att det borde bli dömande även om Virtanen inte blev fälld. Hur många blir fällda nuförtiden pga brott? Precis
Citera
2019-11-25, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matino35
Jan Guillou skrev en läsvärd artikel idag. Det är kanske inte solkart att det borde bli dömande även om Virtanen inte blev fälld. Hur många blir fällda nuförtiden pga brott? Precis
Det som talar mot fällande dom är att domstolarna inte är så benägna att fälla överklassen. Och här snackar vi om överklassi 100-miljonersklassen. Men vi får hoppas att rättvisan är blind. Är det många moderater i juryn klarar sej nog Cissi.
Citera
2019-11-25, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Kan nån säga hur det blev i rättegången?

Dömdes cissi för förtal?

Och för övrigt så har virtanen massa material till fler stämningar efter alla kommentarer i instagram tråden han huserade i igår

Dom kommer väl nästan alltid efter 14 dagar?
Citera
2019-11-25, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
försvarlighetsbedömning
blir av central betydelse

va fan innebär det

Hypotes: Att det ska anses motiverat att skvallra på Virtanen.
Men hur i helvete ska man kunna komma fram till det?
Villkor för det?
1. det skall vara sant
2. del skall vara av allmänt intresse, så att ex v andra inte ska bli våldförda av herr Virtanen
3. det ska vara så att Virtanen ska kunna bli straffad för detta genom detta skvaller (men det blev han inte).

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jag har inte läst tråden .. Men det kommer bli liv i luckan om inte ordningsmakten får ordning på detta heller
Såvitt jag förstår har våldtäkt en vidare definition än man skulle kunna tro
Har jag fattat det rätt anklagas V för att ha drogat och våldtagit. ( långt efter i tid )
Bevisproblemen för ett säg " Klämt på pattarna " inne i en lägenhet mellan 2 personer blir ju i praktiken omöjligt.
Ena säger si och andra säger så Rätten säger räcker inte
Det betyder att det finns tjejer som har blivit våldtagna .. brottet har ägt rum ..Puckot på snuten med åklagaren klarar bara inte av att bevisa ( jag kan vara naiv och inte vet vad verkligheten egentligen är men skulle svenska tjejer gå på snuten och ljuga om detta ..jag blev drogad ..av V en skum typ. )
Så man klarar då inte av att stoppa in gärningsmannen i första varvet .. våldtäktsmannen.
Men man klarar av att lagföra Brottsoffret . 2 år fängelse är det snack om.Känns ju åt h..e naturligtvis.
Det kommer att bli svettigt för Justitieministern tror jag.
Hjälp oss Hjälp oss som tönten ropade
--> https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...-oss-1.4379538

Som sagt var jag ber om Ursäkt om jag är dåligt påläst och har missat något.Det kan jag mycket väl ha gjort,
Flera år efteråt är så klart inte bra men men .
Men den springande punkten är den att Brottsoffret skall inte lagföras .Tycker jag Om hen berättar om en sak som kan rädda andra ..och har samhällelig betydelse .Detta utan att jag vet alla detaljer i detta.
Dom behöver tänka ett varv till i detta. Ingen kan ju få rätt som det verkar nu om man är våldtagen.
Citera
2019-11-25, 05:14
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jag har inte läst tråden .. Men det kommer bli liv i luckan om inte ordningsmakten får ordning på detta heller
Såvitt jag förstår har våldtäkt en vidare definition än man skulle kunna tro
Har jag fattat det rätt anklagas V för att ha drogat och våldtagit. ( långt efter i tid )
Bevisproblemen för ett säg " Klämt på pattarna " inne i en lägenhet mellan 2 personer blir ju i praktiken omöjligt.
Ena säger si och andra säger så Rätten säger räcker inte
Det betyder att det finns tjejer som har blivit våldtagna .. brottet har ägt rum ..Puckot på snuten med åklagaren klarar bara inte av att bevisa ( jag kan vara naiv och inte vet vad verkligheten egentligen är men skulle svenska tjejer gå på snuten och ljuga om detta ..jag blev drogad ..av V en skum typ. )
Så man klarar då inte av att stoppa in gärningsmannen i första varvet .. våldtäktsmannen.
Men man klarar av att lagföra Brottsoffret . 2 år fängelse är det snack om.Känns ju åt h..e naturligtvis.
Det kommer att bli svettigt för Justitieministern tror jag.
Hjälp oss Hjälp oss som tönten ropade
--> https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...-oss-1.4379538

Som sagt var jag ber om Ursäkt om jag är dåligt påläst och har missat något.Det kan jag mycket väl ha gjort,
Flera år efteråt är så klart inte bra men men .
Men den springande punkten är den att Brottsoffret skall inte lagföras .Tycker jag Om hen berättar om en sak som kan rädda andra ..och har samhällelig betydelse .Detta utan att jag vet alla detaljer i detta.
Dom behöver tänka ett varv till i detta. Ingen kan ju få rätt som det verkar nu om man är våldtagen.

Problemet är ju att då är det fritt fram att sprida allvarliga anklagelser och lögner till höger och vänster.

Vi kan inte veta vad som egentligen har hänt men vad vi vet är att bevisningen var så svag att förundersökningen lades ner.

Om Cissi Wallin frias så är det helt ok för vem som helst att sprida lögner om personer en inte gillar.

Med det menar jag inte Att Cissi Wallin ljuger, det vet vi ju inte, men ur lagens perspektiv så har inget brott begåtts mot henne.
Citera
2019-11-25, 07:32
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Problemet är ju att då är det fritt fram att sprida allvarliga anklagelser och lögner till höger och vänster.

Vi kan inte veta vad som egentligen har hänt men vad vi vet är att bevisningen var så svag att förundersökningen lades ner.

Om Cissi Wallin frias så är det helt ok för vem som helst att sprida lögner om personer en inte gillar.

Med det menar jag inte Att Cissi Wallin ljuger, det vet vi ju inte, men ur lagens perspektiv så har inget brott begåtts mot henne.

Jag har en granne jag ogillar. Om Cissi inte fälls funderar jag på att starta en förtalskampanj i facebookgruppen för vårt bostadsområde. Målet är att grannen ska frysas ut av hela grannskapet och bli offentligt smutskastad.

Den som står på CW sida och inte förstår resonemanget har en intellektuell funktionsnedsättning.

....och då är mitt grannskap ett litet område. För Virtanens del gäller det nu större delen av Sveriges befolkning .
Citera
2019-11-25, 09:56
Medlem
Haha, herregud. Är det bara jag eller grävde Cissi Wallin sin grop ännu djupare genom att använda utredaren från någon säkerhetsfirma som vittne? Hon kunde inte konfirmera några uppgifter om andra personer som blivit utsatta av något.
Citera
2019-11-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Haha, herregud. Är det bara jag eller grävde Cissi Wallin sin grop ännu djupare genom att använda utredaren från någon säkerhetsfirma som vittne? Hon kunde inte konfirmera några uppgifter om andra personer som blivit utsatta av något.
Fast det var ju på grund av den utredningen som FV fick sparken från Aftonbladet, så att CW inte är hans enda offer framgick klart
Citera
2019-11-25, 10:20
Medlem
Citat:

Det var väl den firma som gjorde internutredning på Aftonbladet får man anta.

Ja, alla kopior av rapporterna ska väl vara förstörda och att, som säkerhetsfirma, släppa info som klienten inte godkänt är ju kommersiellt självmord så det är ju inte förvånande att de tiger. Det ingår ju på sätt och vis i deras uppdrag.
Citera
2019-11-25, 10:24
Medlem
Var är det bästa stället att följa rättegången online? Det känns lite konstigt att följa den på Aftonbladet
Citera
2019-11-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det var väl den firma som gjorde internutredning på Aftonbladet får man anta.

Ja, alla kopior av rapporterna ska väl vara förstörda och att, som säkerhetsfirma, släppa info som klienten inte godkänt är ju kommersiellt självmord så det är ju inte förvånande att de tiger. Det ingår ju på sätt och vis i deras uppdrag.

Varför kallar försvaret in ett vittne som ej kan konfirmera påståenden om flera övergrepp?
Citera
2019-11-25, 10:33
Medlem
Citat:
Varför kallar försvaret in ett vittne som ej kan konfirmera påståenden om flera övergrepp?

Fast hon berättar ju om personer som misstänkt att de drogats, ganska tunt visst men alltid något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in